Laihduttamisesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laihduttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Laihduttaja"

Vieras
Oon aloittanut laihuttamaan ja yritän pitää hiilarit pienenä ja proteiiniä lisätä. Vähän tää kangertelee vielä kun ei oikeen tiiä et miten syö ja paljonko. Oon huomannut et monet suosii rahkaa. Ihan tavallista rahkaako syötte? Maustatteko sitä mitenkään vai pelkkiä marjojako vaan sekaan?
Antakaas ny muutaki ruokavinkkejä mulle. Juu raejuustot, tonnikalat, ananakset käytössä ja tietty vihannekset.
Paljonko hiilareita saa syödä päivässä?
Reippaalla noin tunnin kestävällä lenkillä käyn joka päivä.

Mulla kans pien painonpudotus alkanut.Viime keväänä sain tosi hienosti pudetettuu lähes kymmenen kiloa..ja tuosta rahkasta,mä itse tein (ja teen)niin että laitan ihan maustamattomaan rasvattomaan maitorahkaan marjoja sekaan,onhan se rahka itessään tosi hapanta,ainakin mulla alkuun kun olin tottunut vetää vaan sellasia sokerintäyteisiä herkkurahkoja ja vanukkaita,mutta pikkuhiljaa huomaamattaan sitä tottuu siihen uuteen ruokavalioon,eikä enää edes kaipaa niin makeeta,aikalailla muuten mäkin samoja juttuja syön,mitä sullakin tuossa oli,tosin muista syödä ruisleipää,puuroa(kaura,ruis,neljän viljan tms) Kävelyä mäkin harrastin päivittäin kans about tunnin,toimii hyvin,siis kevyen ruokavalion kans..itse en niin mitään hiilareita laskeskellut..pitää vaan muistaa syödä myös tarpeeksi usein 3-4 tunnin välein,ei pääse sikakova nälkä yllättää..ääh,sori sekava sepostus,mutta tsemppiä,kyllä se siitä:)

Kiitos vastauksesta!
Mustaki se rahka on niin hapanta ja siks kysyinkin kun ihmettelin et miten sitä pystyy syömään. Kai siihen tottuu. Ostin turkkilaista jogurttia ja laitoin mustikoita sekaan, se oli hyvää. Kai tuo turkkilainen jogurtti on ok laihduttajalle?
Perunaa en syö päivässä kun yhden lounaalla. Loput on vihanneksia, salaattia, kanaa tai kalaa yms.
Ruisleipää syön aamuisin ja kaurapuuroa. Juustoa kyllä syön mut se on sitä aamupalajuustoa jossa on 5% rasvaa.

Itse olen aika hitaasti laihdutellut pitkin viime vuotta, välillä on tullut kiloja takaisin mutta aika hyvin ne on pysyneet poissa, ja tämä aivan normaalia ruokaa syöden. Omalla kohdalla minun pitää pitää silmällä sokerin syöntiä, sille olen aivan yliperso, sekä leipä ei vain sovi minulle, se turvottaa ja aivan kuin se keräisi nestettä vaikka ihan normaalia ruisleipää/täysjyväleipää syön.
Mutta jos haluat vähentää hiilareita, niin koita sellaista, että aamulla syöt niitä (juurikin puurona, muroina, leipänä tms.) ja vähennät pikkuhiljaa iltaa kohti. Tarvitset energiaa jos harrastat liikuntaa. Vaikka monet vannovat karppauksen nimeen ja hienoja tuloksia ovat sillä saavuttaneet, niin itse ainakin vähän aprikoin, että voiko sellainen ruokavalio pitkällä tähtäimellä olla hyväksi.

Tsemppiä, pääasiahan on vain, että kulutat enemmän kuin syöt, siitä se lähtee! :)

Kiitos lähettäjällekin vastauksesta!
En mäkään pysty hiilareita kokonaan pois jättää. Mustakin se tuntuu siltä ettei voi olla pitkällä ajalla kovin terveellistä. Mutta just vähentää niitä pystyy.
Mä en onneks oo perso makealle että herkut on helposti jätetty pois. Mutta hyvän ruuan päälle oon :) Se onkin mun kompastuskivi kun ei voi tehdä esim kermapohjasia ruokia jne.

Jätä leipä kokonaan pois, se turvottaa ja lihottaa monia. Itse en leipää juurikaan syö, mutta jos joskus innostun sitä syömään edes vähän, lihon oitis 1-2kg. Kuitua saat esim. aamupuurosta. Ja älä nyt ainakaan syö sekä puuroa+leipää aamupalalla, vai ymmärsinkö väärin kirjoituksesi...

Itse laitan rahkaan joko marjoja, hieman mehukeittoa tai esim. itsetehtyä omenasosetta, ananasta tms hedelmää. Turkkilainen jugurtti on ihan ok, mutta onhan sekin aika tuhtia tavaraa, että ei kannata suuria määriä sitäkään syödä.

Tee vaikkapa broiler/lohisalaattia, keittoja...oikeastaan mitä tahansa, kunhan pidät annoskoot pieninä. Käytä vaikkapa ison lautasen sijaan pienempää leipälautasta ja senkin täytät ensin puolilleen kasviksista.

siis monko tosiaan näin että leipä lihottaa?Mä itse syön jälkiuuni ruis leipää..päivässä tulee kuitenkin jokunen viipale vedettyä,aamulla jopa max 2 viipaletta ja päivällä vielä lisää...tosin jos en aamulla syö puuroa,niin kait se leipä sitten menee...löytyisköhän jotkut hyvät sivut,missä vähän neuvottais mitä saa syödä/mitä ei..mä oon aika pihalla...

Kiitos vieraallekin!
Leipää en kuitenkaan syö kun 3 palaa vuorokaudessa ja sekin ruisleipää. Mutta kai siitäkin voi nipistää vielä :)
10 kg ois tarkoitus saada pois kevään aikana.

[QUOTE="Laihduttaja";27849180]Kiitos vieraallekin!
Leipää en kuitenkaan syö kun 3 palaa vuorokaudessa ja sekin ruisleipää. Mutta kai siitäkin voi nipistää vielä :)
10 kg ois tarkoitus saada pois kevään aikana.[/QUOTE]

Ihan sama vaikka söisit ruisleipää, turvottaa silti!! jos painoa haluat pudottaa, niin sanoisin että max 1 viipale ruisleipää päivässä.

Ihan tavis valion 0,3% rahkaa. Siihen 10g soijalesitiiniraetta joka tekee siitä "kermaisen" oloista. Sitten joko kaurahiutaleita tai vehnäleseitä. Marjoja välillä. Hyvin uppoaa mutta mä olenkin aina pitänyt happamastakin rahkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja leivästä;27849174:
siis monko tosiaan näin että leipä lihottaa?Mä itse syön jälkiuuni ruis leipää..päivässä tulee kuitenkin jokunen viipale vedettyä,aamulla jopa max 2 viipaletta ja päivällä vielä lisää...tosin jos en aamulla syö puuroa,niin kait se leipä sitten menee...löytyisköhän jotkut hyvät sivut,missä vähän neuvottais mitä saa syödä/mitä ei..mä oon aika pihalla...

Kait se leivän lihottavuus on ihan yksilöllistä. Minua se turvottaa erittäin pahasti ja ainakin tuntuu, että myös kiloja tulee lisää. Ja nimenomaan tuo ruisleipä. Kauraleipä ei niin pahasti.

En lukenut kaikkia edellisiä vastauksia, joten pahoitteluni jos tulee samaa. Itse siis nyt vuoden aikana tiputtanut 20kg, syömällä n.1500kcal/päivä. Monen mielestä liian pieni kalorimäärä mutta mulla keho toiminut niin hitaalla leikkauksen jälkeen (kilpirauhasten poisto) että se on mulle ihan sopiva määrä. Syönyt ihan kaikkea lihaa ja paljon kasviksia ja yhden hedelmän per päivä. Myös perunaa tai pastaa syön yhdellä aterialla. Rahka on tosiaan omasta mielestä pahaa ja kuivaa. Syön tätä ehrmannin jugurttirahkaa ja lidlistä saa ihan samaa toisella merkillä vaan. Eroaa siinä et on rasvaa 0,2 sijasta 0,9. Pistän sekaan nestemäistä makeutusainetta niin on makeeta ja hyvää :)
Liikun päivässä ihan kotiin ostetuilla liikuntavälineillä esim jalka ja käsipainot, jumppapallo, crosstraineri ja käyn lapsen kaa kärrylenkeillä jne.. youtube on huippupaikka mistä löytää hyviä lihaskuntovideoita jne :)

Yhteistyössä