Laitetaanx pinoa hyvistä tee se itse lelunsäilytys tiloista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tinde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tinde

Vieras
esim: Legoille oiva säilytyspaikka on äitiyspakkauksen laatikko, meillä oli jo mun lapsuudessa sellanen, se äippälaatikko oli päällystetty vihreällä kukkatapetilla, kesti hyvin kulutusta, meillä tosin ihan alkuperäsenä, lakanaa säilytetään viikattuna lego laatikon päällä, jolloin se on siitä hyvä levittää ja legoleikit lakanan päälllä, leikin loputtua lakanan kulmista kiinni ja legot laatikkoon ja lakanan viikkaus kanneksi...

Muakin kiinnostaisi tällaiset vinkit. Meillä on hyväksi havaittu tuollaiset muovilaatikot tyyliin Orthex. Esim. legot on sellaisessa ja ne löytyy sieltä hyvin, kun on läpinäkyväkin. Muutenkin suosin läpinäkyviä laatikoita, että sisällön näkee heti.

Rautakaupassa (esim Bauhaus) myydään eri paksuisia ja levyisiä liimapuulevyjä. Niistä pystyy helposti rakentamaan vaikka minkälaisia hyllyköitä ja laatikoita. Kiinnitys joko ruuveilla tai liimalla&puutapeilla. Lisätukea saa kulmaraudoilla. Maalaus tyylin mukaiseksi ja esim laatikkoon kiva nuppi/kahva. Lattialaatikkoon voi ostaa esim pyörät.

Liimapuulevy on ehkä parhainmillaan hyllyissä ja hyllyköissä. Vaneri on kevyempää ja sitä saa esim valmiiksi leikattunakin mittojen mukaan Bauhausissa.

Paksusta villalangasta tai esim trikoosta (vanhat lakanat) voi helposti tehdä isoja koreja lattialle. Ja lakanat voi tehdä kankaisiksi kasseiksi, niihin on hyvä piilottaa vaikkapa pehmoleluja.

Legojen säilytykseen ovat ruuvilaatikot käteviä - mikäli on tarvetta lajitella ne. Peruspalikat toki menee just meilläkin isoissa muovilaatikoissa, mutta pienet pitää lajitella.

Minusta paras vinkki on kasata vähän käytetyt lelut pois häiritsemästä. Niitä ainakin meillä loppujen lopuksi aika paljon, kun lapset aina leikkii vaan samoilla leluilla.

Meillä ei ole tässä lelut säilytyksessä (mutta ihan hyvin tuossa lelujakin voisi säilyttää ), mutta kun Nalkuttava Talonmies tuossa kirjoitti siitä, että itse saa tehty aika näppäriä kapistuksia, niin tässä esimerkki siitä.

Tein tämän siis itse, eikä siihen muuta tarvittu, kuin Bauhaussista 4 levyä (mäntyä, eli halvaksi tuli), 18 ruuvia sekä lakkapetsiä.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Tein tämän siis itse, eikä siihen muuta tarvittu, kuin Bauhaussista 4 levyä (mäntyä, eli halvaksi tuli), 18 ruuvia sekä lakkapetsiä.

Jep, helposti, nopeasti ja ihan mainion näköistä. Itse olen tehnyt mm leikkikauppaan tasot ja hyllyt samalla tavalla. Pysyy leikkikauppa kondiksessa ja järjestyksessä.

Uusimmat

Yhteistyössä