Laiska sp-elämä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
hei!

Onko teillä muilla lapsettomuudesta kärsivillä tällaista ongelmaa?
Itse en oikein viitsisi edes lääkärissä kertoa, että harrastamme vain kerran viikossa tai harvemmin mitään s.eksiin viittaavaa. Ei edes ovistestit saa innostumaan. Mies on aina ollut laiska ja minusta on sittemmin tullut yhtä haluton. Onko tässä nyt este sitten lapsettomuushoidoille? Kun emme edes
yritä tarpeeksi sitä raskautta??

Itse kuukausitolkulla julkisen puolen hoitojonoissa odottavana en toivoisi, että siellä on hidasteina sellaisia, jotka eivät viitsi edes yrittää kotikonstein. Ärsyttävä viesti kaikin puolin, ei millään pahalla. Oikea hoitomuoto on parisuhdeterapia eikä lapsettomuushoito. Tietenkin on eri asia, jos lapsettomuuden syyksi ilmenee muutakin kuin seksin tai kumppanin epäkiinnostavuus.

Anteeksi vaan. Kuinka kauan olet itse yrittänyt? Me olemme jo viisi vuotta
ja ensimmäiset kaksi vuotta aktiivisesti, joten emme ole turhaan lapsettomuushoidoissa ja minulla on myös syitä lapsettomuudelle.
Kyllä siellä on turhempiakin tapauksia kuin me.
Tulipa paha mieli kirjoituksestasi. Olin tyhmä kun kirjoitin asiasta. En enää
kirjoita asioistani.

Lisäyksenä vielä, että olen täysin oikeutettu veronmaksajana käymään julkisella puolella hoidoissa myös siinäkin tapauksessa, että pitkään jatkunut lapsettomuus on aiheuttanut haluttomuutta. Ei kannattaisi hutkia, ennen kuin tutkii. Ymmärrän, että kuukausien odotus rassaa monia. Ei kukaan lähde tutkimuksiin ja hoitoihin huvikseen, minun käsittääkseni. Emme mekään sinne ole hinkumassa. Jos haluat minun aikani, mikä on vasta ensikäyntiaika, voin kyllä luovuttaa sen sinulle ja odottaa pitempään, jos sinulla on kiire hoitoihin.

Eipä taida olla lapsen saanti seksin määrästä kiinni. Jos lapsi ei ole tullakseen, ei siinä auta vaikka joka päivä napsuttelisitte. Halu saada lapsi ei ole verrattavissa seksin määrään. Voi olla hyvä ja toimiva parisuhde vähemmälläkin sekstaamisella. Kyllä minun mielestä jokaisella, joka ei lasta normaalisti voi saada pitää olla oikeus päästä hoitoihin. Miksi sitä oikeutta halutaan toisilta evätä oman navan tähden. Ei me olla samanlaisia. luulisi itsekin lapsettomuudesta kärsivän ymmärtävän eikä osoittavan syyttävällä sormella. Ei kun lääkärin juttusille vain ja hoitoon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 19:33 vieras kirjoitti:
Anteeksi vaan. Kuinka kauan olet itse yrittänyt? Me olemme jo viisi vuotta
ja ensimmäiset kaksi vuotta aktiivisesti, joten emme ole turhaan lapsettomuushoidoissa ja minulla on myös syitä lapsettomuudelle.
Kyllä siellä on turhempiakin tapauksia kuin me.
Tulipa paha mieli kirjoituksestasi. Olin tyhmä kun kirjoitin asiasta. En enää
kirjoita asioistani.

Kirjoitin jo kerran vastauksen mutta se katosi jonnekin. Toivottavasti ei tule kahta kertaa.

Niin, piti sanoa, että ensimmäisessä viestissäsi et maininnut mitään muista vaivoista ja syistä. Kerroit ainoastaan haluttomuudestanne, ja minun aikaisempi kommenttini oli kommentti suoraan siihen eikä mihinkään muuhun. Ja jos luet viestini tarkemmin, niin siinähän selvästi sanotaan, että on eri asia, jos syitä on muitakin kuin haluttomuus yrittämiseen.

Ensimmäisessä viestissäsi saa myös kuvan, että ette ole olleet missään hoidossa, koska kysyt muilta mielipidettä hoidon peruuntumiseen. Toisessa viestissäsi sanot, että olette hoidoissa ja yritystä on takana kauan. Olen edelleen samaa mieltä kuin aikaisemmassa kirjoituksessani. Mutta nyt varmaankin voidaan olla siitä samaa mieltä, että mielipiteeni ei sitten koske teitä, koska tilanne ei olekaan sellainen, mitä annoit ensimmäisessä viestissäsi ymmärtää.

Ja mitä tulee halukkuuteen, kyllä se muillakin on aika ajoin kadoksissa, kun tosissaan kellon kanssa yritetään.

Pahoittelut siitä, että en osannut lukea rivien välistä ensimmäisessä viestissä.

Kipsulle:
Tarkoitin viestini lähinnä lapsettomuudesta kärsiville, joilla on haluttomuutta ja kokemusta siitä. Että onko hoitojen saamiseksi joitakin seksikrt./ viikossa- velvoitteita.

Hoidoissa emme ole vielä, mutta olen yksityisesti tutkituttanut itseäni ja olemme jonossa julkiselle ensikäynnille.

Olen pahoillani jos sinulla on nyt vaikeaa ja tuntuu siltä, että joku muu lapseton pariskunta veisi sinulta kallista aikaa. Jos tuntuu siltä, kannattaa hakeutua yksityiselle hoitoon. Tuskin kukaan meistä lapsettomista haluaa
huonontaa toisten mahdollisuuksia.

Eli peace..

Me ollaan yritetty lasta kohta 2,5 vuotta. Aluks saatettiin touhuilla useita kertoja päivässä. No kyllästyyhän sitä tuollaseen. Mä kun en koskaan ole kovinkaan aktiivinen ollu. Mulle itselle riittäs ihan hyvin kerta/viikko. Nytpä ei kovin usein olla pystyttykään lakanoita pöllyyttämään kun mies tekee vuorotyötä. Ollaan vaan yritetty ajoittaa oviksen aikoihin. Ja kun miehen simpoissa vikaa, niin pitää sitä väliä pitääkin että kerkee simpat kehittyy.
Ap:lle juu eipä se määrä vaan se laatu.

Kylläpä on tärkeä aihe jo saatu solmuun.

Kommenttini ei ole nyt ap:lle, joka vetäisi herneen jo aika syvälle:

Ärsyttävin lause maailmassa on: "Ei millään pahalla". Kun se itseasiassa sisältää juuri päinvastaisen latauksen AINA. Mutta olin kyllä ko. kirjoittajan kanssa täysin samaa mieltä (aidosti vihaisena ja pahalla). Eli jos on joku, jota sukupuolielämä ei kiinnosta, vaikka mahiksia olis luomunakin niin kyllä: minä otan mielelläni sellaisen ihmisen hoitoajan julkisella!

Tämä siksi, että itse kuulumme tähän porukkaan, jolla on teoreettinen mahdollisuus onnistua ilman hoitojakin. Kun uhraa itse seksielämäänsä kalenterin kanssa elämiselle, ei jaksaisi jonotella sen vuoksi, että joku kärsii haluttomuudesta. Kyllä meillä voi nykyään vierähtää kaksikin viikkoa ilman s.eksiä, mutta toistaiseksi ollaan oviksen molemminpuolin kerätty tarmoa tähän touhuun.

Mutta me todennäköisesti luovutaan nimenomaan tästä syystä hoidoista jonain päivänä.

Se ketä hoidetaan julkisella ja ketä ei, ei kuitenkaan ole minun päätettävissäni. Todennäköisesti siellä löytyy minua enemmän empatiaa siihen, että näin kamala rumba voi aiheuttaa totaalista haluttomuutta. En ole koskaan kuullut, että kenekään veronmaksajan hoitoja evättäisiin.

meillä siis ihan sama ongelma et siis ole ainoa jonka elämää ei säätele seksi (lauantaina saunan jälkeen). Meillä toi ukko on laiskanlainen mutta potensissa ei ole vikaa eli toimii loistavasti kun aletaan pupuilla. Useita vuosia meilläkin lapsettomuutta takana mutta ei me voida saada kun icsillä lapsia (edes ivf ei auttanut vaikka periaatteessa mitään syytä ei ole löydetty). Täällä palstalla haetaan tukea ei tollasia hyökkäyksiä niinkun eräs 'ei millääm pahalla' kirjoitti. Kyllä se sullekin vielä päivä koittaa kun tarviit vertais tukea, miksi muuten olet täällä kirjoittelemassa. Mutta kaikille onnea hoitoihin oli syy mikä tahansa että lapsia ei ole tullakseen =)

Pyydän anteeksi niiltä, jotka hermostuivat tilanteestamme. Kiitos niille, jotka ymmärsivät tilanteen. Asetin sanani varmaan jotenkin väärin, mutta totuus
se on, että jos on vuosia yrittänyt, yritys alkaa molemmista maistua puulta!

Ilmeisesti lapsettomuus rassaa monia ja meidän haluttomuutemme nyt rassaa sitten niitä tyyppejä.. :\| Ymmärrän tunteenne, koska olen itsekin tämän lapsettomuuden kanssa ollut todella epätoivoinen.

Voin sanoa, että minä olen taatusti odottanut ehkä pitempäänkin kuin te, jotka valitatte. Olen seurannut vuosia sitä, kun joku aloittaa hoidot ja on jo tässä vaiheessa toisella kierroksella.

Joten älkää viitsikö olla ilkeitä.

Moikka. Ei ollut tarkoitus olla ilkeä, pahoittelut siitä. Väärinkäsitys. Mutta kun viestejä kirjoittaa, ei voi kuulla toisen äänensävyä eikä nähdä ilmettä. Tulee helposti täysin vääriä tulkintoja jo pelkästään siitä syystä...

Meillä on nyt toinen IVF menossa - ja kyllä - hermo on kireellä! Kotikonstein ei enää meitäkään kiinnosta yrittää, koska se johtuu täysin toivottomasta tilenteesta ja lääkärin tuomiosta luonnolliseen onnistumiseen. :\| Minulla on lapsettomuutta takana noin kuusi vuotta, miehellä vähemmän (miehen vaihto vaan oli välissä)...

kipsu on ainoa joka uskaltaa kirjoittaa omalla nimimerkillä,olet rohkea!

Kyllä meillä haluttomuutta on, ollaan siitä juteltukin mutta olemme molemmat sitä mieltä että asia kyllä korjaantuu aikanaan..
Nyt vaa on hetkiä kun ei uskalla, ivf jälkeinen tai siirron jälkeinen aika ja sit yhtenä viikkona vuotaa ni viikkohan siihe vaan jää...
Mut ei ressata tolla vaan ollaan muuten liki.

Mutta tuo oli aika turha kommentti että:olen varmasti kauemmin odottanut kuin te"

Tuolla on aivan urha alkaa retostelemaan eikä se nosta kenekään arvoa, mutta sen voin sanoa että varmasti et ole pisimpään odottanut joten...

Mutta älä huoli haluttomuudestasi, hoitoja saatte varmasti, ja halutkin palaavat aikanaan.

Tsemppiä :flower:

Tässä yksi niistä syistä miksi ollaan hoitotauolla! Yht'äkkiä s.eksihaluja on molemmilla niin kuin ennen koko p.erkeleen vauva-projektia! :p Tosin olen huomannut, että se milloin voi "unohtaa asian hetkeksi" ei ole itsensä päätettävissä. En olisi uskonut että saan tälläisen vapautuksen suotua itselleni.

Haluttomuus on oikeasti aika arka aihe. Ihmisiltä saa kuulla, että helppo se on teidän puuhailla kun muksut eivät valvota. :$ Yleisesti ajatellaan että haluttomuus on erityisen arka aihe silloin kun mies mies ei lämpene. Miehen oletetaan olevan se kyltymätön s.eksihurjastelija. Mutta ei varmaan hivele miehen itsetuntoakaan huomata, että vaimo ajattelee koko toimituksen ajan, että "pitäisikö kohta seistä päällään vai vain laittaa tyyny pepun alle, pissalla en muuten käy ainakaan tuntiin"... :headwall:

Tältä palastalta toivoisi tukea kaikenlaisiin ongelmiin. Tosin tässä alkuperäisessä keskustelussa olen täysin samaa mieltä Kipsun kanssa: jos on mahiksia omalla yrityksellä, niin en halua törmätä julkisen odotushuoneessa, jollei omaa yritystä löydy. Yksi kerta kuussahan riittää yritykseksi oikein ajoitettuna. Tosin samalla logiikalla joku voi sanoa meille selittämättömille, että meille ei kuulu hoidot lainkaan kun ei ole mitään vikaa mitä hoitaa.

Lapsettomuus on rankka juttu. Tuntuu, että jatkuvasti meinaa olla sellainen "mulla on paljon vaikeampaa kuin teillä kaikilla yhteensä" -olo, mikä ei tietenkään pidä paikkaansa. Olen päättänyt taistella katkeroitumista vastaan kaikin keinoin. Minä en aio uhrata elämääni ja parisuhdettani tälle asialle. (Kaikki vinkit asian edistämiseksi otetaan vastaan.:wave: )

Toivon sydämestäni kaikille onnea hoitoihin, syystä tai toisesta :heart:

Olen vieraillut myös tuolla odottajien puolella, ja täytyy sanoa, että ei se tärppääminen seksin määrästä ole kiinni. Eräässä ketjussa pohdittiin petipuuhia ja siellä oli sellaisia, jotka olivat kerta viikossa seksillä tulleet raskaaksi muutamassa kuukaudessa. Ja oli jopa ýksi joka sanoi sekstailleensa KERRAN KUUSSA kun mies on täysin haluton! Ja siis raskaana jo kolmatta kertaa.

Lisäksi minulla on ystävä, joka sai vahinkolapsen, unohtivat yhden ainoan kerran kumin baari-illan päätteeksi...Tosin tämä oli kuitenkin ihan iloinen vahinko, mutta ei ihan vielä suunniteltu.

Juurikin kyselin th:lta sopivasta määrästä ja hän totesi, että 2 krt viikossa normaalisti pitäisi riittää.

Kiitos "kommentoija", minua ilahdutti lukea tekstisi odottajien puolelta lukemistasi asioista! meilläkään ei yleensä seksiä ole kuin kerran viikossa ja tutkimukset aloitettu lapsettomuuden takia. Olen kyllä kolmen vuoden sisällä tullut raskaaksi kaksi kertaa, mutta kesken on mennyt. Varmaan vaan huonoa tuuria kummallakin kerralla.
Toiveikkaana tässä yritetään pysyä, vaikka jokapuolella näkyy ja kuuluu raskausuutisia. Vaikka se ei olekaan itseltä pois olevinaan, niin masentaa ja yrittää katkeroittaa toisten nopeammat onnistumiset. Vaikka sitähän ei tiedä miten vaikeata niillä toisilla on voinut olla raskautua.
Mutta tämän keskustelun alkuun palaten: älkää riidelkö ja kilpailko. pahalta tuntui lukea joitain kommentteja. Tottakai kaikilla on oikeus hoitoihin ja kyllä ne ammattilaiset osaavat ohjata oikeaan hoitoon, jos vaikka ei tarvitsisikaan lapsettomuushoitoa vaan parisuhteen. Parisuhde voi olla erittäin hyvällä mallilla vaikka seksiä ei olisikaan ihan joka viikko. Pitäkää hyvänä rakkaitanne :heart: . Ja jaksamista kaikille.

En ole edes laittanut nimimerkkiä, joten osaltani ei ole rohkeudesta kyse,
jos ei ole nimimerkkiä.
Sanon näköjään aina jotain väärin, viimeksi sitten sen, että olen odottanut
kauemmin kuin te. Ehkä toivoin, että olisin ainoa, joka on joutunut odottamaan hoitojen ja tutkimusten aloittamista näin kauan. Edes sitä pientä toivon pilkahdusta.
Haluttomuutta meillä ei varsinaisesti ole, me vaan saamme tarpeeksi seksiä kun sitä on kerran viikossa, eli luonnehdin sitä laiskuus-sanalla, kun
en muutakaan keksinyt. Anteeksi.
Toivotan kaikille voimia ja jaksamista tähän lapsettomuuteen. Ja kuten sanoin, viiden vuoden yritys ja ikääkin jo kolmekymmentä, joten en haluaisi kovin kauan enää luomuilla..

Yhteistyössä