Läimäytin lastani :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkevä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkevä äiti

Vieras
Voi itku :(

Mulla on poika 10 vuotias. Hänellä on jokin viivästymä sosiaalisessa kehityksessä ja on ns erityislapsi vaikka onkin normaalilla luokalla.
Hän on äärimmäisen lyhytpinnainen, ja saattaa raivostua täyteen raivoon eli huutaa, nakkoo tavaroita, lyö ja potkii ihan mitättömimmästäkin asiasta. Viimeksi eilen hän raivosi miltei tunnin koska hän ei osannut jotain laskua.

Hän on valehdellut minulle, varastanut lompakostani rahaa, hän on ottanut automaattikorttini luvatta ja nostanut rahaa itselleen. Hän on päästänyt kolme koiraamme vapaaksi lähiöön, koska suuttui minulle. Olin töissä ja naapurini soitti että koiramme juoksivat vapaana, onneksi sain ne kiinni.

Hän on karannut koulusta, opettaja on soittanut minulle töihin että lapseni on jossain teillä tietymättömillä ja olen kesken työpäivää lähtenyt etsimään lasta, hän on ollut toisen kaverinsa kanssa joka myös pinnasi, pelaamassa pleikkaria.
Kun laitoin pleikkarin arestiin, hän suuttui minulle ja karkasi kun olin suihkussa.

Tämä on jatkunut näin kaksi vuotta, oireet pahenevat koko ajan. Olen alkanut pelätä itsenikin puolesta. Lapseni on myös toisille lapsille aggressiivinen, eikä hänellä ole kavereita koska toiset lapset pelkäävät häntä.

Hän syntyi hätäsektiolla koska sydänäänet heikkenivät, oireet huomattiin kuusivuotiaana, koska ei vieläkään osannut puhua kunnolla.
Nyt on ajatuksena siirtää hänet erityisluokkaan, koska hän ei kykene olemaan ns normaalilla luokalla.

No tämänpäiväiseen mistä minulla katkes pinna.
Opettaja soitti minulle että lapseni ei tullut aamulla kouluun, itse olen lähtenyt kuudelta kotoa töihin. Töiden jälkeen menin kotiin ja poika valehteli että hän oli koulussa ja meille tuli riita.
Riidan aikana poika nakkoi lasiastiat pöydältä maahan ja kun korotin ääntä ja sanoin että hän siivoaa ne, hän koetti lyödä minua.
Silloin läimäytin häntä avokämmenellä poskelle lujaa :(
Olen niin lopen uupunut ja poikki, olen itkenyt. Haluan antaa lapseni pois, mietin jo soitanko sosiaalitoimistoon ja pyydän että he vievät lapseni hetkeksi pois.

Olen yksinhuoltaja, enkä jaksa enää tätä.

Täysi tuki sulle!!!!Et ole kamala vaan väsynyt ja rakastava äiti joka ON IHMINEN EI KONE!!!
Pyydä apua jos vaan sitä on jostain vaikka naapurin tädiltä saatavilla. Keskustele rauhallisesti hänen kanssaan myöhemmin ja pyydä anteeksi.

Turhaan tuollaisesta yhdestä läpsäytyksestä huonoa omaatuntoa kannat! Lapsesi varmasti unohtaa sen. sulla on paineita, koska olet yksinhuoltaja ja joudut yksin kasvattamaan lastasi, jolla on ongelmia kehityksessä.

On hienoa, että tunsit huonoa omaatuntoa läpsäytyksestäsi. Minun äiti löi minua ja siskoani usein eikä koskaan pyytänyt anteeksi tai mitään. Oli kuin olisi unohtanut tekosensa meitä kohtaan.

Käy pyytämässä anteeksi. Se on paras asia mitä voit nyt tehdä.

Ihme että oot noinkin kauan jaksanu tollasta. Nyt vaan haet apua itelles ja lapselles, uskon että sillon alkaa asiat järjestyy ja rauhottuu. Voimia sulle siihen kaikkeen. :hug:

Ihan varmasti olet kaikkesi yrittänyt. Soita ilman muuta sos. toimistoon, nin kuulostaa rankalta tuo tilanne! sydämestäni toivon, että saatte apua lapsellenne (ja sinullekin) Uskotaan niin!

Jokainen ihminen tekee virheitä, kukaan ei ole täydellinen. Sinulla on lapsen kanssa todella raskasta, yksin vielä kun olet. Pyydä apua, niinkuin monet ovat neuvoneetkin. Et ole huono ihminen, paljon olet jaksanut! Asiat selviävät varmasti ja menevät parempaan suuntaan apua pyytämällä! Voimia sinulle!!

No just joo, sossuille vaan.
Ihminen ei oo kone.
Ja tässä ei läymäytykset haittaa,
kun lapsi ite on tollanen...
Siis toki erityislapsia ymmärtää,
mutta ite ainaki suuttuisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaarina:
Mä kyllä olen muistanut koko ikäni kun äitini läimaytti mua. Anteeksipyyntö voisi auttaa, oma äitini ei pyytänyt anteeksi...

Tässä ei nyt suurin huolenaihe ole äidin antama läimäytys eikä riittävä toimenpide anteeksipyyntö pojalta.

Lapsihan on tuleva nuorisorikollinen, äiti tarvitsee todellakin ammattiapua poikansa vuoksi ja myös itsensä vuoksi!

Itse olisin kajauttanut nyrkillä kuuppaan jo vuosia sitten, minun hermoni ei kyllä kestäisi moista veijaria. Hattua nostan että joku pärjää noinkin hyvin ja vielä yksin!

Onko pojalla siis diagnoosia vai onko vain ns erityispiirteitä?? Jos diagnoosia ei vielä ole, niin hanki se! Sen myötä saatte apua kaikkiin ongelmiinne ilman että sinua leimataan huonoksi kasvattajaksi. Jos lähdet apua hakemaan ilman pojan diagnooseja (selvästi jotain hällä on!) niin saattaa helposti käydä niin että leimataan sinut väsyneeksi ja huonoksi äidiksi.

Nimimerkillä kokemusta on.

Mä suosittelisin, että pyytäisit ottamaan lapsen huostaan. Ei sen vuoksi, että olisit huono äiti, vaan sen vuoksi, että lapsesi tämänhetkinen tila vaatii sitä. Kymmenenvuotias poika on jo aika voimakas ja on vain ajan kysymys, koska hän käy todenteolla päällesi. Huostaanotto ei aina ole paha asia eikä väkisin toteutettu, vaan hyvässä yhteisymmärryksessä huoltajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Katariina:
äiti: taidat olla joku sosiaalitapaus itsekin!

Sinä katariina olet sosiaalitapaus.

Minä olen ihminen joka tuntee omat rajansa ja sanoo asiat suoraan eikä teeskentele täällä mitään omatekoista pyhymysäippää niinkuin useimmat teistä teeskentelevät?

Ja miten niin "itsekin"? Keneen muuhun viittaat? AP:hen?

Ystävällinen neuvo sinulle Katariina, hoidata pääsi. Aikuisillekin ON terapioita. Ja sinä olet reaktiosi perusteella tarpeessa.

Yhteistyössä