Laiskuuttako vai mitä? Ei vaan kiinnosta niinkö? (Suoraa ja kärjistettyä puhetta odottajista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti Apila
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

neiti Apila

Aktiivinen jäsen
16.09.2008
1 113
0
36
Nyt tökkään muurahaispesää, mutta miksi ihmeessä te monet odottavat äidit näytätte niin kamalilta? Tukka on harjaamatta ja juurikasvu loistaa kilometrien päähän. Ei meikkiä, kynnet miten sattuu, ei huoliteltua ulkonäköä, vaatteetkin kulahtaineita ja muodottomia. Pimeneekö tai hajoaako teillä peilit, kun saatte tiedon raskaudesta? Miten käy sitten, kun lapsi syntyy? Pesettekö edes hampaita ja laahustatteko pyjamissa aamusta iltaan?

Järkytyin tänään äitiyspolilla, kun rehellisesti sanottuna yhdeksän kymmenestä odottajasta oli suoraan pellosta revittyjä! Ja rinnalla kuitenkin lähes kaikilla huoliteltu hyvännäköinen mies. Ja jos yhtään laskee 1 + 1, niin kyllä te olette olleet kauniita ja hehkeitä joskus, ette te muuten olisi niitä mukiinmeneviä miehiä itsellenne saaneet. Oikein säälitti ne miehet siellä väsähtäneiden naistensa rinnalla.

Ryhdistäytykää hyvät naiset - tekee itsetunnollekin hyvää vähän vaivautua huolehtimaan ulkonäöstä.

Sainpa sanottua, kiitos!

Juurikasvu selittynee sillä, että jotkut friikkaa sitä hiustenvärjäämistä raskausaikana..? Mistä mä tietäisin, mä näytin ihan samalta ku aina ennenkin ja näytän edelleen.

Ole hyvä! :D

Kai se on jokaisen oma asia, vaikka itsekään en ymmärrä missä kohtaa ihmiseltä lopahtaa mielenkiinto omaa ulkomuotoa kohtaan. Oli sitten raskaana tai ei.

Joillain voi olla niin huono olo ettei energia riitä "turhanpäiväisyyksiin". Jos kotona on entuudestaan jo pieniä lapsia niin mun mielestä on tärkeintä huolehtia ensin niistä eikä omasta ulkonäöstä.

:ashamed: Sä varmaan näit mut tk:ssa eilen. Myönnetään, nytkin istun tässä likainen paita päällä, yli-isot housut jalassa, hiuset likaisena. Anteeksi, että olen olemassa.

kauneus (ja laittautuminen) on katsojan silmissä. jonkun mielestä toinen on hyvännäköistä. vaikka olisi kuinka omasta mielelstään huoliteltu, sitä ei välttämättä ole toisten mielestä. eli sinäkin voisit olla hyvin landepaukun näköinen mielestäni

vielä aika alussa tässä raskaudessa.

Mutta pidän kyllä huolta itsestäni kun töissäkin olen.
Ja hiuksia aijon kyllä värjätä, kyllä se olis kielletty jos vaarallista olis!

En meikannut päivittäin edes seurustelu aikana, niin miksi ihmeessä moinen touhu olisi pitänyt aloittaa raskautuessa. Tyvikasvu vaaraa ei onneksi ole kun en värjää hiuksia.

Ajatella, minä e värjää tukkaani enkä meikkaa enkä hoidan kynsiäni (tietty leikkaan) vaikken raskaana olisikaan. Mahdan näyttää kulahataneelta. Kauhistuttaa pelkkä ajatus miltä mahdoin RASKAANA näyttää. Säälihhän rauhassa miestäni, eipä tuo ihte oo ikuna huomauttanut mitään.

Höh, pitäis kyllä jo ruveta sakottamaan niitä rumiluksia jotka ilman meikkausta ja kampaajakäyntiä lähtevät ulos kämpästään :kieh: Koskee niin odottavia kuin äitejäkin, joku roti pitää olla!

:headwall:

ensimmäinen mikä pisti silmään ja mikä aina mua ärsyttää, on oletus ettei voi olla huoliteltu ilman meikkiä, koska se EI pidä paikkaansa.

Ja sitten oma vastine: mulla oli juurikasvua, koska en pystynyt olemaan selallään, en edes sitä vähänn takanojassa niin kuin kampaajalla ollaan kun hiuksia pestään. Muuten kyllä pidin itseäni ihan normaalina :D

Muiden puolesta en osaa sanoa ;)

Kaikkien itsetunto ei ole kiinni siitä ulkoisesta kuoresta. Ja ne äitiyspolilla näkemäsi odottajat saattavat tosiaan olla pienten lasten äitejä, jotka saattavat ihan väsymyksenkin vuoksi näyttää, niin - väsyneeltä. Muutenkin on ihanaa että on tällainen kausi elämässä, jolloinvoi unohtaa ulkonäköpaineet ja keskittyä olennaiseen, eli lapsiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Peesi!!
Älkää ihmetelkö kun ukkonne hyppää vieraissa, kun olette laitoksella, olette niin vastenmielisiä ja täynnä odotusta, jota miehet ei jaksa.

No tuskin kaikkien ukot on heti mihinkään hyppimässä, lapsellista sanoa noin!

No mie olin ainakin tosi väsynyt, joten en jaksanut koko ajan olla itteeni paklaamassa. Mut perussiisti kuitenkin aina.

Ja ymmärrän hyvin että sellasissa perheissä missä on monta lasta tai yövalvomisia ja samalla raskaana, niin se oma laittautuminen ei ole niin tärkeää kun päiväunet esim.

En väitä olevani mikään superkaunotar (vieras kun kaipaili), mutta kyllä nyt herranjestas sentään mulla on hiukset puhtaat, värissä, kulmat nypitty, kynnet lakassa, hujut ja hajut, meikit kondiksessa. Vaatteetkin on puhtaat ja harkitut. Kengät ja laukku mietitty.

Enkä väitä että jokaisen pitäisi olla aina viimesen päälle tiptop, mutta jotain sentään! Omiin tapoihini kuuluu aina näyttäytyä huolitellulta, eikä sitä muuta se olenko raskaana vai en.

Onhan tossa toki pieni totuuden siemen, mutta muista että siellä aulassa on saattanut istua odottaja jolla on todella pahana vellova pahoinvointi...silloin ei varmaankaan ole mielessä miltä hän muiden silmissä näyttää.
En väitä että kaikki odotusaulassa näkemäsi ihmiset ovat olleet pahoinvoinnin takia ulkoisesti sen näköisiä kuin olivat...mutta aina kaikki ei ole vain niin yksiselitteistä.

mie kyllä yritän laittautua,mutta se ei vaan näy. No katson kyllä aina mitä päälleni pistän ja ilman ripsaria, eyelineriä ja meikkivoidetta en kyllä naamaani ulkona näytä, mutta silti tuntuu että näytän nuhjuiselta, ehkä tämä sisäinen olo loistaa uloskin päin.

Uusimmat

Yhteistyössä