V
vieras
Vieras
Mulla ja miehellä on nyt säästössä 15 000e. Asutaan tällä hetkellä vuokralla, mutta nyt löydettiin sellainen kiva kämppä, joka haluttais ostaa. Hinta on 85 000e, kämppä on kerrostalo 3h+k+kph+p. Kylppäri rempattu 3v. sitten, keittiö on vajaat 10v. vanha. Kuinka paljon arvioisitte menevän keittiön pintaremonttiin, kahden makkarin ja olkkarin tapettien vaihtoon sekä kalusteisiin (omistaja vie mukanaan vaatekaapit, jääkaapin ja hellan)? Köökistä menee vaihtoon kuluneet tasot ja hirvittävät, kellastuneet mäntyovet. En kaipaa erikoisuuksia, laadukkuutta pikemmin. Mietitään tässä paljonko sitä velkaa joutuu ottamaan.
Mitenkäs muuten, molempien vanhemmat ovat suostuneet takaamaan max 50 000e, tulevatko siis molempien vanhemmat lainantakaajiksi vai miten tuo homma menee? Opintolainaa meillä on vielä lyhentämättä huimat 980 euroa, se tuskin vaikuttaa lainansaantiin, muita lainoja ei ole. Onko 80t euroa liian paljon, kun meille jää käteen 2990e/kk? Olen toiminut opettajan sijaisena jo yli vuoden, miehellä ollut vakipaikka 5v.
Mitenkäs muuten, molempien vanhemmat ovat suostuneet takaamaan max 50 000e, tulevatko siis molempien vanhemmat lainantakaajiksi vai miten tuo homma menee? Opintolainaa meillä on vielä lyhentämättä huimat 980 euroa, se tuskin vaikuttaa lainansaantiin, muita lainoja ei ole. Onko 80t euroa liian paljon, kun meille jää käteen 2990e/kk? Olen toiminut opettajan sijaisena jo yli vuoden, miehellä ollut vakipaikka 5v.