Laivalle lähdössä, henkkarit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos Ruotsin suuntaan menossa niin ajokortti riittäis... varmaan sais parissa viikossa jos nyt nopeesti kävis kyttiksellä... passin saa kans parissa viikossa ja pikapassin nopeammin mut on toki sit kalliimpi...

ja sit jos matka varattu kans vanhalla nimellä niin noi vanhat henkkarit käsittääkseni kelpaa, ellei nimenvaihdosta ole kovin kauaa...

Me matkustettiin vasta laivalla ruotsiin ja ainoastaan aikuisilla oli passit ja lapsilla pelkät kelakortit. Ainoastaan miehen henkkarit halusivat nähdä kun laivaan mentiin.

Siis ruotsiinko olette menossa?Ei mulla ole ikinä passia siellä mukana eikä lapsilla mitään papereita.Itselläni kulkee lompakossa vanhalla nimellä oleva ajokortti.

Ajokortti ( se luottokortin kokonen) kelpaa ainakin Ruotsiin päin, Virosta en tiedä. Mutt amuista varata matka vanhalla nimelläsi niin ei tule ristiriitaa kortin henkilötietojen ja lipun nimen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Ajokortti ei käy, eikä periaatteessa vanhalla nimellä oleva passikaan. Anoppi haki justiinsa uudet henkkarit ja sai ne viikossa.

ruotsiin kelpaa ajokortti... mut aapeen tapauksessa voi aiheuttaa ongelman, jos nimenvaihdosta on aikaa...

Mä jotenkin aattelin että ap on matkustamassa Tallinnaan :D Sinne ei ainakaan kelpaa ajokortti, justiinsa sitä asiaa kyselin kun pitäis sinne päin suunnata.

Ei Ruotsiin mennessä edes tarkisteta henkkareita. Pohjoismaissa pitää kuitenkin pyydettäessä varmentaa henkilöllisyys henkkareilla tai ajokortilla. Passia ei tarvita. Mutta periaatteessa aina pohjoismaissakin matkustaessa täytyy olla jokin henkilöllisyystodistus mukana.

Joo. Sitä mieltä oon että hyvin ehtii viel saamaan. Tosin ainaka Turusta mennessä niitä ei tarkasteta kuin ryhmän ekalta, jos perheenä ootte menossa ja miehen nimellä varaus ni sen henkkarit käytännössä riittää.

Ajokortti ei käy, eikä periaatteessa vanhalla nimellä oleva passikaan. Anoppi haki justiinsa uudet henkkarit ja sai ne viikossa.

ruotsiin kelpaa ajokortti... mut aapeen tapauksessa voi aiheuttaa ongelman, jos nimenvaihdosta on aikaa...

Mä jotenkin aattelin että ap on matkustamassa Tallinnaan :D Sinne ei ainakaan kelpaa ajokortti, justiinsa sitä asiaa kyselin kun pitäis sinne päin suunnata.

Tallinnaan pitää AINA olla passi.

Käymme tukholmassa ehkä 4kertaa vuodessa ja ikinä ei papereita ole kysytty.Nimet ja syntymäajat ilmoitetaan matkaa varatessa ja tiskillä terminaalissa näytetään vaan kuitti maksetusta matkasta että saa liput.

Hei, eihän niitä henkkareita tarvii sen takia ollakkaan että niitä aina kyseltäis... vaan lähinnä sen takia että jso sattuu esim onnettomuus tms niin voidaan helpommin tunnistaa henkilöt. Muualla maailmassa on ihna normaalia että aina kun poistutaan kotoa, niin on paperit taskussa... miksi niiden henkkareiden mukana kantaminen on suomalaisille niin kovin vaikeaa? kaupan kassallakin ollaan pankkikortti taskussa, ei allekirjotusta kortin takana ja ihmetellään että pitääkö muka suomessakin ???? todistaa henkilöllisyys.... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Hei, eihän niitä henkkareita tarvii sen takia ollakkaan että niitä aina kyseltäis... vaan lähinnä sen takia että jso sattuu esim onnettomuus tms niin voidaan helpommin tunnistaa henkilöt. Muualla maailmassa on ihna normaalia että aina kun poistutaan kotoa, niin on paperit taskussa... miksi niiden henkkareiden mukana kantaminen on suomalaisille niin kovin vaikeaa? kaupan kassallakin ollaan pankkikortti taskussa, ei allekirjotusta kortin takana ja ihmetellään että pitääkö muka suomessakin ???? todistaa henkilöllisyys.... :whistle:

näinpä... erehdyppäs kysymään sitä henkkaria niin on äläkkä valmis... kun minkään muun kun oman oikeusturvan takia sitä kysellään...

näinpä... erehdyppäs kysymään sitä henkkaria niin on äläkkä valmis... kun minkään muun kun oman oikeusturvan takia sitä kysellään...

Sa se! Mulla on onneksi sellanen duuni jossa voin kysyä henkkarit ilman sen suurempaa älämölöä... itseasiassa kukaan ei oo koskaan vielä itkeny sen perään, mutt paikka onkin niitä harvoja, joissa ei yleensä asikkaat nikottele ;)

Sa se! Mulla on onneksi sellanen duuni jossa voin kysyä henkkarit ilman sen suurempaa älämölöä... itseasiassa kukaan ei oo koskaan vielä itkeny sen perään, mutt paikka onkin niitä harvoja, joissa ei yleensä asikkaat nikottele ;)

tai sit on niitä jotka kyllä auliisti kertoo sen sotun loppuosan mut pirustako minä tiedän et on saman naaman sotu...

tai sit on niitä jotka kyllä auliisti kertoo sen sotun loppuosan mut pirustako minä tiedän et on saman naaman sotu...

Juu, niille mä sanon että mun täytyy kyllä varmistaa se jostain paperista itse...

Yhteistyössä