Laittaisinko lapsen päiväkotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli tilanne on tällainen, minulla on kaksi lasta, poika 3,5v ja tyttö 9kk. Poika on luonteltaan vilkas ja tarvitsee paljon virikkeitä ja tekemistä päivittäin. Kerran viikossa poika on kerhossa mutta se on vain 2 tuntia päivässä. Asumme alueella jossa ei ole lapsiperheitä, poika useimmiten leikkii yksin ulkona. Pojalle pitäis jatkuvasti keksiä tekemistä ja virikkeitä ja kun niitä ei ole niin poika lyö ja kiusaa siskoaan kun ei muuta tekemistä ole. Yritän koko ajan keksiä tekemistä, ulkoillaan paljon yms mutta jos poika on edes vähän aikaa ilman tekemistä niin kiusaa siskoaan ja on aivan mahdoton. Tämän takia oon miettiny, että laittaisinko pojan osapäivä hoitoon päiväkotiin, sillon olis ainaki tekemistä ja virikkeitä ja kavereita, poika ei paljon ole ollut ikäistensä kanssa muuta kuin kerhossa. Eli ainoa syy miksi mietin päiväkotia on se, että poika saisi päiviinsä enemmän ohjelmaa kuin kotona kun sitä en itse pysty jatkuvasti tarjoamaan, onhan minulla tuo vauva joka myös vaatii osansa hoitamista, nukuttamista yms. Mielipiteitä?

Voisin hyvin laittaa. Eihän sitä ole pakko 5pv viikossa olla pitkiä päiviä. Lyhyemmät päivät ja/tai muutama päivä viikossa niin saisi touhuta kavereiden kanssa ja silti jäisi kivasti aikaa olla kotona äidin ja pikkusiskon kanssa. =)

Yhteistyössä