laitoin vauvan 3kk ulos nukkumaan päiväunia. Saas nähdä kauanko mahtaa herra tällä erää nukkuvan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokeillaan taasen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokeillaan taasen

Vieras
Poika siis tosi huono nukkumaan päivisin. Nukkuu sellaisia ihan pieniä vain parin minuutin torkkuja useampia päivässä.
Olen kokeillut kaikki mahdolliset sängyt ym. missä nukkuisi mut ei nuku kuin sylissä pidemmän aikaa.
Nyt sit laitoin ulostaasen kokeilemaan, mut saas nähdä kuin käy.

Miten tuon pojan saa nukkumaan ku on selvästi väsynyt. Nukkuu kyllä yöt läpeensä ja hyvin

vaunuissa nukuttaminen on hyvä vaihtoehto. Meidän poika nukkuu ekat unet vaunuiisa n klo 10-11 sisällä ja toiset n klo 14-16 ulkona vaunuissa. Kannattaa ruveta luomaan rytmiä vauvalle eli unet aina samoihin aikoihin. Vauvaa seuraamalla näkee milloin uniaika on. Sinun vauvasi tarvii vielä useammat unet. Kannattaa pyrkiä syliin nukuttamisesta eronn...

[QUOTE="äitee";23477222]vaunuissa nukuttaminen on hyvä vaihtoehto. Meidän poika nukkuu ekat unet vaunuiisa n klo 10-11 sisällä ja toiset n klo 14-16 ulkona vaunuissa. Kannattaa ruveta luomaan rytmiä vauvalle eli unet aina samoihin aikoihin. Vauvaa seuraamalla näkee milloin uniaika on. Sinun vauvasi tarvii vielä useammat unet. Kannattaa pyrkiä syliin nukuttamisesta eronn...[/QUOTE]

Tuota sylissä nukuttamista olen yrittänyt kokonaan pois, mutta liian lepsuna varmaaankin sit en jotankin vai pysty lasta huudattamaan. Poika saa mahdottoman huutokohtauksen jos vien sänkyyn nukkumaan ihan samallalailla kuin illalla, mut sillä erollaet illalla sine jää nukkumaan päivällä ei.
Nyt toistaiseksi vielä nukkuu, nää on enkat, jee. aijemmin ei nukkunut vaunussa ulkonakaan vaikka kävi kävelyllä.

[QUOTE="nukkis";23477277]eiköhän pikkuvauvan voi sylissä nukuttaa. Ei sitä tartte nuin pienenä ruveta kouluttamaan.[/QUOTE]

Aivan!
Miksiköhän vauva nukkuu sylissä parhaiten??
Sikis, että hän tarvitsee läheisyyttä ja turvaa.

[QUOTE="nukkis";23477277]eiköhän pikkuvauvan voi sylissä nukuttaa. Ei sitä tartte nuin pienenä ruveta kouluttamaan.[/QUOTE]

Aivan!
Miksiköhän vauva nukkuu sylissä parhaiten??
Sikis, että hän tarvitsee läheisyyttä ja turvaa.
Hanki kantoliina.

[QUOTE="äitee";23477222]vaunuissa nukuttaminen on hyvä vaihtoehto. Meidän poika nukkuu ekat unet vaunuiisa n klo 10-11 sisällä ja toiset n klo 14-16 ulkona vaunuissa. Kannattaa ruveta luomaan rytmiä vauvalle eli unet aina samoihin aikoihin. Vauvaa seuraamalla näkee milloin uniaika on. Sinun vauvasi tarvii vielä useammat unet. Kannattaa pyrkiä syliin nukuttamisesta eronn...[/QUOTE]

Minkä ihmeen takia länsimaissa kasvatetaan lapsia jo vastasyntyneestä pärjäämään yksinään??
Miksei lapsi saisi nukkua sylissä? Vastaukseksi ei mulle kelpaa, että sen äidin täytyy tehdä kaikkea muutakin. Äiti on varsinkin ensimmäiset kuukaudet sitä lasta varten.

Tuollainen kasvatustapa; "mene pois-en halua sinua viereeni" luo lapselle kamalan turvattomuuden tunteen.

Ethän laita liikaa vaatetta päälle? Vaunuissa voi tulla todella kuumakin. Itse hoksasin vähentää vaatteita (tai peittoja) ja kylläpä sen jälkeen on vaunuissa nukkunut useamman tunnin putkeen.

[QUOTE="RRR";23477338]Minkä ihmeen takia länsimaissa kasvatetaan lapsia jo vastasyntyneestä pärjäämään yksinään??
Miksei lapsi saisi nukkua sylissä? Vastaukseksi ei mulle kelpaa, että sen äidin täytyy tehdä kaikkea muutakin. Äiti on varsinkin ensimmäiset kuukaudet sitä lasta varten.

Tuollainen kasvatustapa; "mene pois-en halua sinua viereeni" luo lapselle kamalan turvattomuuden tunteen.[/QUOTE]

no mulla on syynä se, että poika nukkuu kun kävelee edesakaisin. Hän ei nuku sikeästi koska herää tosi helposti jos istuu. Pakko myöntää että en jaksa kantaa poikaa niin kauaa kun hän nukkuisi. Sylissä siis voi nukkua vaikka kolme tuntia. Olen häntä sylissä pitänyt ja kävellyt koko tuon ajan. Tässä tapauksessa tuo kantoliina olisi varmasti paras vaihtoehto tai ainakin kokeilun arvoinen juttu.

Ethän laita liikaa vaatetta päälle? Vaunuissa voi tulla todella kuumakin. Itse hoksasin vähentää vaatteita (tai peittoja) ja kylläpä sen jälkeen on vaunuissa nukkunut useamman tunnin putkeen.

Meillä -1 pakkasta ja pojalla päällä body, ptkuhousut, kypärämyssy, hatttu, kintaat,pörrösukat ja kevyt villaneulospuku ( 305 villaa ja 70% jotain muuta)
Toppapussi vaunussa. Ei ainakaan aijemmin ole ollut hikinen/ viileä joten olen ajatellut että ihan ok vaatetus.

no mulla on syynä se, että poika nukkuu kun kävelee edesakaisin. Hän ei nuku sikeästi koska herää tosi helposti jos istuu. Pakko myöntää että en jaksa kantaa poikaa niin kauaa kun hän nukkuisi. Sylissä siis voi nukkua vaikka kolme tuntia. Olen häntä sylissä pitänyt ja kävellyt koko tuon ajan. Tässä tapauksessa tuo kantoliina olisi varmasti paras vaihtoehto tai ainakin kokeilun arvoinen juttu.

Meillä on ollut samaa hommaa kuopuksen kanssa. Isommat lapset sai aikanaan hyvin nukutettua syliin ja siitä siirrettyä sitten sängylle, mutta kuopuksen kohdalla tuo on alkanut satunnaisesti toimia vasta tässä 4kk paikkeilla. Sylissä tai kantoliinassa liikkessä nukkuu hyvin pidempiäkin pätkiä, on mm nukkunut päikkäreitä minun siivotessani tai laittaessani ruokaa.

Mutta laiska kun olen niin mielelläni päikkäreiden aikana istuisin välillä alaskin. Ikävää vaan on että liinassa nukkuva vauva herää tuolloin. Siksi mieluusti yritän nukuttaa vauvan sängylle imettäen jolloin pääsen (ehkä :D) itse siitä livahtamaan pois toisen nukkuessa tai jätän lenkin jälkeen nukkumaan vaunuihin partsille.

Yhteistyössä