Laista tietävät: Auto ongelma, kiire!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ongelma

Vieras
Ystäväni pyysi selvittämään mitä pitäisi tehdä.
Hän oli parkkeerannut autonsa parkkipaikalle johon ei varsinaisesti olisi saanut parkkeerata. Paikat eivät kuitenkaan ole mitään nimettyjä paikkoja vaan sellaisia joille luvan saaneet saavat parkkeerta sinne missä tyhjää löytyy.

Kun hänen olisi tarvinnut lähteä pois, joku oli blokannut hänet omalla autollaan tuohon parkkiruutuun.

Hän oli jo etukäteen hyväksynyt sen että voi saada sakot mutta pakkotilanteessa joutui tuonne parkkeeraamaan(isolla parkkipaikalla siis oli paljon tyhjää tilaa ja on aina eli ei ollut kenenkään tiellä varsinaisesti). Nyt hän haluaisi tietää mitä pitäisi tehdä kun kuitenkin tarvitsisi autonsa käyttöön mutta ei sitä pysty siirtämään tuon toisen auton takia.

Alkuperäinen kirjoittaja tai :
jos ei nyt poliisille soita niin selvittää rekkarilla toisen auton omistajan/haltijan ja soittaa sille että tulis siirtää auton pois....

Ja varmaan ystävällisesti tulee ja pahoittelee kun parkkeerasi oman ruutunsa taakse kun joku oli siihen pannut auton kun kävi syömässä, niinhän kaikki toimisi!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos ei nyt poliisille soita niin selvittää rekkarilla toisen auton omistajan/haltijan ja soittaa sille että tulis siirtää auton pois....

Ja varmaan ystävällisesti tulee ja pahoittelee kun parkkeerasi oman ruutunsa taakse kun joku oli siihen pannut auton kun kävi syömässä, niinhän kaikki toimisi!

Niin no ei ne polliisitkaan sitä autoa siirrä.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja tai:

Ei, mutta he voivat saada auton omistajan tietoonsa ja soittaa itse sille. En usko että se alkaa poliisille mesota, kuten saattaisi alkaa jos ap:n kaveri itse soittaisi.

Tietysti soittaa poliisit. Hinauttavat sen tientukkeen pois. Jos itellä on vähän vanhempi auto - työntää sen tiellä olevan puskurilla lähimpään ojaan. Jos autolla olisi autousoikeudet, kyseessä olisi laiton vapaudenriisto.

Alkuperäinen kirjoittaja tai:

Soittavat omistajalle ja kysyvät tuleeko itse siirtämään vai soittavatko hinausauton.

Soittaisin poliisille tuosta minäkin.. Tuskin sen toisen auton omistaja alkaa poliisille mesoomaan ja on tuo jo laitontakin tuolleen blokata, varsinkin jos on suurempi parkkis että siellä on kyllä aina tilaa.

Ystäväsi on hyvä ja ottaa taksin. Jättää vaikka numeronsa tukkeena olevan auton tuulilasiin, lapulla tietenkin, ja tekstin, että soitelkaahan milloin voi tulla auton hakemaan.

Mitäs menee parkkeeraamaan toisen paikalle. Pakkotilanne ei ole mikään selitys.

Mikset voi soittaa auton omistajalle ja pyytää siirtämään autoa?! Turha tähän on poliiseita sotkea, kun väärin parkkeeraaja on itse tehnyt virheen. Soittaisin itse omistajalle ja pahoittelisin väärää parkkeerausta sydämeni pohjasta.

Mikä teillä meni ohi? Parkkiksella oli paljon tilaa, ei yhtään nimettyä paikkaa vaan siellä pysäköidään sinne missä on tilaa, ja silti joku blokkasi. Ja ap:n kaveri parkkeeras sinne sakonkin uhalla kun oli pakko.
Eli se toinen autoilija on törppö, sanokaa mitä sanotte.

Mikä teillä meni ohi? Parkkiksella oli paljon tilaa, ei yhtään nimettyä paikkaa vaan siellä pysäköidään sinne missä on tilaa, ja silti joku blokkasi. Ja ap:n kaveri parkkeeras sinne sakonkin uhalla kun oli pakko.

Parkkipaikka joka on yksityinen, heillä on kyllä nimetyt paikat siellä vaikka ei sitä nyt välttämättä laiteta näkyviin. Jokainen maksaa omasta ruudustaan ja luultavasti vielä sähköpistokkeesta, ja jokaiselle on oma paikka.

Ei niitä nimetä tarvi, se on vain ja ainoastaan luvan saaneille ja ehille on kyllä osoitettu lupaa annettaessa tietty ruutu joka on heidän käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Mikset voi soittaa auton omistajalle ja pyytää siirtämään autoa?! Turha tähän on poliiseita sotkea, kun väärin parkkeeraaja on itse tehnyt virheen. Soittaisin itse omistajalle ja pahoittelisin väärää parkkeerausta sydämeni pohjasta.

Mä pyysin kuskia siirtämään autonsa pois vastauksena tuli että haista ämmä vittu joten mä soitin poliisille ja sieltä se jäpikkä luikki 20min päästä siirtämään autonsa :D

Yhteistyössä