Lantiopohjan lihaksista ja jumppakuulista asiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tollo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tollo

Vieras
Takana on yksi synnytys, jonka jälkeen ei ole vauvan isosta koosta huolimatta ollut yhtään pissankarkailua, ja seksikin sujuu normaalisti. Orgasmin saan melko helposti.

Ostin smartballsit kun lekuri sanoi lantiopohjalihasteni olevan todella heikossa kunnossa. Siis ihmettelen vain että miten voivat olla "erittäin heikot", kun kaikki kerran toimii? Koitin tänään tunkea smartballseja sisääni, ensimmäinen meni hyvin mutta toinen ei mahtunut kuin puoliksi. Kun lopulta sain sen sisään, alapää "työnsi" kuulan ulos kun vähän liikahdin.

Siis onko lantiopohjassa nyt oikeasti vikaa vai onko alapääni rakenne jotenkin outo? Miten sitä pissankarkailua ei ollut edes synnytyksen jälkeen ollenkaan, jos ne lihakset on kerran niin onnettomat?

hmm... enpä osaa vastata kysymyksiisi... mutta minulle myös sanottiin, että kohtu laskeutu synnytyksessä niin alas, että lantiopohjalihastreeniä pitäisi tehdä ahkerasti. ja itestäkin lantiopohjalihakset tuntuivat jotenkin "löysiltä" varsinkin hyppiessä tms. mutta ei minullakaan mitään virtsankarkailua ole ollut missään vaiheessa, enkä oikeasti tunne arkielämässä (aivastaessa, rakastellessa...), että lihakset oisi huonossa kunnossa. ostin emätinkuulat, jotka ovat malliltaan sellasiet, että niissä on kaksi kuulaa peräkkäin yhdessä, mutta ongelma niiden käytössä on se, että tila ikään kuin loppuu kesken. siis tuntuu, että nuo kuulat ovat liian pitkät minun kanavaan. olen hieman kysymysmerkkinä tän asian suhteen, en ole kuullut aiemmin, että olisi jollain tällainen ongelma.

Mulla on just tällä hetkellä kuulat tuolla, paikoillaan siis. :D Eka kertaa nyt kokeilen, helposti kyllä meni liukkarin kanssa mutta ei tää kyllä mitenkään kummoiselta tunnu :D hyvin tuntuvat pysyvän. :)

Alkuperäinen kirjoittaja N:
Mulla on just tällä hetkellä kuulat tuolla, paikoillaan siis. :D Eka kertaa nyt kokeilen, helposti kyllä meni liukkarin kanssa mutta ei tää kyllä mitenkään kummoiselta tunnu :D hyvin tuntuvat pysyvän. :)

Kai ne nyt istuen pysyykin, mutta idea on se, että seisoo, liikkuu ja samalla puristelee.

Nuo kuulat on kyllä siitä huonot, että moni ne unohtaa sitten laatikkoon ja jää käyttämättä, kun se on aika vaivalloista. Lantiopohjan lihaksia kun pitäisi jumpata useita kertoja päivässä esim. vaikka joka wc-käynnillä muutaman kerran tunnustella niiden olemassa oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja N:

Kai ne nyt istuen pysyykin, mutta idea on se, että seisoo, liikkuu ja samalla puristelee.

Nuo kuulat on kyllä siitä huonot, että moni ne unohtaa sitten laatikkoon ja jää käyttämättä, kun se on aika vaivalloista. Lantiopohjan lihaksia kun pitäisi jumpata useita kertoja päivässä esim. vaikka joka wc-käynnillä muutaman kerran tunnustella niiden olemassa oloa.

En mä nyt koko ajan istu ja tiedän toki miten niistä eniten hyötyä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja saako:
saako noita kuulia nyt sitten käyttää jos on kierukka?Jostain kuulin, että ei saisi ettei kierukan langat jää kiinni.

Minulla on ne kierukan langat lyhennetty ihan minimiin kun kerroin gynelle käyttäväni näitä geishakuulia. Ja myös melko ulottuvan vehkeen omaavan miehenikin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja tollo:
Takana on yksi synnytys, jonka jälkeen ei ole vauvan isosta koosta huolimatta ollut yhtään pissankarkailua, ja seksikin sujuu normaalisti. Orgasmin saan melko helposti.

Ostin smartballsit kun lekuri sanoi lantiopohjalihasteni olevan todella heikossa kunnossa. Siis ihmettelen vain että miten voivat olla "erittäin heikot", kun kaikki kerran toimii? Koitin tänään tunkea smartballseja sisääni, ensimmäinen meni hyvin mutta toinen ei mahtunut kuin puoliksi. Kun lopulta sain sen sisään, alapää "työnsi" kuulan ulos kun vähän liikahdin.

Siis onko lantiopohjassa nyt oikeasti vikaa vai onko alapääni rakenne jotenkin outo? Miten sitä pissankarkailua ei ollut edes synnytyksen jälkeen ollenkaan, jos ne lihakset on kerran niin onnettomat?

En ole tiennytkään tuollaisesta ongelmasta..? Jos emätin on 14-18 cm keskim. (lääkärikirjasta) syvä niin ei pitäisi kuulien asettamisessa olevan ongelmia.
Olen jo vannoutunut Smartballsien käyttäjä ja aloitin esikoisen syntymän jälkeen -04. Rentoutus, esilämmitetyt voidellut kuulat vain sinne tunniksi/-pariksi. Samalla normaaleja päivän askareita ja liikkumista, niin lihakset autom. pysyvät piukkana.

Mulla on samoja ongelmia. Ku laitan ne kuulat sisälle niin ne ei tosiaan pysy siellä yhtään. Tiedän että lihakset on todella huonossa kunnossa mutta toisaalta oon myös miettiny että käytänkö niitä jotenki väärin. Olisko jossain tarkkaa selostusta siitä miten niitä pitäis oikeasti käyttää?

paljon eri naisilla. Minun saamieni tietojen mukaan n. 7- 14 cm. Minulla tosi lyhyt kun sormi ylettyy helposti kohdunnapukkaan. Smartballsit liian pitkät minulle. En sitten tiedä, että onko synnytys vaikuttanut tuohon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli olisiko paikat jotenkin alempana niin että lihakset puristaa kuulat ulos? Höh, mä kun ajattelin että nyt aloitan tehotreenin ennen seuraavaa synnytystä :P

Mä oon ymmärtänyt, että suurella osalla käyttäjistä ensimmäiseksi kuulat tulee heti ulos. Eli on aluksi tosi hankalaa. Ja jos ei ole, niin lihakset on suht jees kunnossa! Ja niitä kuulia on tosi paljon erimallisia ja -kokoisia, kokeile jotain muita.

Mulla ainakin ne lihakset on niin surkeassa kunnossa ettei mitään määrää.. Jos esim. yritän puristaa niitä kun mies on sisälläni, niin hän ei tunne MITÄÄN! Voitteko kuvitella, en siis saa puristettua edes sen vertaa. Joka kerta kokeilen epätoivoisena ja sanon että nyt yritän puristaa, tunnetko. Mutta siis ei. Tosin tiedän itsekin, tuntuu vähän niin kun yrittäisin korviani heiluttaa eli en edes paikallista kunnolla niitä lihaksia.

En oikein motivoidu alottamaan koska pelkään ettei siitä edes ole apua kun on niin huono tilanne. Ehkä pitäis käydä jossain fysioterapeutilla, nehän voi myös auttaa asiassa tietääkseni. Siis nimenomaan niiden lihasten paikallistamisessa.

Alkuperäinen kirjoittaja min vaan:
paljon eri naisilla. Minun saamieni tietojen mukaan n. 7- 14 cm. Minulla tosi lyhyt kun sormi ylettyy helposti kohdunnapukkaan. Smartballsit liian pitkät minulle. En sitten tiedä, että onko synnytys vaikuttanut tuohon.

Minulla jumppakuulat menee helposti paikoilleen ja myös tulee ulos ogelmitta. Saa niitä kiskoa sieltä tosi syvältäkin joskus. Onhan tuo ukkelin kikulikin kai se 20cm, ja sinne menee..

Alkuperäinen kirjoittaja suottako kävin:
Mä olin AINOA joka osallistui aikanaan fysioterapeutin vetämään lantionpohjajumppa-infoon synnärillä ja osasto oli täys synnyttäneitä naisia!

Tosi outoa jos näin on?!
Olin mukana silloin vastaavanlaisessa tilaisuudessa kaksosten syntymän jälkeen. Kuitenkin hain vain lisäinfoa asiaa, sillä jumpan olen hoitanut kuulia käyttäen jo pitkät ajat.

Yhteistyössä