Laihtumalla raskaaksi tulleita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija84

Vieras
Kuinka paljon sinulle oli ylipainoa alunperin? Kauanko yrititte lasta? Paljonko painon piti tippua, ennen kuin raskaus alkoi?

Minulla lähtö-BMI 39,5 ja olen nyt laihtunut 11kg kahden kuukauden aikana. Yritystä takana 8kk ilman tulosta.

Meillä on tiedossa, että ylipainoni on todennäköisin syy siihen, että raskaaksi tuleminen vaikeaa..

Painoon raskaaksi tullessani 99,9 kg. Raskauden loppupuolella 108,5 kg. Synnytyksen jälkeen 92 kg. Eli raskaaksi voi tulla liikakiloista huolimattaa.

Kannattaa silti keskittyä terveellisin elämäntapoihin, ei niistä haittaa ainakaan ole raskautta toivoessa :) Ite ei voi päättää kuitenkaan milloin raskaus alkaa, toivoa toki voi. Toivotaan siis että pian, nauti kesäauringosta ja miehesi seurasta! :)

Laihtuminen raskauden alkamisen kannalta kannattaa. Pitää kumminkin muistaa, että laihdutus raskautumisen yritysvaiheessa voi jopa estää raskautumisen. Jos vaikka laihduttaa liian rankasti samalla yrittäen raskautua syömällä esim. 800-1200kcal päivässä ja liikkumalla runsaasti saattaa se sekoittaa kuukautistoiminnan ja jopa estää raskautumisen. Kannattaa siis pitää laihdutus ja raskautumisen yritys erillään toisistaan ns. eri vaiheina saman projektin kulussa.

Muistutan myös, että vaikka ylipainoisille paasataankin aina, etti paino saa nousta raskausaikana paljon, se saattaa silti nousta vaikka tekisit mitä. Itsellä nousi paino raskaudessa n.30kg vaikka olin jo ennen raskautta ylipainoinen, synnyttäessä painoin sitten melkein 120kg.

Yhteistyössä