Laitoin tänään 1v2kk ikäisen pinnasänkyyn leikkimään, että saan tehtyä kotitöitä. Huono omatunto!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alison
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alison

Vieras
Lapsi viihtyi pinniksessä melko hyvin, välillä kitisi. Oli siellä 15-20min. Mun oli pakko laittaa se sinne, kun meni hermot sen kiipeilyyn (sohville, pöydille, tuoleille jne). Pelkään että se tippuu, joten en anna sen kiipeillä yksikseen. Joten en pysty tekemään edes ruokaa jos en olis laittanut sitä pinnikseen omaan huoneeseensa. On vaan kauhean huono omatunto kun laitan pikkuisen vankilaan!!! Tekeekö kukaan muu näin? Eikös se ole vähän kuin leikkikehä? Mutta voiko näin isoa teljetä pinnasänkyynsä enää? Kun osaa juosta ja puhuakin jo...

tottakai voi pienen laittaa "pois jaloista" hetkeksi aikaa. Ja mikä parempi sellaiseen olisi kuin turvallinen paikka missä ei voi loukata itseään. Itse ehkä suosisin jotain kävelytuolia tms vielä noin pienellä, niin että lapsi näkisi äidin samalla kun äiti touhuaa :)

Mun mielestä huomattavasti pahempi olis jättää vilkas lapsi vahtimatta ja sitten sattuis niitä haavereita. Äläs nyt tommosesta huonoa omaatuntoa pode. Ei se ole mitään vankilassa pitämistä. Lapsi saa leikkiä itsekseen ja ehkä rauhoittuakin hieman. Ja sä saat turvallisesti työsi tehtyä. Sitten voitte taas leikkiä yhdessä.

Miksi tyhjää tuosta nyt huonoa omaa tuntoa potemaan. Meillä leikki kehikko ja joskus oli todella tarpeellinen vaikka tyhjänpäiväsenä ostoksena ensin sitä pidinkin.

Saako murrosikäisen teljetä kellariin jotta ei pääse tekemään niitä samoja hulluuksia, mitä itse tein aikoinani? Ei vielä ajankohtaista, mutta sitten 15 v päästä... No, vitsi vitsinä, mutta mieti nyt itsekin, mitä väärää olet muka tehnyt. Et yhtään mitään.

Yhteistyössä