Laivaristeilylle pienen vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tinka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis miks pitäs lähtä vauvan kans risteilylle? Tietty jos shoppaamaan lähtee jompaan kumpaan kaupunkiin nii eri juttu, mut laiva ei ole kyllä mun mielestä oikea paikka yhdellekään alaikäiselle.

Minkäs muun takia kuin shoppaamisen/kulttuurin takia matkustaisi laivalla toiseen kaupunkiin. Ne purkit on niin onnettomia että matkustaminen on tuskaa oli sitten aikuinen tai lapsi. Lentokoneella onneksi nykyisin pääsee kohtuullisen halvalla.

Piti kysymäni, että miten toi pullojen pesu onnistuu laivalla? Kun mulle sanottiin, että ei saa pestä siellä vessassa ja pitäisi ottaa kertakäyttöpulloja mukaan. Onko kokeneemmilla vinkkiä asiaan?

Osta pullo minkä voi mikrosteriloida.. Eikai kertakäyttösissä oo mitään järkeä samalla rahalla saa pullon mitä voi käyttää useammankin kerran reissun jälkeenkin.

Miksi näin vanhaa ketjua on nostettu?

Totta kai onnistuu risteily vauvan ja pienten lasten kanssa. Me käydään ainakin pari kertaa vuodessa risteilemässä, alkaen siitä kun lapsi oli reiluin puolivuotias. Silloin vain mennään lasten ehdoilla. Matkustusväline/ kelluva hotelli se on se laiva. Toiset viettää hotelliviikonloppuja, meillä käydään risteilyllä, koska satamaan on lyhyt matka ja risteilyt on halvempiakin kuin hotelliyöpyminen. + lapsille on kivaa ohjelmaa.

Jos lapsi on vielä siinä iässä, että rattaat on välttämättämät niin tosiaan mahdollisimman pienet rattaat, ei vaunuja, silloin pääsee itse helpommalla. Ja buffetista kannattaa soittaa varaukseen ja kertoa, että olisi vaunut tulossa mukaan. Jos menette arkena keskellä viikkoa, tilaakin on paremmin, paitsi ehkä tallinnan risteilyllä. Laivaan mennessä saatte infosta pyydettyä vauvalle matkasängyn. Oletteko Minuli Helsingistä vai Turusta lähdössä?

Siksi näin vanhaa ketjua on nostettu, etten nähnyt järkeä tehdä samasta aiheesta uutta ketjua.

Oma vauva on sen ikäinen, että se kyllä tarvii 100% vaunut(ei siis istu vielä), eli jos niitä ei voi buffettiin viedä, niin ei kyllä onnistu kyllä koko risteily.. Tai en aio koko reissua syödä alacarte-ruokaa aamiaisesta alkaen.
Tosin ei tässä nyt vielä ole mitään varattu, tai ees pahemmin suunniteltu, mietin vaan etukäteen käytännön asioita.

Viimeksi muokattu:
Do dii, nyt mä olen risteillyt myös kolmannen pienen vauvan kanssa. 4 viikkoa oli poitsulla ikää (kuten siskollaankin aikoinaan) kun risteilyllä oltiin.

Mulla oli mukana pienet ja ketterät matkarattaat, isoilla vaunuilla en lähtisi. Ja rattaat sai ottaa mukaan joka ravintolaan kyllä.

• Tykkää
Reactions: Minuli
Siksi näin vanhaa ketjua on nostettu, etten nähnyt järkeä tehdä samasta aiheesta uutta ketjua.

Oma vauva on sen ikäinen, että se kyllä tarvii 100% vaunut(ei siis istu vielä), eli jos niitä ei voi buffettiin viedä, niin ei kyllä onnistu kyllä koko risteily.. Tai en aio koko reissua syödä alacarte-ruokaa aamiaisesta alkaen.
Tosin ei tässä nyt vielä ole mitään varattu, tai ees pahemmin suunniteltu, mietin vaan etukäteen käytännön asioita.

Meil oli poitsu tukholman risteilyllä ollessaan 3kk. Vaunut sai viedä puffaankin ja pyyettiin paikka muualta kun salin perältä. Hyvin meni reissu ja merenkäyntiä kun oli niin lasta nukutti makeasti keinutuksessa. Nukkui yöt vaunuissa ja otin viereen vain syötöille. Laivalla+kaupungilla pääsi hvvin liikkumaan vaunujen kanssa. Me ei sellasia baariluutia olla muutenkaan joten vauva ei mitenkää rajoittanut matkustusta ja laivalla oleilua.

• Tykkää
Reactions: Minuli
Viikkarilta kattelin noita parisängyllisiä hyttejä(B2L ja LXB, erona että jälkimmäisessä on ikkuna ulos), viikkarin sivulla on että hytin ovien leveys n70cm.. Hmm kai niitten ovesta mahtuu brion singit sisään, leveys avattuna just ton 70. Ainakin kasattuna sitten, mahtaako mennä hankalaks.. :P

Yhteistyössä