Laita kuva jostakin IKEAN kivasta, hienosta, kekseliäästä jutusta. Mieluiten juuri SUN kodista, itse kuvaamasi kuva.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ikeafani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Piipiäinen";25637602]En kehtoo laittaa kuvaa, kun on roskiksesta kyse.. mutta IKEAsta sellanen led-valolista, missä valot syttyy oveen avatessa :D Näppärin ostos.[/QUOTE]

Laita kuva tai kerro tarkemmin. Siis tuleeko se valo roskakaappiin, kun sen avaa? Olen valohullu ja tahdon samanlaisen. Laita linkkiä, kiitos.

Mikäpä meillä ei olisi Ikeasta. Tässä lastenhuoneesta
9539757.t.jpg
[/URL][/IMG]

Alkuperäinen kirjoittaja Tasku rikki ja polvessa reikä;25638042:
Meidän keittiö on ikeasta lukuun ottamatta tasoa,allasta ja hanaa. (Sekä vanha leivänpaahdin ja kahvinkeitin on ostettu joskus jostain muualta.) Ei ole valmis keittiö vielä. valoja puuttuu sekä ruokapöytä tuoleineen.

Vau, upea keittiö. Onko se tuntunut liian pimeältä tai tummalta?

Suunnittelen juuri itse keittiöremonttia.

[QUOTE="Sanna";25638158]Vau, upea keittiö. Onko se tuntunut liian pimeältä tai tummalta?

Suunnittelen juuri itse keittiöremonttia.[/QUOTE]

Lisäkysymys keittiöstä. Ovatko yläkaappien pohjassa olevat pistorasiat hankalia käyttää? Meille tulee todennäköisesti sellaiset välitilaan tulevan lasin takia.

[QUOTE="Sanna";25638158]Vau, upea keittiö. Onko se tuntunut liian pimeältä tai tummalta?

Suunnittelen juuri itse keittiöremonttia.[/QUOTE]

Ei tunnu yhtään tummalta kun keittiö on toisessa päässä tilaa, joka on muuten lattioita, seiniä ja kattoja myöten valkoinen, lisäksi suuret ikkunat tuovat paljon valoa ja illemmalla voi napsauttaa valot päälle, joita on runsaasti. Pimeällä tumma on tunnelmallinen valaistuna. Pienessätilassa tumma kyllä saatta olla "ahdistava".

Ensin meinasin täysin valkoista keittiötä, mutta tummissa ei niin lika näy, ei tarvitse kokoajan olla pyyhkimässä. Sen verran on kyllä muutakin mukavaa tekemistä, etten jaksa kokoajan luutun kanssa heilua. Ja tuntuu, että kaikilla on valkoinen keittiö.

Meilläkin meinattiin laittaa lasilevy taustaksi, siksi siis pistorasiat ovat kaapissa. Eivät ole hankalat käyttää. Niihin tottuu.

Tässä vähän parempi kuva tilasta jossa keittiö on. En oikein saa kuvattua kännykällä. pitäisi olla laajakuva, että kunnolla näkyisi mitä tarkoitan. Mielestäni ei ole liian tumma vaan hyvä kontrasti.

Joku kysyi tuosta tiskialtaasta, mutta valitettavasti en muista mikä se on. Siinä on siis 2 allasta. Toinen iso ja syvä, toinen semmoinen pieni. Tykkään kyllä paljon, oikein näppärä :).

Ja sitten vetimistä: ne on tosiaan ihan normaalilla korkeudella. Eikä ollut reikiä porattu valmiiksi. Näyttää varmaan siksi olevan matalalla kun kaapit on korkeampaa mallia. Sopusuhtaisemmat olis jos vetimet olis ylempänä, mutta silloin kyllä käyttömukavuus kärsisi :).

Ja vielä kylppärin kalusteista: mieskään ei tykkää niistä. Mutta kun sellaiset oli jo valmiiksi ostettuna, enkä halunnut heittää niitä pois, niin ne sitten tuli uuteenkin kotiin. Mä olen itse vähän kahden vaiheilla. Tykkään kyllä kalusteista, mutta ei ne välttämättä minunkaan mielestä tuonne sovi. Saa kuitenkin kelvata :).

Alkuperäinen kirjoittaja Tasku rikki ja polvessa reikä;25638274:
Ei tunnu yhtään tummalta kun keittiö on toisessa päässä tilaa, joka on muuten lattioita, seiniä ja kattoja myöten valkoinen, lisäksi suuret ikkunat tuovat paljon valoa ja illemmalla voi napsauttaa valot päälle, joita on runsaasti. Pimeällä tumma on tunnelmallinen valaistuna. Pienessätilassa tumma kyllä saatta olla "ahdistava".

Ensin meinasin täysin valkoista keittiötä, mutta tummissa ei niin lika näy, ei tarvitse kokoajan olla pyyhkimässä. Sen verran on kyllä muutakin mukavaa tekemistä, etten jaksa kokoajan luutun kanssa heilua. Ja tuntuu, että kaikilla on valkoinen keittiö.

Meilläkin meinattiin laittaa lasilevy taustaksi, siksi siis pistorasiat ovat kaapissa. Eivät ole hankalat käyttää. Niihin tottuu.

Tässä vähän parempi kuva tilasta jossa keittiö on. En oikein saa kuvattua kännykällä. pitäisi olla laajakuva, että kunnolla näkyisi mitä tarkoitan. Mielestäni ei ole liian tumma vaan hyvä kontrasti.

Hei, oletko seurannut tätä blogia, tuli tuosta tilasta ja tyylistä ihan mieleen tämä koti
Koti

Joku kysyi tuosta tiskialtaasta, mutta valitettavasti en muista mikä se on. Siinä on siis 2 allasta. Toinen iso ja syvä, toinen semmoinen pieni. Tykkään kyllä paljon, oikein näppärä :).

Ja sitten vetimistä: ne on tosiaan ihan normaalilla korkeudella. Eikä ollut reikiä porattu valmiiksi. Näyttää varmaan siksi olevan matalalla kun kaapit on korkeampaa mallia. Sopusuhtaisemmat olis jos vetimet olis ylempänä, mutta silloin kyllä käyttömukavuus kärsisi :).

Ja vielä kylppärin kalusteista: mieskään ei tykkää niistä. Mutta kun sellaiset oli jo valmiiksi ostettuna, enkä halunnut heittää niitä pois, niin ne sitten tuli uuteenkin kotiin. Mä olen itse vähän kahden vaiheilla. Tykkään kyllä kalusteista, mutta ei ne välttämättä minunkaan mielestä tuonne sovi. Saa kuitenkin kelvata :).

Valkoisena olisivat paljon sopivammat, voithan joskus lätkiä valkoiseksi, jos sattuu olemaan sopivaa maalia.

Onko kaikilla ihan uudet kodit ja itse sisustettu? Me ollaan ostettu muutama vuosi sitten suurin osa kalusteista, tehty pintaremppaa jne. eikä meidän kodissa todellakaan ole tuon näköistä mitä täällä palstalla saa aina katsella.. Olen selkeästi ihan surkea sisustaja enkä omista minkäänlaista värisilmää :( Kuvaa ette todellakaan saa :D Harmittaa vaan kun en tosiaan ole heti uusimassa mitään kun on vasta kaikki ostettu, mutta kuitenkin kaipaisin uudistusta tai uutta ilmettä.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";25638863]Onko kaikilla ihan uudet kodit ja itse sisustettu? Me ollaan ostettu muutama vuosi sitten suurin osa kalusteista, tehty pintaremppaa jne. eikä meidän kodissa todellakaan ole tuon näköistä mitä täällä palstalla saa aina katsella.. Olen selkeästi ihan surkea sisustaja enkä omista minkäänlaista värisilmää :( Kuvaa ette todellakaan saa :D Harmittaa vaan kun en tosiaan ole heti uusimassa mitään kun on vasta kaikki ostettu, mutta kuitenkin kaipaisin uudistusta tai uutta ilmettä.[/QUOTE]

Se on teidän koti, ja sä olet sisustanut sen sillain kun sä haluat ja tykkäät. Palstalaisilla on upeita koteja, persoonallisia ja tyylikkäitä, mutta monessa en minäkään viihtyisi, vaikka siis tykkäänkin heidänkin maustaan ja sisustuksestaan. Mä tykkään ihan erilaisesta kodista ITSELLÄNI kuin nämä sisustuslehti kodit. :) Mutta se ei silti estä napsimasta ideoita muidenkin kodeista, ja ihailemasta niitä. Niitä ihmisiä en tajua ollenkaan, jotka kehtaavat haukkua toisen kotia. Makuja on monia, mutta jokaiselle se oma koti on varmaan se ykkönen ja tärkeä. :)

Eipä meillä mitään kovin kekseliästä ole.

Sohva ja nojatuoli on Ikeasta,

samoin keittiössä oleva tarjotintaulu:
.

Eteisestä löytyy Ikean pöytävalaisin:

ja naulakossa liukuoven virkaa toimittaa Ikean kangas:

Säilytyslaatikkoja ollaan hankittu Ikeasta myös paljon (ei tosin vielä tarpeeksi):

Kuvia ei tähän hätään ole, mutta marsupalstalta sain hyviä vinkkejä, jotka otin käyttöön. Ikean muovipussiputkilo on hyvä tunneli marsuille ja lasten korokejakkarasta sai mainion marsunmökin kun siihen porasi pyöreän oviaukon.

Meillä ei ole mitään sangen persoonallista viritelmää Ikea-mööpeleistä. Persoonallisuudet on ihan muissa jutuissa.

6697316381_98ae70ab12.jpg

Olkkarissa harmaa Karlstad-sohva

6673577493_2d0106b265.jpg

6669396623_311ef67902.jpg

Makuuhuoneessa ja työpisteessä Ikean valkoista perushyllyä

Tätä perustylsää PS-pötköä meilläkin

[QUOTE="xxx";25637977]Meillä taas ei ollut reikiä valmiina. :D Riippunee siis kaappimallista.[/QUOTE]

Noissa Pax kaapeissa ei kyllä ole. Niihin saa itse valita vetimet. Ostetaan Erikseen. Porataan itse reiät.

Yhteistyössä