Laihttukohan näin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen nuoresta asti ollut liikunnallinen, mutta nyt vanhemmiten kolmen lapsen jälkeen minulle jäi kiloja joka raskaudesta niin, että ikävä kyllä painan ihan liikaa (164cm ja 79kg)...syön peraaatteessa tyerveellisesti koko päivän, mutta minulla on paha tapa herkutella juomalla limua illalla, kun lapset menneet nukkumaan....ja välillä syön myös karkkia ...minulle sattui eräs tosi rankka juttu elämässä ja sen seurauksena ikäänkuin hyvitän itselleni jotain herkutteklemalla (typerää, tiedän)

Nyt olen uudestaan alaknut liikkua eli yritän käydä jouksemassa joka päivä 20min ja sen jälkeen teen oman lihaskunto-ohjelman...saatan tämän lisäksi myös kävellä reippaasti esim kauppaan ja olen kyllä koko päivän likkeessä, ei siis istumastyötä tai muutakaan vetelehtimistä...

Mietin vaan, että laihtuukohan tuolla....vai pitäisikö vielä jotain muuta muuttaa ...limut pois iltajuomisesta..

Ne limut ja karkit pois, annoskokoja pienemmäksi muutenkin. Miksi juokset vain 20 min? Jos kerran näet lenkkivaatteiden pukemisen vaivan, niin ole nyt ainakin tunti siellä lenkillä, juokset niin pitkään kuin jaksat ja kävelt loput.

Niin, aivan, en ole ainakaan vielä laihtunut, vaikka mielestäni tuo on jo aika paljon liikkumista joka päivä ottaen huomioon tuon juoksun lisäksi kävelyt ja muu touhuilu lasten kanssa, työnikään ei ole istumatyötä...mutta ehkäpä nuo iltaherkut pitäisi jättää tosiaan..

Hidasta on laihtuminen mikäli sen pelkästään noin vähäiselle liikunnalle perustaa.

Mutta onko tuo sitten vähäistä liikuntaa? Joka päivä juoksua , kovaa juoksua siis 20min ja sitten kunto-ohjelma ja kävelyt siihen vielä usein + se, että arjessa en tosiaan kerkeä istuskella, vaan touhuilen ja siis tulee hyötyliikuntaa. Miten paljon sitten pitäisi liikkua, jos tuo on vähäistä?

Liiku "liikkumalla" joka päivä vähintään 45 min, arkiliikuntaa ei lasketa. 45 min liikuntasuorituksen jälkeen rasva vasta alkaa palaa, joten kannattaa tähdätä pidempään aikaan. Juokseminen ei välttämättä ole hyvä laji aloittaa kuntoilu.. itse suosisin sinuna mäkitreeniä/tai reipasta käveyä ja sen lisäksi kuntosalilla erilaista lihaskuntotreeniä esim parina päivänä viikossa. Hanki lisäksi sykemittari jonka avulla voit tehdä rasvaa polttavaa treeniä. Hyvä syke rasvan polttoon on 130-140. Aamutreeni tyhjään vatsaan on myös tehokasta ja laittaa aineenvaihdunnan hyvin liikkelle.

Yhteistyössä