laiska mummi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avaudun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avaudun

Vieras
onko muilla mummia, joka puhuu lapsenlapsistaan aina niinkuin ois hyväkin mummi,vaikkei tosiasiassa tee lasten kanssa yhtään mitään?

mua on alkanu nyt nyppimään mun öäidin käytös, ja kohta en varmaan enää saa pidettyä suutani kiinni.

kertoo sukulaisille ja kavereilleen, "mitä kaikkea" on tehnyt meidän isomman kanssa, vaikka oikeesti hän ei esim lue satuja,leiki,ulkoile,puistoile tms. lapsem kanssa. silloin harvoin kun tyttö on siellä yökylässä, mun isä on se joka huolehtii mahdolliset yöitkut. mummi laittaa maksimissan tytölle dvd:n pyörimään ja puuhaa omiaan.

jos ollaan koko porukalla syömässä yhdessä, niin mun äiti ei IKINÄ jätä omaa ruokailuaan, jos muksut tarvitsee hoitoa tms ruuan aikana. vaan me vanhemmat joudutaan aina itse huolehtimaan, kaikki keskeytykset ja syömään kylmää ruokaa. Kuitenkin mummi aina suureen ääneen selittää että tulkaa vaan koko porukka meille syömään, onhan tässä sitte käsipareja jos lapset tarvii jotain...

olis sitte reilu ja sanois suoraan ettei kiinnosta, mutta se "supermummin" rooli jota vetää ulkopuoliselle on aivan sairaan vttumaista.

Kuulostaa omalta äidiltäni. Minä olen aina ottanut asian niin että lapset ovat minun joten kenenkään muun kuin minun tai mieheni ei todellakaan tarvitse vaivautua laittamaan tikkuakaan ristiin lastemme hoidossa ellei niin halua. Mutta se kyllä korpeaa että silloin harvoin kun mummo näitä lapsia näkee niin varsinkin jos ollaan julkisella paikalla niin ne on niiiiin mummon kultia ja niin kun me ollaan nyt täällä yhdessä ostoksillakin ja tehdään kaikkee kivaa yhdessä ja läpä läpä.

Jos ollaan ruokapöydässä niin mä en todellakaan odota että kukaan muu loikkii mun lapsiani hoitamaan... tosin meillä isovanhemmat melkein aina kiireellä pomppaa ylös :D mutta en kyllä siitä loukkaantuisi jos eivät niin tekisi

kuulostipa minun anopilta. Tekee silloin jotain jos mieheni mainitsee että voisko mummo hoitaa esim. vessa avustukset jos itse vaikka juuri syödään. Tuskin tekee ilkeyttään, ei vaan hoksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Kuulostaa omalta äidiltäni. Minä olen aina ottanut asian niin että lapset ovat minun joten kenenkään muun kuin minun tai mieheni ei todellakaan tarvitse vaivautua laittamaan tikkuakaan ristiin lastemme hoidossa ellei niin halua. Mutta se kyllä korpeaa että silloin harvoin kun mummo näitä lapsia näkee niin varsinkin jos ollaan julkisella paikalla niin ne on niiiiin mummon kultia ja niin kun me ollaan nyt täällä yhdessä ostoksillakin ja tehdään kaikkee kivaa yhdessä ja läpä läpä.

tota mä just tarkotan, että selkeesti itse häpeää omaa käytöstään kun pitää julkisesti muille ihmislle pönkittää omaa asemaansa... kohta vaan lapset ite ymmärtää että mummia ei kiinnosta ja se mua harmittaa kyl jo etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tota mä just tarkotan, että selkeesti itse häpeää omaa käytöstään kun pitää julkisesti muille ihmislle pönkittää omaa asemaansa... kohta vaan lapset ite ymmärtää että mummia ei kiinnosta ja se mua harmittaa kyl jo etukäteen.

Mee ihmeessä juttelemaan äitisi kanssa asiasta jos se häiritsee.

En tiedä siitä puhumisesta,mutta muuten sama homma meillä... mua on alkanut lasten puolesta niin suruttamaan,kun käynnit vain harvenee koko ajan ja jos isovanhemmat ovat kylässä ja lapset pyytää vaikka tulemaan kanssaan käymään lastenhuoneessa,niin hepä toteavat oikeesti että en mä nyt jaksa :o Tai jostain kumman syystä vaari pyysi viimeksi 1-v tä tulemaan syliin ja kun tämä ei suostunut sanoi 4v että mä kyllä voisin tulla,niin vaaripa siihen että "en mä noin isoa poikaa viitti ottaa syliin" :o
:'(

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:

Ööööh...no mistä SINÄ päättelet etten ole jo asiasta jutellut? Ei mun tartte enää, kun olen jo sille sanonut, ettei tartte millään tavalla vääristellä näitä asioita ei vieraille, ei tutuille eikä sukulaisille.

Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:
En tiedä siitä puhumisesta,mutta muuten sama homma meillä... mua on alkanut lasten puolesta niin suruttamaan,kun käynnit vain harvenee koko ajan ja jos isovanhemmat ovat kylässä ja lapset pyytää vaikka tulemaan kanssaan käymään lastenhuoneessa,niin hepä toteavat oikeesti että en mä nyt jaksa :o Tai jostain kumman syystä vaari pyysi viimeksi 1-v tä tulemaan syliin ja kun tämä ei suostunut sanoi 4v että mä kyllä voisin tulla,niin vaaripa siihen että "en mä noin isoa poikaa viitti ottaa syliin" :o

tosi kurjaa =( mahtaanko ne yhtään ajatella mitä ne sanoo!!?? miks aikuiset ei voi hetken antaa aikaa lapsille, ei niitä tarvii kotiin viedä ja kasvattaa...

Voi tosiaan olla, ettei mummo vaan hoksaa. Eihän isovanhempien toki tarvitsekaan, mutta silloin tulee käytyä mummolassa vanhanaikaisesti kylässä. Näin meillä ainakin mun vanhempien luona. Miehen vanhemmat taas auttavat ja tarjoavat apua. Heihin tulee turvauduttua ja heidän kanssaan jaetaan enemmän arkea ja juhlaakin. Väkisinhän mummon suhtautuminen vaikuttaa siihe, miten itse suhtautuu. Molemmat tavat ihan sallittuja toki.

Ihan samanlaisia kuin meidän kaikki isovanhemmat, siis sen puolesta, että apu lasten-/kodinhoidossa on nolla. Meillä sentään eivät (tietääkseni) kehuskelekaan olevansa mitenkään auttavaisia. Ei kai heillä mitään velvoitetta olekaan auttaa, mutta olisihan se ihanaa tässä kaiken kiireen keskellä, kun olisi auttavainen ja jaksava äiti/anoppi, kun monella näyttää olevan. Muistakaa kiittää saamastanne avusta!!

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:

Ööööh...no mistä SINÄ päättelet etten ole jo asiasta jutellut? Ei mun tartte enää, kun olen jo sille sanonut, ettei tartte millään tavalla vääristellä näitä asioita ei vieraille, ei tutuille eikä sukulaisille.

ap:lle tarkoitin tän...

Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:

tosi kurjaa =( mahtaanko ne yhtään ajatella mitä ne sanoo!!?? miks aikuiset ei voi hetken antaa aikaa lapsille, ei niitä tarvii kotiin viedä ja kasvattaa...
Mä en todellakaan tiedä mitä ne ajattelee... ja mäkin oon kyllä yks kun mä en saa suutani auki tuosta asiasta

:ashamed:
Kun sit mä alan vaan ajatella,että eihän niillä mitään velvoituksia ole...

Yhteistyössä