langaton netti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
mulla soneran pc-paketti; läppäri ja laajakaista. ainoa puhelinpistoke on makkarissa,joten tietokone voi olla vain makkarissa. makkarissa ei kuitenkaan ole tilaa koneelle -siis tarkoitan pöytätasoa minkä äärellä istua ja olla koneella.. muutenkin kone on tosi hankala makkarissa kun teen yleensä aika myöhään mm.koulutehtäviä (iltainspiraatioita :) ) ja se naputus häiritsee sit miestä ja poikaa :( tai jos haluu vaik katsoo tuhkimotarinan tai bbtä,niin ei voi 20 jälkeen katsoa ku ei voi laittaa ääniä päälle ku poika nukkuu..

olen sit miettiny tota langatonta,mut en tiedä näistä mitää,eli mitä? onko se modeemi kiinni yhdes kohtaa seinäs vai kulkeeko koneen mukana jotenki...? :ashamed:

ja osaisko joku sanoa et vaikuttaako asia tähän pc-paketin kk-hintaan...? :ashamed:

*tiedän,oon ihan käsi näis jutuis*

meillä on se mikä lie lähetin tuolla makkarissa pöytäkoneessa kii eikä tässä läppärissä oo mitään vekotinta kii...selventi varmaan himona :laugh: en oo mikään nero näissä :whistle:

siitä en tiiä vaikuttaako miten hintaan ku meillä ei sellasta paketti systeemiä oo

No se langaton lähetin pukataan sen seinässä olevan modeemin kylkeen ja siitä se sitten lähtee :) Nykykannettavissa on "langaton verkkokortti" ihan vakiovarusteena, eli pitäisi onnistua kaikkiin koneisiin. Eikä se vaikuta liittymän kk-maksuun.

Ja niitä saa edukkaamminkin, mä maksoin 49 euroa ja ihan kelpo peli. Asennus ei vaan käynyt niin sutjakkaasti ja piti säätää aika paljon, mutta sitten kun se lähti niin se lähti :)

Saatiin miehen siskolta tällanen
http://www.consumer.philips.com/consumer/fi/fi/consumer/cc/_productid_SYK5600_00_FI_CONSUMER/Powerline-ethernet-adapter+SYK5600-00

Toinen palikka liitetään modeemiin, toinen koneeseen ja sit toimii netti missä vaan. Meillä ei tosin ole muuta toimivaa paikkaa koneelle kun tämä pöytä jolla on myös modeemi, mutta onhan se välillä hienoa löhötä hankalasti sohvalla näpyttelemässä... Kun kerran voi :D

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
hmm.. mistäs mun kantsis kysellä asiaa..? riittääkö et hankin sen tsydeemin jostai vai tarviiks jonku tulla asentaan se? :ashamed:

meillä on langaton laajakaista ja ostettiin ko firmasta (mistä nettiliittymä) myös se reititin, ne koodas sen valmiiks nii ei tarvinnu isoja kotona tehdä ku jopa mä osasin :laugh:

Yhteistyössä