Laivalle, mutta lapsi menee aina 19 nukkumaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laivailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on melkein 9 kk ikäinen poika, joka on jo kuukausia mennyt nukkumaan klo 19-20.

Laivalla hän saa ihan vapaasti nukkua rattaissa, kun me haahuillaan pitkin poikin paattia...tai sitten hän nukkuu ylimääräiset päiväunet esim. kello 18-20 ja valvoo pidempään illalla :)

Ei oo ollut ollenkaan vaikeaa, kun ei olla tehty siitä sellaista. Ei kannata liikaa stressata etukäteen.

Joo kiitti kaikille "vinkeistä", mä poistun nyt joten en tartte enempää. Olisipa se pitänyt muistaa että jos jotain miettii tai pohtii on asiasta tehty taas aivan liian vaikeeta ja hankalaa. Pitää alkaa tästä lähtien juosta tuolla aivottomana eikä valmistautua yhtään mihinkään.

Terve.

Ruokailun ajoittaisin varmasti ennen lapsen tavanomaista nukkumaanmeno aikaa, yöpalaksi varaisin jotakin hyvää syötävää joko laivalta tai vaihtoehtoisesti kotoa. Todennäköisesti laivalla lapset valvoisivat hieman pidempää ja aikaa kulutettaisiin tavalla joka sillä hetkellä tuntuu mielekkäältä. Jos hytti todella olisi jättihytti varmasti ihan mielelläni viettäisin myös siellä aikaa miehen kanssa lapsen nukkuessa.

Enkö nyt ymmärrä mikä on aloittajan ongelma? Itse ottaisin jonkun hyvän kirjan, ristikkolehtiä tms. Mukaan ja tekisin niitä hytissä kun lapsi haluaa nukkumaan. Kuka ylipäätään haluaa pitää lastaan kännisten ihmisten keskellä? Joitain kuukausia sitten sain päähänpiston mennä tuollaisella risteilylaivalla ruotsiin ja meno ei kyllä ollut lapsille sopivaa. Mielummin siis lentäisin lasten kanssa ruotsiin tai jos menisin tallinnaan niin ottaisin reittimatkan päivällä.

[QUOTE="Eina";28211165]Enkö nyt ymmärrä mikä on aloittajan ongelma? [/QUOTE]

Mä en kanssa ymmärrä yhtään, mitä ap hakee aloituksellaan. Luulin että ongelmana on se, että ap ei halua viettää hytissä aikaa klo 19 ->, kuten hän aloituksessaan sanoo ja etsii vinkkejä miten tuon voisi välttää. Kaikki vastaukset sitten tulkitaankin v*ttuiluna kun yrittää auttaa ja ehdottaa vaihtoehtoja ja tsempata, että ei ottaisi stressiä. Toivotan ap:lle kaikesta huolimatta hyvää risteilyä.

Lainaus:
"Mitä te olette tehneet laivalla joiden lapset menee tooosi aikasin illalla nukkumaan?

Meillä on 1 vee poika joka on puoli vuotta mennyt 19-20 nukkumaan ja nukkuu sen 12 h putkeen. Käytiin laivalla 8kk sitten, mutta poika nukkui silloin rattaissa milloin missäkin ja pystyttiin illalla käydä illallisella ja istua kahvilla ihan sinne 23 asti kun toinen vetelee sikeitä. Olen raskaana joten bilettämään/juomaan ei olla menossa, mutta on vähän hömppää klo 19 sulkeutua hyttiin

Oletteko sitten vain hengaileet siellä hytissä vai? Ei en jätä hoitoon kun lähdetään ruotsiin ihan lapsen takia, mutta miehen kanssa kahdestaan..

Mietityttää vain että mitähän sitä tekis. Otettiin sentään iso hytti että tilaa temmeltää ja touhuta. Ois vaan kivaa illalla tehdäkin jotain muuta kun katsoa elokuvia hytissä."

Yhteistyössä