Lämpimiä juomia/liemiä flunssaiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuhanenä/32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nuhanenä/32

Vieras
Kuka tietää? Tauti teki come backin ja minä en kyllä jaksais enää sairastaa. Olen ollut kipeä jo koko tämä kuun. Viime viikolla vain oli muutaman päivän tauko ja kerkesin jo luulla, että paranin.. :(

Teetä minä nyt tietenkin lipitän, kahvi ei oikein maistu, finrexiniä ei ole ja panadol hot ei kiinnosta. Eilen oli niin kiva lipittää seisopan lientä, että mietiskelin, että jos tänään kiehauttaisin itelle sellaset liemet, että tautikin pakenis..

Jos sinne laittas 1l vettä, kanaliemikuution tai kaksi, pari palaa punasta koskenlaskijaa, pippuria, currya, suolaa... Mitä vielä? Kurkku tuntuu siltä, että tänään ei paljon isompia paloja niellä niin epäilempä etten tänään saa ruokaa alas. Mites tuosta liemestä sais vähän ruokaisemman, että sillä sais nälkääki pois ja kuitenki ei olis isoja paljoa.. nuudeleita meillä ei ole, mutta eikös spagetit ajais hätätilanteessa saman asian... Lihaa tuskin saan alas, ajaisko soijaproteiinijauhe sen osan tasapainoisesta ruasta? Ja ei kai sinne vihanneksia kestä heittää, kun on tuota juustoakin? Se maitohan siinä vie kaikki vitamiiinit ja maistuvat sitte puulta...

Mun pappa juo aina kuumaa lihalientä ja mummi taas laittaa koiruohoa viinan sekaan ja sitten sitä viinaa kahviin, mutta sitä on hankalampi valmistaa, jos koiruohoa ei ole.
Carmolistipat on kans hyviä, esim. ihan kuumaan veteen tai teehen laitettuina.

mä olen juonut litra tolkulla lämmintä glökiä en kyllä tiedä auttaako mutta ainakin on niin hyvää.....Löysin kaapin perältä kun oli viime joululta jäänyt ja parasta ennen päiväyskin vasta toukokuussa 2008.

Täytyy tänään katsoa kaupasta jos löytyis lisää...

kiehuvaan veteen laitat hunajaa ja juot sitä,samoten ku jos syö vähän pelkkää hunajaa (jos saattaa) niin se kuulemma tekee tonne kurkkuun sellasen "Kalvon" joka hoitaa(?) sitä kurkkua,näin oon kuullu =)

Mä juon aina kuumaa sitruunavettä. Vie kurkkukivun tosi nopeesti pois. Eli siis joko ihan puristettua sitruunaa tai sitten sitruunamehutiivistettä vähän mukin pohjalle (niin että pohja peittyy) ja siihen sitten vaan kuuma vesi päälle.

Kuuma mustaviinimarjamehu höysteenä vähän hunajaa. Tai rommia, kuumaa vettä, hunajaa ja vähän sitruunaa. Ite täällä pariviikkoa sairastanut, nyt ollu ja kaks kokonaista päivää ilman kuumetta! Paranemisia sinnepäin!

Yhteistyössä