Laittaisitko 4-vuotiaan englannin kieliseen leikkikouluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kyy

Aktiivinen jäsen
24.04.2008
7 396
4
36
Siis harrastusmielessä, 1krt/vko? Kerho kestäisi 1,5h kerrallaan. Toivoisin lapselleni hyvää englannin kielen taitoa, mutta jaksaako tuon ikäinen vielä keskittyä asiaan? Vai pitäisikö aloittaa ehkä vasta ensi vuonna?

Mitä olette mieltä? Kertokaa omia kokemuksianne! =)

Laittaisin.

Olin itse neljävuotiaasta kuusivuotiaaksi englannikielisessä päiväkodissa, siis joka päivä. Ei siellä mitenkään erityisesti "keskitytty asiaan" tädit puhui englantia, lapset keskenään suomea. Ei ollut mitään erityistä kielenopetusta, siinä leikkien ohessa ja tavallisissa puuhailussa sen sitten oppi ihan siinä sivussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Laittaisin.

Olin itse neljävuotiaasta kuusivuotiaaksi englannikielisessä päiväkodissa, siis joka päivä. Ei siellä mitenkään erityisesti "keskitytty asiaan" tädit puhui englantia, lapset keskenään suomea. Ei ollut mitään erityistä kielenopetusta, siinä leikkien ohessa ja tavallisissa puuhailussa sen sitten oppi ihan siinä sivussa.

Oliko sulle tästä hyötyä myöhemminkin vai "taannuitko" jossain peruskoulun vaiheessa muiden tasolle?

Ilman muuta!!!! Ite oon ollu penskana ja hyvänä paikkana pidin. En tiiä miten se ´myöhemmin on enkun taitoon vaikuttanu, ala-asteella sain tosissaan tehä töitä että opin mutta voi mennä laiskuuden piikkiinkin. Jossain vaiheessa napsahti ja oon kirjottanu L ja asunu pari vuotta englannissa että ehkä se siemen istutettiin sillon 4 vuotiaana ;)

Yhteistyössä