Laihdutus ilman "lämmintä ruokaa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Minun on laihduttaessa helpompi koostaa ruokavalio ilman varsinaisia lämpimiä ruokia.
Ruokavalioni muodostuu:

Puurosta (ruis, kaura, lese)
marjoista
saksan- ja parapähkinöistä
maitorahkasta
proteiinijuomista
kasviksista (varsinkin porkkana)
kiivi, granaattiomena (satunnaisesti joku muu hedelmä)

ja toisinaan (hyvin harvoin) kanaa tai nautaa, linssejä tai herneitä. Lisäksi syön monivitamiinia, d-vitamiinia ja omega3 kapseleita. Teetä juon toisinaan.

Onko kyseinen ruokavalio tarpeeksi monipuolinen? Mitä ovat pahimmat puutteet?

Lopeta laihdutus. Jos aiot syödä noin loppuelämäsi, niin ok. Muutoin laihduttamasi kilot tulee takasin ku lopetat.
Oli miten oli, niin kyl minä tohon jotain ihan kunnon ruokaa kaipaisin. Voisitko edes paistaa porkkanatikut tai keittää porkkanoita? Kananmuna kaveriksi? Jotain, edes jotain? Toisaalta, kyllähän puurokin lasketaan lämpimäks ruuaksi, eli periaatteessa kai tossa vois sanoa että on yks lämmin ateria ainaki. =)

[QUOTE="jenni";27024903]Lopeta laihdutus. Jos aiot syödä noin loppuelämäsi, niin ok. Muutoin laihduttamasi kilot tulee takasin ku lopetat.
Oli miten oli, niin kyl minä tohon jotain ihan kunnon ruokaa kaipaisin. Voisitko edes paistaa porkkanatikut tai keittää porkkanoita? Kananmuna kaveriksi? Jotain, edes jotain? Toisaalta, kyllähän puurokin lasketaan lämpimäks ruuaksi, eli periaatteessa kai tossa vois sanoa että on yks lämmin ateria ainaki. =)[/QUOTE]

Nii, ja voihan noista kasviksista tehdä ihan kunnon wokinkin! Siinä olis heti vähä vaihtelua ja se lämmin ruoka.

En aio syödä tällä tavalla ikuisesti. Haluan raskauskilot pois, sitten palaan normaaliin ruokavaliooni, jolla olen normaalipainon säilyttänyt koko aikuisikäni.
Miksi tonnikala on parempi kuin proteiinijuoma?
Salaatit sisältyvät kasviksiin. :)
Keittäminen/paistaminen vähentää aina jossakin määrin kasvisten vitamiini/hivenaine pitoisuutta, eikä minulla ole kaipuuta tehdä niistä "ruokaa". Kasaan ne vaan raakana kuppiin ja popsin pois. Oleellisinta olisikin tietää, sisältääkö tällainen ruokavalio ravintoaineellisia puutteita ja jos, niin mitä?

No ainakin rasva puuttuu. mm. Aivot tarvitsevat toimiakseen rasvaa.
ja olisko parempi ottaa ne proteiinit jostain terveellisemmästä kun proteiinijuomista? Oletan että tarkoitat niitä veteen sekoitettavia jauheita jossa on ties mitä lisäaineita.

Yhteistyössä