Laivalle, mutta lapsi menee aina 19 nukkumaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laivailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole nukkunut rattaissa yöunia.. Ei nuku edes meidän vieressä hyvin kun tykkää nukkua omassa pedissa omassa rauhassa :D

Totta kai saa nukkua rattaissa, mutta jos vänisee ja itkee niin ei ole kenelläkään kivaa. Pitää sitten vain lähteä pois. Tai olla menemättä kun ei tälläisiä saa näköjään miettiä.

En tarkoittanutkaan että rattaissa pitäisi koko yötä nukkua. Meillä vaan nuo nukahtivat aikanaan päikkäreille rattaisiin ja niistä jos nosti pois heräsivät helposti. Jos taas nukahtivat rattaisiin yöunille oli se uni sen verran sikeämpää että sai helposti nostettua sänkyyn kun sen aika tuli. Ja laivallahan saa sen matkasängyn jos lapsi ei osaa nukkua vieressä.

[QUOTE="henni";28207084]toinen on passissa hytissä lapsen kanssa ja sitten vaihdatte..[/QUOTE]

Haha joo ehkei :) Onneksi se touhuilu laivalla ei ole se pööpointti vaan ruotsi, et ehkä sitten vaan mennään aikasin nukkumaan!

Meillä myös samantapainen ongelma, ajateltiin lähteä koko perhe laivalle 2kk ikäisen ja 3-vuotiaan kanssa. Vauva nukkuu varmasti hyvin vaunuissa mutta tuo 3-vuotias... Menee yleensä nukkumaan puoli 8 iltaisin ja voi olla että menee kiukutteluksi jos paljoa pidempään valvoo.

Mutta yksivuotiaan laittaisin ehdottomasti rattaisiin nukkumaan.

Haha joo ehkei :) Onneksi se touhuilu laivalla ei ole se pööpointti vaan ruotsi, et ehkä sitten vaan mennään aikasin nukkumaan!

No eikös se vähän niin kuin ollut pääpointti, jos aloituksessasi koet ongelmaksi lapsen nukkumaanmenoajan?

Me ollaan kanssa tehty niin, että toinen aikuisista on lapsen kanssa hytissä ja toinen sitten viettämässä muualla laivaa aikaa. Tosin meillä lapset eivät ihan noin aikaisin mene laivalla/lomilla nukkumaan ja meillä kyseessä on kouluikäiset lapset.

No eikös se vähän niin kuin ollut pääpointti, jos aloituksessasi koet ongelmaksi lapsen nukkumaanmenoajan?

Me ollaan kanssa tehty niin, että toinen aikuisista on lapsen kanssa hytissä ja toinen sitten viettämässä muualla laivaa aikaa. Tosin meillä lapset eivät ihan noin aikaisin mene laivalla/lomilla nukkumaan ja meillä kyseessä on kouluikäiset lapset.

Huoh. Mä en koe ongelmaksi meidän lapsen nukkumaanmenoaikaa, kysyin vain mitä muut ovat tehneet tälläisessä tilanteessa. Ei ole ystävillä lapsia eikä tutuilla joten tää nyt on ainoa paikka.

Joko me ollaan yhdessä hytissä tai mennään siellä laivalla yhdessä. En mä ainakaan koe tarvetta mennä yksin missään.. Ainoa hyvä vinkki mikä on tullut, oli kuulosuojaimet. Miksi sun pitää tehdä tästä joku ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja niin että..;28207251:
itse kysyit kuitenkin mitä tehdä LAIVALLA jos lapsi menee jo klo 19 nukkumaan.

Joo ja tulin siihen tulokseen että jos mikään ei onnistu - mennään sitten vaikka hyttiin kerrankin nukkumaan kaikki aikasin.

Joo totta kai se lapsi voi mennä myöhemmin nukkumaan, se EI ole ongelma, mutta kun alkaa itkeskelemaan heti sillon 19 pintaan ja siitä ei tule mitään. Ollaan yritetty. Ja nukkuu yhdet päiväunet 12-14 eikä suostu toisille.. Varsinkaan ehkä tuollaisessa ympäristössä. Ja joo vois nukkua rattaissa mutta mitäpä jos ei suostu? Kumminkin yli melkein 1,5 vuotias sitten.

Miksi ei voi kertoa kokemuksista? En mä ole mikään uus avuton, kysyn vain että miten teillä joilla MENEE 19 nukkumaan eikä suostu valvomaan :D Hitto miten vaikeeta taas.

Me oltii sitte hytissä. Aikansa kutakin. Kaveri ei nukkunu päiväunia muutenkaa kovin hyvin ja sammahti väkisin 19 aikaan, heräs takuulla klo 5 vaikka miten ois nukkuun menny. Pakko se oli omasta jaksamisesta huolehtia samalla ja olla kukkkumatta myöhään.

Me oltii sitte hytissä. Aikansa kutakin. Kaveri ei nukkunu päiväunia muutenkaa kovin hyvin ja sammahti väkisin 19 aikaan, heräs takuulla klo 5 vaikka miten ois nukkuun menny. Pakko se oli omasta jaksamisesta huolehtia samalla ja olla kukkkumatta myöhään.

Jep, meidän poika on vähän samanlainen että jos ollaan jossain menossa - ei todellakaan nuku ja sitten heti 19 alkaa se itkuväsy ja pakko vain laittaa nukkumaan :) Ihanaa päästä ruotsiin vain pitkästä aikaa, ois vaan kivaa käydä syömässä kunnolla illalla kun miehellä on synttärit, et ehkä mä ne kuulosuojaimet ostan (vaikka itelleni)..

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28206983:
Ei sitä tenavaa ole pakko siellä laivalla laittaa petiin klo 19.
Eri ympäristö ja eri tilanne kuin kotona, kyllä muksu mukana kulkee pari tiimaa tuon maagisen rajan ylikin?

Meidän tyttö ei kulje. Lapsi on kellon tarkka niin väsymisestä kuin heräämisestä. Ihan sama missä ollaan ja kenen kanssa, lapsi väsähtää kahdeksalta, ja sen jälkeen on turha yrittää mitään. Jos ei pääse nukkumaan, itkeä tihrustaa ja kömpii syliin. Ja herätys tapahtuu joka aamu tasan puoli seitsemän, minuutilleen.

Aloittajalle: ota matkarattaat mukaan ja lapsi illalla niihin nukkumaan. Siirrät sitten myöhemmin sänkyyn.

[QUOTE="...";28207370]Meidän tyttö ei kulje. Lapsi on kellon tarkka niin väsymisestä kuin heräämisestä. Ihan sama missä ollaan ja kenen kanssa, lapsi väsähtää kahdeksalta, ja sen jälkeen on turha yrittää mitään. Jos ei pääse nukkumaan, itkeä tihrustaa ja kömpii syliin. Ja herätys tapahtuu joka aamu tasan puoli seitsemän, minuutilleen.

Aloittajalle: ota matkarattaat mukaan ja lapsi illalla niihin nukkumaan. Siirrät sitten myöhemmin sänkyyn.[/QUOTE]

Ei kulkenu meilläkään. Saati että ois nukkunu yöunia muualla ko rattaissa ja pystyny siirtämään. Mut onneksi tuota kesti aikansa ja ikä on muokannu pojan nukkumistarpeita.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 80;28206986:
eikö lapsen voi antaa poikkeuksellisesti valvoa pidempään....

Voi varmaan, jos se pysyy hereillä. Meillä toinen lapsi valvoisi aina mielellään, toinen kumahtaa uneen nukkumaanmenoaikaan, oltiin missä vain.

Ristus mikä reissu teille on tulossa. Kaikki on niin vaikeeta. Jääkää kotiin nukkumaan.

Miten niin vaikeeta? Eihän tässä ole mitään vaikeeta? Eikö voi kysyä mitä muut ovat tehneet niin pienen lapsen kanssa laivalla? Onko se heti että mikään ei toimi tai kaikki on vaikeeta? Vittu soikoon tää on ihan mahdoton palsta.

Kunhan keskustelen ja mietiskelen mihin kannattaisi varautua.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?;28210829:
Siis kuka lähtee laivalle 1 v lapsen takia?????

Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi 4 v lapsi. Noin pieni ei vielä mitään laivamatkaelämyksiä kaipaa/tarvitse.

Ööööh, me mennään ruotsiin juhlimaan miehen syntymäpäiviä. Ei laivalle lapsen takia vaan ruotsin puolelle päiväksi touhuamaan vaikka mitä.

Eikö lentokone olisi kätevämpi tuossa tapauksessa?

Miksi? Me halutaan mennä laivalla? :o

Se että mä lähden laivalle 1vee lapsen kanssa (eikä ole kokemusta tälläisestä) ja kysyn käytännön esimerkkejä mitä muut ovat tehneet, esim. kuljettaneen nukkuvaa lasta rattaissa, mennyt hyttiin aikaisin, valvottanut lasta, nukuttanut extra päiväunet.. Tekee susta tästä jotenkin vaikeeta? Mä en ymmärrä.

Miksi? Me halutaan mennä laivalla? :o

Se että mä lähden laivalle 1vee lapsen kanssa (eikä ole kokemusta tälläisestä) ja kysyn käytännön esimerkkejä mitä muut ovat tehneet, esim. kuljettaneen nukkuvaa lasta rattaissa, mennyt hyttiin aikaisin, valvottanut lasta, nukuttanut extra päiväunet.. Tekee susta tästä jotenkin vaikeeta? Mä en ymmärrä.

Ajattelin vain, että ei tarvitsisi miettiä lapsen nukkumisien kanssa niin paljoa jos menee lentokoneella. Riippuu toki lentoaikatauluista toikin.

Ajattelin vain, että ei tarvitsisi miettiä lapsen nukkumisien kanssa niin paljoa jos menee lentokoneella. Riippuu toki lentoaikatauluista toikin.

En mä halua lentää, ei siinä ole mitään järkeä. Laivalla on kivaa ja halutaan mennä sinne syömään ja katselemaan merimaisemia viikonlopuksi. Kunhan haluan tehdä kaikille mukavan matkan ja täältä olen saanut nyt yhden hyvän vinkin: ne kuulosuojaimet kävin tänään ostamassa. Plus töistä saadaa alennuskuponkeja laivalle joten saatiin sellainen jättihytti pilkkahintaan.

[QUOTE="Vieras";28210873]Me on menty hyttiin ajoissa ja käyty sitten aikess rauhassa vuorotellen tax freessä kun lapset on nukkunu.[/QUOTE]

Niin... :) Mä en sieltä oikein ole ostamassa mitään (käydään ruotsin puolella) eikä mies. Enemmänkin olisi ollut kiva käydä syömässä late night dinner, mutta pitää katsoa miten tuo muksu roikkuu niissä rattaissa mukana :)

[QUOTE="Vieras";28210873]Me on menty hyttiin ajoissa ja käyty sitten aikess rauhassa vuorotellen tax freessä kun lapset on nukkunu.[/QUOTE]

Niin kai ap tulee myös tekemään, sillä erotuksella, että linnottautuvat kaikki hyttiin klo 19. Jokainen tyylillään. Mä en jaksaisi hytissä kykkiä mutta onneksi toi ei ole ongelma ap:lle. Mulle se olisi huge problem. :D Sen takia ollaankin miehen kanssa vuoroteltu lasten vahtimisen kanssa kun lapset menee aikaisemmin nukkumaan.

Niin kai ap tulee myös tekemään, sillä erotuksella, että linnottautuvat kaikki hyttiin klo 19. Jokainen tyylillään. Mä en jaksaisi hytissä kykkiä mutta onneksi toi ei ole ongelma ap:lle. Mulle se olisi huge problem. :D Sen takia ollaankin miehen kanssa vuoroteltu lasten vahtimisen kanssa kun lapset menee aikaisemmin nukkumaan.

Siis onko sulla joku lukihäiriö vai haluatko olla ihan tahallesi vitun törkeä?

Me menemme laivalle, menemme syömään, jos lapsi ei nuku rattaissa eikä viihdy, en ala huudattamaan häntä ravintolassa, ihan MUIDEN IHMISTEN takia. Menemme hyttiin, laitamme lapsen nukkumaan, katsomme pari leffaa, touhutaan omiamme ja menemme nukkumaan ja aamulla kavereiden mukaan ruotsiin pitämään hauskaa. Meillä ei ole mitään tarvetta vuorotella vahtivuoroja, koska emme juo, emmekä ostele mitään taxfreestä (tuhlataan kaikki sinne ruotsiin) ja haluamme viettää yhdessä miehen synttäreitä. Onko se jotenkin outoa että mielummin olemme kahdestaan kuin yksin hytissä vahtimassa lasta?

Yhteistyössä