laktoosi-intoleranssi lapsella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laktoosi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laktoosi"

Vieras
meillä on 3v lapsi, joka on nyt jonkin aikaa valitellut vähintään parina päivänä viikossa vatsakipua. hänellä on myös ilmavaivoja ja löysi ulosteita. olen alkanut epäillä laktoosi-intoleranssia, sillä lapsen oireet alkavat usein hieman sen jälkeen, kun hän on juonut maitoa.

miten laktoosi-intoleranssi todetaan lapselle? kannattaako jo nyt varulta siirtyä käyttämään hyla-tuotteita taai laktoosittomia tuotteita?

Kokeile laktoositomalla maitojuomalla, jos sen jälkeen ei tule vatsavaivoja niin sitten diagnoosi vaikuttaa todennäköiseltä. Allergia pitänee todeta lääkärillä jos lapsi on päivähoidossa jotta saatte hoitopaikassa asianmukaista ruokaa.

Ylensähän tuo puhkeaa aikaisintaan 5-6v iässä. Esim
Keliakiassa voi olla vastaavia oireita. Aika usein jos vatsa on syystä tai toisesta 'sekaisin' niin maito voi pahentaa tilannetta kun proteiinipitoisena on vaikeammin sulavaa. Mutta voithan koittaa jättää ainakin silkan maidon

Toi on niin paskapuhetta, että alle kouluikäisellä ei voi olla laktoosi-intoleranssia. Mulla, miehellä ja molemmilla tytöillä on laktoosi-intoleranssi. Tytöillä puhkes heti kun siirryttiin kolmos nanniin. Eikä päiväkotiin ole tarvinnut mitään todistusta.

Alkuperäinen kirjoittaja härkäneito;28034638:
Toi on niin paskapuhetta, että alle kouluikäisellä ei voi olla laktoosi-intoleranssia. Mulla, miehellä ja molemmilla tytöillä on laktoosi-intoleranssi. Tytöillä puhkes heti kun siirryttiin kolmos nanniin. Eikä päiväkotiin ole tarvinnut mitään todistusta.

Kai sinä ymmärrät että niin ykkös ja kakkosnannissa kuin rintamaidossakin on laktoosia? Meinaatko että jonkun imetys tyssää siihen että laktoosi lakkaa sopimasta?

Yhteistyössä