M
"miina"
Vieras
Laina menee automaattisesti tililtä joka kuun 2.pvä. Tässä kuussa ei se päässyt menemään, sillä tilillä ei ollut katetta, koska olin kesän työttömänä. Eilen sain rahaa, ja tänään heti aamulla laitoin tuon tämän kuun erän menemään tililtä myöhässä, mutta siis "maksusuunnitelman mukainen erä", ja soitin pankkiin, että on ihan ok että raha tulee myöhässä poikkeuksellisesti muutaman päivän. No, tilillä oli käynyt tänään myös tuo suoraveloitus (jonka ei pitäisi enää tässä vaiheessa kuuta rahaa tililtä yrittää). Normaalisti pitäisi yrittää veloittaa tuo lyhennyt mielestäni 5 päivän ajan.
Joka tapauksessa, lainanlyhennys on nyt mennyt tililtä tänään 2 kertaa, ensimmäisen kerran itse laitettuna, pankin ohjeiden mukaan, ja toisen kerran suoraveloituksella. Seuraava erä menee heti ensi kuun alusta ihan normaalisti. Eli molemmat tänään lähteneet lyhennykset ovat elokuun lyhennys. Mahtaako pankki palauttaa tuon toisen lyhennyksen, vai onko nyt sitten vain niin, että loppukuu ollaan tuon takia ilman rahaa?
Joka tapauksessa, lainanlyhennys on nyt mennyt tililtä tänään 2 kertaa, ensimmäisen kerran itse laitettuna, pankin ohjeiden mukaan, ja toisen kerran suoraveloituksella. Seuraava erä menee heti ensi kuun alusta ihan normaalisti. Eli molemmat tänään lähteneet lyhennykset ovat elokuun lyhennys. Mahtaako pankki palauttaa tuon toisen lyhennyksen, vai onko nyt sitten vain niin, että loppukuu ollaan tuon takia ilman rahaa?