Laihdutus ja imettäminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

siru

Jäsen
18.05.2004
444
0
16
Hei.

Varmaan muitakin täällä samassa tilanteessa tai on ainakin ollut. Eli täysimetän pientä vauvaani mutta kiloista pitäisi päästä eroon. Iltapukujuhla pukkaa päälle enkä mahdu yhteenkään puvuistani. En kuitenkaan halua nälkäkuurille ruveta koska vauva tarvitsee ravintoa enkä halua antaa korviketta niin kauan kuin omaa maitoa riittää ja sitähän riittää. :)

Millainen ruokavalio ja liikunta olisi parasta tässä kohdassa? Kiloja olisi pudotettavana kaiken kaikkiaan 10 ja aikaa siihen liian vähän. Mutta jokainen pudonnut kilo on kotiinpäin ja ehkä mahtuisin johonkin iltapukuun jo muutaman kilon jälkeen...

Onko neuvoja, kokemuksia tai ideoita?

minulla tippui paino normaaliksi, kun jätin kaikki herkut (sokeri, rasva) pois ja söin erittäin terveellisesti vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä ja sen lisäksi hedelmiä ja muistin juoda paljon vettä :)

eli oikeastaan en tarkoituksella edes laihduttanut, vaan raakasin pois kaiken epäterveellisen pois...

paljon riippuu myös siitä kuinka lyhyessä ajassa pitää pudottaa...ja kannattaa kuitenkin miettiä kumpi on tärkeämpää se että voi vielä jatkaa imetystä vai se että käy suosiolla ostamassa oikean kokoisen koltun :)

olen meinaan kuullut semmoisestakin, että jos laihduttaa samalla kuin imettää niin kaikki ne myrkyt(ilmansaasteet yms hengitysilmankautta tulevat) ja kuona-aineet, jotka ovat läskeihin ajan saatossa kerääntyneet menevät lapseen, mikäli äidin elimistö joutuu käyttämään maidontuotantoon pelkästään äidin kropassa olevaa rasvaa...

että eläkee ampuko jos olen lukenut väärin, sillä toivon todella ettei tuo tuommoinen ole totta!

Minä vaihoin ruokavalion kokonaan joko rasvattomaksi tai kevyemmäksi, eli valkkasin aina sen vähärasvasemman vaihtoehdon kaikesta. Tietty kaikki karkit sun muut naposteltavat kans raa'asti pois, karkkipäivä kerran viikossa riittää vallan mainiosti ku vain pääsee rytmiin kiinni! Samoin siirtyminen rasvattomaan ruokavalioon kävi myös yllättävän helposti ja nopeasti, enää en takas vaihtas!

Alotin liikkumisen kun tyttö oli pariviikkonen ja joka päivä kävelin rivakasti vaunuja työnnellen vähintään tunnin, yleensä puoltoista tai kaks. Ja paino tipahti hujaukses imetyksen myötävaikutuksella; laitokselle jäi ensinnäkin huimat 11 kiloa ja sen jälkeen kevennyin 4 kk:ssa noin 15 kiloa - ja pelkästään kävelemällä päivittäin ja tuo ruokavalion muutos. Kesällä alotin sit juoksemisen, syksyllä kuntopyöräilyn ja stepperillä polkemisen ja nyt helmikuus hommattiin kotia kuntokeskus, jolla saa yläkroppaakin kivasti muokkailtua. Nyt tulee kuntoiltua noin 5 kertaa viikos (stepperi, kuntokeskus) ja sen lisäs edelleen päivittäinen vaunulenkki. Yhteensä olen laihtunut nyt reilussa vuodessa reilut 30 kiloa ja tavoitteeseen on matkaa enää parisen kiloa. Koko ajan olen imettänyt, siis edelleenki, eikä siitä mitään haittaa ole lapselle ollut, päinvastoin neuvolassakin sanoivat että se on vain hyväksi, sillä edellytyksellä ettei ala syömisestä tinkimään, sillä siitähän se terveellinen maito muodostuu.
Itsekin syön päivässä 5-6 ateriaa, hedelmät, vihannekset ja kuitupitoinen ruoka täyttävät hyvin ja edistävät painonhallinnassa -ja pudotuksessa.

Tsemppiä kaikille painonpudottajille :flower:

Ravitsemusterapeutti suositteli noin 2100kcal/päivä. Tietysti yksilöllistä. Imettäminen kuluttaa noin 500kcal/pv. Ja tuo "saastejuttu" on valitettavasti totta. Tasainen painonpudotus ei kuulemma haittaa mitään, mutta liian nopeasti ei läskit saisi lähteä.

Yhteistyössä