Lainanlyhennys mennyt tililtä 2 kertaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miina"

Vieras
Laina menee automaattisesti tililtä joka kuun 2.pvä. Tässä kuussa ei se päässyt menemään, sillä tilillä ei ollut katetta, koska olin kesän työttömänä. Eilen sain rahaa, ja tänään heti aamulla laitoin tuon tämän kuun erän menemään tililtä myöhässä, mutta siis "maksusuunnitelman mukainen erä", ja soitin pankkiin, että on ihan ok että raha tulee myöhässä poikkeuksellisesti muutaman päivän. No, tilillä oli käynyt tänään myös tuo suoraveloitus (jonka ei pitäisi enää tässä vaiheessa kuuta rahaa tililtä yrittää). Normaalisti pitäisi yrittää veloittaa tuo lyhennyt mielestäni 5 päivän ajan.
Joka tapauksessa, lainanlyhennys on nyt mennyt tililtä tänään 2 kertaa, ensimmäisen kerran itse laitettuna, pankin ohjeiden mukaan, ja toisen kerran suoraveloituksella. Seuraava erä menee heti ensi kuun alusta ihan normaalisti. Eli molemmat tänään lähteneet lyhennykset ovat elokuun lyhennys. Mahtaako pankki palauttaa tuon toisen lyhennyksen, vai onko nyt sitten vain niin, että loppukuu ollaan tuon takia ilman rahaa?

No se ei nyt auta ainakaan näin perjantai-iltana... :/ Piti päästä huomenna kauppaan ostamaan lapselle synttärilahja. Mutta ilmeisesti se reissu nyt ainakin on peruttu... :(

[QUOTE="miina";26880591]No se ei nyt auta ainakaan näin perjantai-iltana... :/ Piti päästä huomenna kauppaan ostamaan lapselle synttärilahja. Mutta ilmeisesti se reissu nyt ainakin on peruttu... :([/QUOTE]

Voi,valitettavasti en silti tuohon muuta voinneuvoa että:soita pankkiin

Pitää soittaa joo. Saan kyllä lainattua rahan, ei ole ongelmaa siinä onneksi :)
Mutta hassua oikeasti, joskus oli sama tilanne, että työpaikan vaihtumisen vuoksi ei ollut katetta tilillä lyhnnyspäivänä, (enkä tyhmänä tajunnut tarkastaa sitä ajoissa) joten laina ei päässyt menemään. 15. pvä sain uuden paikan palkan, ja jouduin itse tuon silloin maksamaan tililtäni. Soitin silloin pankkiin, että odotanko että raha menee tililtä, vai siirränkö itse, ja sanoivat, että siirrä itse, pankki yrittää tililtä 5 päivää, ja sen jälkeen jää maksamatta, jos ei itse maksa. Tai mitä sitten tapahtuukaan, mutta pankki eei sitä enää sen jälkeen yritä tililtä. Ja nyt kuitenkin meni, vaikka tuosta on jo 8 päivää... :/

Ja tuo päivä on näemmä vain 2 päivää. Tässä suora lainaus op:n sivuilta https://www.op.fi/op/usein-kysyttya/usein-kysyttya/lainat?cid=151540759&_pageLabel=page_ap_sisaltoalue&srcpl=3

Multa pankki otti kanssa liikaa rahaa ja kun sen huomasin ( seuraavana päivänä ), niin soitin pankkiin ja ne palautti rahat heti samana päivänä. Arkipäivänä toki tämä..

Juu, pitää maanantaiaamulla soittaa pankkiin. Ei näkynyt raha tulleen tänään takaisin tilille, ja huomenna ei taatusti tule. Jos maanantaina selviäisi :)
Toisaalta kiva, että on nyt lyhennettynä enemmän kuin pitäisi, mutta ei nyt ehkä tässä tilanteessa, kun ei sitä rahaa muutenkaan ole niin paljon ylimääräistä :/

Yhteistyössä