Laivalle, mutta lapsi menee aina 19 nukkumaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laivailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laivailija

Vieras
Mitä te olette tehneet laivalla joiden lapset menee tooosi aikasin illalla nukkumaan?

Meillä on 1 vee poika joka on puoli vuotta mennyt 19-20 nukkumaan ja nukkuu sen 12 h putkeen. Käytiin laivalla 8kk sitten, mutta poika nukkui silloin rattaissa milloin missäkin ja pystyttiin illalla käydä illallisella ja istua kahvilla ihan sinne 23 asti kun toinen vetelee sikeitä. Olen raskaana joten bilettämään/juomaan ei olla menossa, mutta on vähän hömppää klo 19 sulkeutua hyttiin :D

Oletteko sitten vain hengaileet siellä hytissä vai? Ei en jätä hoitoon kun lähdetään ruotsiin ihan lapsen takia, mutta miehen kanssa kahdestaan..

Mietityttää vain että mitähän sitä tekis. :) Otettiin sentään iso hytti että tilaa temmeltää ja touhuta. Ois vaan kivaa illalla tehdäkin jotain muuta kun katsoa elokuvia hytissä.

Mitä te olette tehneet laivalla joiden lapset menee tooosi aikasin illalla nukkumaan?

Meillä on 1 vee poika joka on puoli vuotta mennyt 19-20 nukkumaan ja nukkuu sen 12 h putkeen. Käytiin laivalla 8kk sitten, mutta poika nukkui silloin rattaissa milloin missäkin ja pystyttiin illalla käydä illallisella ja istua kahvilla ihan sinne 23 asti kun toinen vetelee sikeitä. Olen raskaana joten bilettämään/juomaan ei olla menossa, mutta on vähän hömppää klo 19 sulkeutua hyttiin :D

Oletteko sitten vain hengaileet siellä hytissä vai? Ei en jätä hoitoon kun lähdetään ruotsiin ihan lapsen takia, mutta miehen kanssa kahdestaan..

Mietityttää vain että mitähän sitä tekis. :) Otettiin sentään iso hytti että tilaa temmeltää ja touhuta. Ois vaan kivaa illalla tehdäkin jotain muuta kun katsoa elokuvia hytissä.

eikö lapsen voi antaa poikkeuksellisesti valvoa pidempään....

• Tykkää
Reactions: Zarppa ja Aamuäree
Miksi se lapsi ei voi sitten nukkua rattaissa niin ei tarvitse hyttiin linnoittautua? Ihanan helppoa, jos lapsi nukkuu rattaissa ja voi itse viettää aikaa laivalla missä haluaa (ostoksilla, kahvilassa, yökerhossa jne.)

Siis miksei voi nukkua rattaissa poikkeuksellisesti? Me tehtiin niin vielä 3 vuotiaankin kanssa kun oltiin laivalla, rauhassa sai syödä ja vähän kattella ja sitten vaan siirrettiin hytissä sänkyyn...nyt mennään ens viikolla laivalle ja niin meinaan tehdä meidän 10 kk ikäisenkin kanssa!

En menis syömään enää sillon seitsemän aikaan, ennemmin mieluummin ettälapsikin jaksaa. Tai sit myöhemmin että varmasti nukkuu edelleen rattaissa. Mutta helposti se jaksaa valvoa eri ympäristössä pidempän. Rusinoita yms kivaa naposteltavaa, joku uus pikku lelu niin jaksaa olla rattaissa mukana.

Ja olen nähnyt kuulosuojaimet päässä nukkuvia kavereita rattaissa laivalla. :)

Me mennään vasta kesällä vähän samalla systeemillä

Joo totta kai se lapsi voi mennä myöhemmin nukkumaan, se EI ole ongelma, mutta kun alkaa itkeskelemaan heti sillon 19 pintaan ja siitä ei tule mitään. Ollaan yritetty. Ja nukkuu yhdet päiväunet 12-14 eikä suostu toisille.. Varsinkaan ehkä tuollaisessa ympäristössä. Ja joo vois nukkua rattaissa mutta mitäpä jos ei suostu? Kumminkin yli melkein 1,5 vuotias sitten.

Miksi ei voi kertoa kokemuksista? En mä ole mikään uus avuton, kysyn vain että miten teillä joilla MENEE 19 nukkumaan eikä suostu valvomaan :D Hitto miten vaikeeta taas.

[QUOTE="Xxxxx";28206999]En menis syömään enää sillon seitsemän aikaan, ennemmin mieluummin ettälapsikin jaksaa. Tai sit myöhemmin että varmasti nukkuu edelleen rattaissa. Mutta helposti se jaksaa valvoa eri ympäristössä pidempän. Rusinoita yms kivaa naposteltavaa, joku uus pikku lelu niin jaksaa olla rattaissa mukana.

Ja olen nähnyt kuulosuojaimet päässä nukkuvia kavereita rattaissa laivalla. :)

Me mennään vasta kesällä vähän samalla systeemillä[/QUOTE]

Haa kuulosuojaimet! Hyvä idea! :D Pitääpä etsiä sellaiset..

Siis miksei voi nukkua rattaissa poikkeuksellisesti? Me tehtiin niin vielä 3 vuotiaankin kanssa kun oltiin laivalla, rauhassa sai syödä ja vähän kattella ja sitten vaan siirrettiin hytissä sänkyyn...nyt mennään ens viikolla laivalle ja niin meinaan tehdä meidän 10 kk ikäisenkin kanssa!

Voihan se nukkua niin kuin on ennenkin, nyt vain on on alkanut heräämään niissä lyhyiden unien jälkeen.. Ei ole niin mukavaa :S

Mä en tajua, miten sä ap teet tästä niin vaikean asian. Meette tilanteen mukaan. Joko lapsi nukkuu rattaissa tai sitten ei, ehkä lapsi ei haluakaan nukkua tuohon kellon aikaan, mitä tällä hetkellä...

Tai ainahan voi jättää reissun välistä, jos toi on noinkin iso ongelma.

Mä en tajua, miten sä ap teet tästä niin vaikean asian. Meette tilanteen mukaan. Joko lapsi nukkuu rattaissa tai sitten ei, ehkä lapsi ei haluakaan nukkua tuohon kellon aikaan, mitä tällä hetkellä...

Tai ainahan voi jättää reissun välistä, jos toi on noinkin iso ongelma.

Ööh mä en tee tästä vaikeeta, kunhan pohdin mitähän sitä tekisi. Miksei voi kysyä kokemuksia? Meidän poika on kellon tarkka noissa unissaan, joka päivä samaan aikaan, samalla tavalla. Mietiskelin vain että mitenhän toi laiva vaikuttaa.

Joo totta kai se lapsi voi mennä myöhemmin nukkumaan, se EI ole ongelma, mutta kun alkaa itkeskelemaan heti sillon 19 pintaan ja siitä ei tule mitään. Ollaan yritetty. Ja nukkuu yhdet päiväunet 12-14 eikä suostu toisille.. Varsinkaan ehkä tuollaisessa ympäristössä. Ja joo vois nukkua rattaissa mutta mitäpä jos ei suostu? Kumminkin yli melkein 1,5 vuotias sitten.

Miksi ei voi kertoa kokemuksista? En mä ole mikään uus avuton, kysyn vain että miten teillä joilla MENEE 19 nukkumaan eikä suostu valvomaan :D Hitto miten vaikeeta taas.

Meillä myös lapsi nukahtaa klo 19 ja rattaissa nukutimme laivalla hänen ollessaan 2,5 vuotias. Ensin pallomerta ja muuta touhua, sitten hyvissä ajoin syömään ja seitsemän pintaan lapsi rattaisiin ja kävelyä tai vaikka johonkin rauhallisempaan kahvilaan odottamaan että lapsi nukahtaa. Jos lapsi ei olisi nukahtanut reiluun tuntiin niin sitten olisimme siirtyneet hyttiin. Ei kannata ottaa turhaan mitään stressiä etukäteen.

• Tykkää
Reactions: Kumikameli
Siis onpa ihania supernukkujia joillain! Meillä 2 lasta eikä kumpaakaan ole voinut 3kk ikäsestä eteenpäin missään hälyssä nukuttaa pidempään kun 45min, eikä siirtäminen paikasta a paikkaan b jatkamaan uniaan ole ikinä onnistunut! No, meillä tehtäisiin niin kun jotkut jo ehdottanutkin, että laitettais päikkäreille normaalia myöhemmin ja sitten myös yöunille voi mennä myöhemmin :)

[QUOTE="Vieras";28207025]Meillä myös lapsi nukahtaa klo 19 ja rattaissa nukutimme laivalla hänen ollessaan 2,5 vuotias. Ensin pallomerta ja muuta touhua, sitten hyvissä ajoin syömään ja seitsemän pintaan lapsi rattaisiin ja kävelyä tai vaikka johonkin rauhallisempaan kahvilaan odottamaan että lapsi nukahtaa. Jos lapsi ei olisi nukahtanut reiluun tuntiin niin sitten olisimme siirtyneet hyttiin. Ei kannata ottaa turhaan mitään stressiä etukäteen.[/QUOTE]

En mä stressaa.. Ei me stressata tälläsistä, kysyin vain kokemuksia ja tarinoita miten niillä joiden lapset menee aikaisin nukkumaan, on pärjännyt.

Ööh mä en tee tästä vaikeeta, kunhan pohdin mitähän sitä tekisi. Miksei voi kysyä kokemuksia? Meidän poika on kellon tarkka noissa unissaan, joka päivä samaan aikaan, samalla tavalla. Mietiskelin vain että mitenhän toi laiva vaikuttaa.

Meillä isommat olivat pieninä kellontarkkoja nukahtamisissa ja se helpotti reissaamisia ja kyläilyitä. Nukahtivat omaan aikaansa oltiin sitten kotona, kylässä tai reissussa. Usein lähdettiin kylästä kotiin vasta iltapalojen jälkeen niin että saivat nukahtaa matkalla.

Meillä isommat olivat pieninä kellontarkkoja nukahtamisissa ja se helpotti reissaamisia ja kyläilyitä. Nukahtivat omaan aikaansa oltiin sitten kotona, kylässä tai reissussa. Usein lähdettiin kylästä kotiin vasta iltapalojen jälkeen niin että saivat nukahtaa matkalla.

Jep, meillä vain jos nukahtaa rattaisiin/kaukaloon, ei sitä voi siirtää enää sänkyyn tai VOI mutta herää heti eikä nukahda :) Se on harmillista.

Yhteistyössä