Laihdutus ja kiinteytyminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuikku"

Vieras
Minulla on yli 10 kiloa ylipainoa. Olen nyt laihduttanut 4 kiloa ruokavaliolla ja kävelyllä/hölkällä. Aloin miettimään että pitäisikö minun myös tehdä esim vatsalihasliikkeitä nopeuttaakseni vatsaläskien lähtemistä? Olen kyllä kuullut että tuo läski lähtee vaan laihduttamalla ja jos teen väärin niitä liikkeitä niin siittä saattaa olla vaan haittaa.

Ja sitten vielä kaloreista. Olen kiloklubissa ja siinä minun suosituksissa kalorimäärät on päiväksi n. 1800. Itse olen laskenut että saan kaloreita n 1100-1400 päivässä. Onko tuo sitten liian vähän? Kun nytkin pitää keksimällä keksiä että mitä sitä nyt söisi että tulisi tarpeeksi kaloreita.

Laihduttaa ei voi paikallisesti, mutta toki vatsalihasten treenaaminen pienentää vatsaa, kun lihakset on kuosissa eikä löysät. Tee pilatestyyppisiä liikkeitä vatsalle, selälle ja kyljille, ne on tehokkaita ja vaikuttaa niihin syviin lihaksiin. Varmaan netistä löytyy ohjeita. Muutenkin kannattaa pitää lihaskunnosta huolta eli salille vaan. Koko kroppa kiinteytyy ja laihtumistakin se tukee. Kaloreista en osaa sanoa mitään.

Yhteistyössä