Laihdutus ei vaan millään onnistu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pläski

Vieras
Mikä mussa on oikein vikana, kun en saa painoo pudotettua? Miksi mä syön, vaikka mun ei pitäisi? Aamupäivä menee ihan hyvin ja lounaskin nippa nappa, mutta sitten tulee "hetken mielijohde" ja aivan hillitön pakko saada syödä! Ja syön sitten ihan liikaa ja ihan mitä vaan. Pitäisi saada 15-20kg pois. Antakaa jotain vinkkejä, millä te olette saaneet itsekuria?

painonvartijat on kokeiltu, samoin karppaus.. oon yrittäny syödä vaa vähemmän ja pitää herkkupäivän kerran viikossa.. Mutta ei ole sitä itsekuria! heti kun tekee mieli, mä syön. Ja varsinkin syön heti, jos joku asia ottaa päähän.

Alkuperäinen kirjoittaja pläski:
painonvartijat on kokeiltu, samoin karppaus.. oon yrittäny syödä vaa vähemmän ja pitää herkkupäivän kerran viikossa.. Mutta ei ole sitä itsekuria! heti kun tekee mieli, mä syön. Ja varsinkin syön heti, jos joku asia ottaa päähän.

No sitten ei oikein ole keinoa..laihdutus kun valitettavasti vaatii sitä itsekuria. Ei oo semmosta diettiä joka vaan pyyhkii huonot ruokailutottumukset pois. Itse en kyllä painonvartijoissa oo kertaakaan nälkäinen ollu..

Ai olitki just vastannut.

No siihen itsekurijuttuun ei taida mitään taikakeinoja olla.. että ihan vaan sitä kasvattamalla ;) ..kyllä se motivaatio on kaivettava ihan omasta itsestään - ei sitä lahajaks anneta.

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
No sillä kaikkein kauheimmalla - karppaamisella :laugh:

..äkkisestään kuulostaa, että syöt sen verran vähän / kevyesti, että sulla on nälkä = sorrut syömään.

kokeiltu on. paino putos kyl, mut ne ruuat ja se rasvalla lotraaminen oksetti mua ja mies valitti ja auko päätään aina kun söin. Hiilareita syö paljon mieluummin :S

Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:

No sitten ei oikein ole keinoa..laihdutus kun valitettavasti vaatii sitä itsekuria. Ei oo semmosta diettiä joka vaan pyyhkii huonot ruokailutottumukset pois. Itse en kyllä painonvartijoissa oo kertaakaan nälkäinen ollu..

millaisia ruokia sä syöt? millä pidät makeanhimon kurissa, sillä itsekurillako, vai onko siihen jotain kikkoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:

millaisia ruokia sä syöt? millä pidät makeanhimon kurissa, sillä itsekurillako, vai onko siihen jotain kikkoja?

syö paljon proteiinia,vähän hiilareita ja käyttää makeutusainetta.

..äkkisestään kuulostaa, että syöt sen verran vähän / kevyesti, että sulla on nälkä = sorrut syömään.

kokeiltu on. paino putos kyl, mut ne ruuat ja se rasvalla lotraaminen oksetti mua ja mies valitti ja auko päätään aina kun söin. Hiilareita syö paljon mieluummin :S

..ei sitä asiakseen tarvi rasvalla lotrata. iha voi pittää jären mukana.

Mutta mulla suurin hyöty karppaamisesti on, että millekkään napostelulle ei ole tarvetta.

..mutta siitä lohtusyömisestä joudut kyllä opettelee iha tietosesti pois - sitä ei m i k ä ä n ruokavalio paranna.

..ei sitä asiakseen tarvi rasvalla lotrata. iha voi pittää jären mukana.

Mutta mulla suurin hyöty karppaamisesti on, että millekkään napostelulle ei ole tarvetta.

..mutta siitä lohtusyömisestä joudut kyllä opettelee iha tietosesti pois - sitä ei m i k ä ä n ruokavalio paranna.

no rasvainen liha jne alkoi ällöttää, joten yritin korvata sen rasvan oliiviöljyllä, jota kyllä piti lorautella sinne jos tänne, parissa paidankauluksessa on vieläkin rasvatahrat ku pääs putoamaan suunpielestä :) ne ruuat oli älyttömän hyviä ja olo oli hyvä, mutta miehen kettuilu ja kyläilyt taisivat olla ne syyt että päätin lopettaa. minua hävetti se dieetti, miten läski voi vedellä rasvaa, nolotti kaupassa ostella niitä ruokia.

mitä sä sit ahmit ku alkaa tehdä mieli syödä?

mä tein niin että entisten herkkujen sijasta ahmin alkuun terveellisempiä juttuja.. niitä annoin luvan syödä niin paljon ku halusin.. sit ku olin päässy pahimmasta yli, ei tehny edes mieli mitään sokeripitoisia juttuja koska huomasin miten kevyempi olo oli ilman niitä turvotuksia..

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mitä sä sit ahmit ku alkaa tehdä mieli syödä?

mä tein niin että entisten herkkujen sijasta ahmin alkuun terveellisempiä juttuja.. niitä annoin luvan syödä niin paljon ku halusin.. sit ku olin päässy pahimmasta yli, ei tehny edes mieli mitään sokeripitoisia juttuja koska huomasin miten kevyempi olo oli ilman niitä turvotuksia..

Yleensä leipää, jogurttia ja ton tyylisiä helppoja ruokia. Tänään aamulla tein ison kulhollisen tonnikalasalaattia, tarkoitukseni oli syödä sitä tänään eikä mitään muuta.. no, löysin sitten sattumalta kaapista täysjyväkaurakeksipussin ja annoin lapsille piparit ja otin sitten itsekin.. monta kourallista! voi itku :( ei mitään rajaa silloin, ihankuin "pää pimenisi", ja sitten kun on saanu syötyä itselleen huonon omatunnon, tulee tää että huomenna yritän paremmin - ja jatkan syömistä vielä tän päivän. Se on jatkuva kierre :( Nyt kesällä täytyy kyllä pitää marjoja koko ajan jääkaapissa napostelun varalta.

mä veikkaan että sä laihduttaessasi syöt liian vähän ja ahminen on todennäköisempää just sillon..

et sä koko päivää tonnikalasalaatilla pelkästään elä eikä se ole hyväksikään..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai sinä syöt säännöllisesti (usein pieniä aterioita)?

No siis minähän syön kokoajan jotain :( tai ainakin melkein, eli ei tosiaan ole (liian) monen tunnin taukoja syömisessä että siitäkään kyse olisi. yks syy voi kyllä olla, että syön tylsyyteen, kiireisinä päivinä ei tuu ruokaa mietittyä ollenkaan eikä ole edes nälkä.

Elä anna ittelles lupaa mässätä sitä päivää edes loppuun asti. Vaan se yks repsahus on se yks repsahus - ei ees sen koko päivän laittamine mässyks. Pienin askelin, kerta kerralta vähemmäks.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
mä veikkaan että sä laihduttaessasi syöt liian vähän ja ahminen on todennäköisempää just sillon..

et sä koko päivää tonnikalasalaatilla pelkästään elä eikä se ole hyväksikään..

Salaatilla tuntui kyllä vatsa sopivasti täydeltä (salaatissa oli jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, 3 kananmunaa, pussi riisi-vihannessekoitusta, 1 purkki tonnikalaa) ja päälle laitoin vähän salaatinkastiketta. Äh, mitenhän noi syömiset pitäis rytmittää päivälle niin ettei näitä ahmimisia tulisi.. siis lähinnä millaista ruokaa aamupalalla, lounaalla, päivällisellä.. kannattaako lounaalla syödä mieluummin kevyt salaatti ja jättää "raskaampi" ruoka päivälliselle?

Ensinnäkin tulee mieleen säänöllisyys? Kai syöt säännöllisesti? Useasti, mutta kevyesti ja monipuolisesti. Kun pidät säännöllisen ruokailurytmin, ei verensokerin heilahduksia tule ja näin pidät itsesi kokoajan kylläisenä, eikä hairahduksia pitäisi tulla.

Entä tunnepuoli? Oletko iloinen vai onko sinulla alakuloisuutta? Mulla oli tuossa jokin aika itsellä sellaista, että olin hirveän yksinäinen ja olin stressaantunut mun painostani. Aamu ja lounas menivät vielä ok, mutta sitten iltapäivä.. Olen aina melkein illat yksin ja tylsyydessäni aloin sitten lappaamaan ruokaa naamaan. Terveellistä (itseäni huijaten), mutta jos terveellistäkin ruokaa napostelee vähän väliä, niin kyllä siinä kilot kertyy..

Yhteistyössä