Lämpimistä talvijalkineista ( aikuiselle) osaisiko joku suositella joitakin kenkiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ultramariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ultramariini

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
33 025
-29
38
Osaisiko joku suositella jotakin oikein lämmintä talvijalkinetta/ keinoa millä voisi välttyä viluisilta varpailta. Villasukat eivät yksistään tunnu riittävän. En ole vielä löytänyt kenkiä, joissa varpaat eivät palelisi. Enkä hanskoja, joissa ei käsien tulisi kylmä.
Vinkkejä kellään ? Kiitos=)

Hanki kenkiin villaiset tai lämpöpohjalliset, ne lämmittävät kummasti. Itse hankin PITKÄN harkinnan jälkeen itselleni Kuomat enkä ole katunut, vaikka rumat ovatkin :D . Lumihangessa voi tarpoa huoletta ja kun hankin villahuopapohjalliset, niin jalat eivät ole palelleet edes parinkymmenen asteen pakkasissa.

Kuomien normipohjalliset muuten päästävät kylmän läpi. Jos lapsella on Kuomat, niin hankkikaa niihin pohjalliset.

Mulla on Kuoma toppasaappaat, ne on reilua kokoa ja mahtuu kunnon villasukka. Käsissä on pienemmillä pakkasilla vuorelliset nahkarukkaset, kovemmilla pakkasilla reilunkokoiset kelsirukkaset joissa villalapanen alla (mies sai ne mut oli pienet, mulle taas liian isot ilman lapasta). Eikä palele, päinvastoin hiki tulee kun lasten kans touhuaa. Muista että kenkiin ja käsineisiin pitää mahtua ilmaa sisään, koska se lämmin ilma pitää lämpimänä. Kiristävät on kylmät.

Mulla on sellaset Columbian vaellus tyyliset korkeat ja jykevät kengät ja ne on aivan mahtavat taisin pari vuotta sitten ostaa Stadiumista hyvästä alesta :)

Kertaakaan ei oo varpaat palellu vaikka on tunteja seisoskellut ulkona...

Paha puoli noissa on se että jos on jotain siistimpää päällä niin ei haluis laitaa mitään muita kenkiä kun heti jäätyy varpaat :D

En osaa antaa kenkävinkkejä, kun mulla on vaan nahkaiset sammakko-kengät -joissa varpaat palelee villasukan ja lämpöpohjallisenkin kanssa. Käsineinä mulla on lammasnappaiset karvavuorelliset rukkaset, joilla tarkenee.

Mulla on Wildflowerin mokkasaappaat, joissa on turkisvuori. Superlämpimät, ja mahtuu villasukkakin. Mulle ainakin tärkeintä on, ettei saa puristaa varpaista yhtään - silloin palelee aina.

Käsissä taas käytän mokka- tai nahkarukkasia, joissa on jonkin sortin fleecevuori. Tarkenee pakkasilla hyvin.

huopikkailla ei jalat palele ja nyt on mitä parhaimmat hupikas kelit täällä etelässäkin:)

Minullakin jalat palelee, ostin nuo Columbian popot ja jalat on ihan kylmät vaikka mittari olis nollassa, tosiaan vain aidot villasisukset jalkineissa auttaa ja kunnon eristys maahan..

Niin karmean rumat kuin ne Kuomat onkin niin kyllä ne lämmössä sen takaisin ottaa.
Itse olen piikkikorkoihmisiä ja kuomat edustaa mulle karmeuden huippua mutta ei palele varpaat kun hangessa seisoo.
Ja tein vielä villapohjalliset jämälangoista sinne niin johan tarkenee.

Just sain nuo emu bootsit ja on lämpimät, ohuen sukan kans ulkoilin -20 asteen pakkasella ja ei palellut yhtään varpaita. Pitää vaan katsoa et on jotian tiettyä mallia, et sisus ja ulkopuoli lammasta (nahkaa ja villaa).

Mulla on Timberlandit Muklukit. Ihan helvetin hyvät. -20 pakkasilla vaan ohuet sukat alla ja tosi lämpimät jalat vaikka normaalisti jäätyneenä jalat AINA.

TimberlandMukluk1.jpg

mulla on snow bootsit :)
mutta ostin catmandoon kengät,niisson kevyt karva ja on lenkillä ainakin ollu täydelliset. hyvät kävellä eikä tuu kylmä. villasukalla hikoo. prismasta löysin eikä ollu hinatkaan kun 40€