Laihtuvatko sellaiset ihmiset, jotka ovat jatkuvalla dieetillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias 165cm/52kg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias 165cm/52kg

Vieras
Oon seurannu laihdutuskeskusteluja pidemmän aikaa ja pohdin, laihtuvatko South Beach-, VHH-, gluteeniton-, sokeriton-, mauton ym. dieettejä noudattavat
a) oikeasti ja
b) lopullisesti
Jos kiloja ei lähde tai ne palaavat (kun palataan normirytmiin) niin missä vaiheessa järjen ääni astuu peliin. Siis sellainen joka sanoo että suklaata ei syöd joka ateriaksi tai että LIDL:in tms. ketjun uuneista ei osteta niitä viinereitä tai että pävittäinen aito hyötyliikunta on järkevämpää kuin joku pakollinen kerran viikossa irvistyssauvakävely.

Ne on niitä, jotka julistaa kuinka väärässä kaikki virallistieteelliset suositukset ovat. Nää tyypit ovat innoissaan jos joku profeetta kertoo, kuinka uudenlaisella ketohömpällä saa unelmien vartalon viikossa. Ja sitte voi mussuttaa sipsejä sängys ;)

Laihdutuskuureilu ei kannata. Sehän on ihan tutkimuksissa todettu, että paino palaa aina kuurin jälkeen samoihin lukemiin tai korkeammalle. Elintapoja on pakko muuttaa lopullisesti, jos haluaa laihtua pysyvästi. Sen ei silti tarvitse tarkoittaa mitään asketismia. Tutustukaa Patrik Borgin (tai kenen tahansa modernin ravintoasiantuntijan) kirjoituksiin!

Niin, mitenköhän se on? Kannattaako läskien mieluummin ostaa miljoona "Näin onnistut laihduttamaan" -kirjaa ja sen jälkeen vielä niitä kyseisen uskonnon "pirtelöitä" tai muita mössöjauheita VAI kokeilla jotain ihan muuta.

Yksinkertaistan kyseenalaistamisesi näin: onkohan noilla dieettitohtoreilla kenties oma lehmä ojassa kirjoja kirjoittaes ja markkinoitaes?

Niin, mitenköhän se on? Kannattaako läskien mieluummin ostaa miljoona "Näin onnistut laihduttamaan" -kirjaa ja sen jälkeen vielä niitä kyseisen uskonnon "pirtelöitä" tai muita mössöjauheita VAI kokeilla jotain ihan muuta.

Yksinkertaistan kyseenalaistamisesi näin: onkohan noilla dieettitohtoreilla kenties oma lehmä ojassa kirjoja kirjoittaes ja markkinoitaes?

Eikä...mä en tajunnu. Siis ei kai niillä voi olla jotain taustalla. Nehän on varmaan tosi fiksuja.

Musta tuntuu et tää ketodietti sotkee mun ajatukset täysin. Onkohan tää vaarallista? Voikohan tähän kuolla? Onko tätä ketodiettiä tutkittu tarpeeksi? Kuka maksaa, jos mä kuolen tähän?

Yhteistyössä