lakanoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnimanni84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnimanni84

Aktiivinen jäsen
15.10.2006
1 689
0
36
Te joilla on puuvillasatiini lakanat nii miten pesette ne tai yleensä lakanat? siis Millä pesuaineella nestemäisellä vai pulveri pesuaineella? Ite pesen iha pulverilla ja käytän huuhteluainetta...
Eikai sil ny nii välii oo kummalla pesuaineel pesee siis niinkö pulverilla vai nestemäisellä...

Mä en ole tajunnu tässä piilevän ees mitään ongelmaa, mut pesen jauhemaisella pesuaineella ja huuhteluaineella.

Jos on värikkäämmät, pesen nestemäiselle, mut vaan siksi, että mun jauhemaisessa on valkaisuainetta. ;)

siis niinkö noissa lakanan paketissa (ja lakanan pesulapussa) luki et kirkkaille väreille suositellaa käytettäväks nestemäistä pesuainetta sen takia vaa ihmettelin lakanat on vaaleen lilan väriset....ja jtn kukkasii tms kuvia ilmeisesti on sit kirkkaan väriset lakanat :whistle:

Oisko siks, et jauhemaisesta jää helposti jäämiä (valkoisia rannuja) värikkäisiin kankaisiin. Lisäksi jauhemaisissa on usein valkaisuainetta mukana, nestemäisissä ei, joten kirkkaista lähtee värit. :)

Mulla muuten jauheella pestyt vihreä-valkoiset puuvillasatiinilakanat lojuu tälläkin hetkellä koneessa odottamassa, että joku tulee pistää ne kuivamaan...

Jotta adios. :wave:

Yhteistyössä