Läppärini hajosi huollossa, liike ei ota vastuuta, mikä neuvoksi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Läppäristäni hajosi kiintolevy ja se vaihdettiin huoltoliikkeessä. Heti tämän jälkeen koneen näppäimistössä ilmeni kosketushäiriö, ja myöskään osa näppäimistä ei toiminut. Liikkeessä on korjaustakuu mutta se koskee kuulemma vain osaa joka vaihdettiin, eivät myöntäneet että vika olisi tullut heidän toiminnastaan, ja korjaisivat kyllä, mutta se maksaisi sen 67 e ja risat per tunti+ osat. Minä olen täysin varma että näppis oli täysin ehjä ennen kuin vein sen huoltoon.

Läppäriä ei voi siis enää käyttää ollenkaan, vika vaikuttaa niin olennaisesti sen toimintaan.

Mikä neuvoksi, minuahan on tässä aika selkeästi huijattu. :-(

Kyseessä on siis ihan isohko firma joka myy ja huoltaa tietokoneita, ei mikään pikkupaja.
 
Kävikö kone välillä sinulla kotona? Jos joo niin eihän se huoltoliike toki sitä korjaakkaan. Jos ei niin silloin voisi kyllä olettaa, että korjaajalla lipsahtanu limpparit sun koneeseen...
 
Kyllä ovat ilman muuta vastuussa (jos kone on avattu), ja vika johtuu todennäköisesti kosketushäiriöstä näppäimistön liittimessä, eli huollossa on asennettu se huonosti.
 
Kävikö kone välillä sinulla kotona? Jos joo niin eihän se huoltoliike toki sitä korjaakkaan. Jos ei niin silloin voisi kyllä olettaa, että korjaajalla lipsahtanu limpparit sun koneeseen...

Siis heti samana päivänä kun olin saanut koneen huollosta ja kokeilin sitä, huomasin vian,ei siitä minulle kerrottu. Kosketushäiriön lisäksi enter-näppäin ja muutama sen yläpuolinen näppäin eivät toimi ollenkaan, ja CTRL-näppäin on jotenkin jumittunut niin kuin se olisi koko ajan pohjassa, tosin välillä näppäimet saattavat toimia vähän aikaa, eli kosketushäiriö tms.

Soitin kyllä heti liikkeeseen kun huomasin vian. Vein koneen sinne, jossa se sitten makasi 2,5 vk ilman että kukaan teki sille mitään, jouduin soittelemaan monesti. Kun kysyin viasta, sanoivat vain että ei löytynyt ainakana mitään sellaista vikaa jolle voisi jotain tehdä ilman että se maksaa.
 
[QUOTE="a p";24351607]Kyllä kone oli liikkeessä avattu kun kiintolevyn vaihtoivat.[/QUOTE]

Ok. Vain harvat koneet joudutaan avaamaan kun kiintolevy vaihdetaan. Useimmissa koneissa on luukku, jonka kautta kiintolevy vaihdetaan. Valitus sitten vain kuluttajaviranomaisille.
 
osta erillinen näppis läppäriin, jos et viitti korjauksesta maksaa. tosin noi korjaukset tulee usein kalliimmaks kun uuden läppärin osto, eihän ne maksa nykyään kun pari sataa.
 
[QUOTE="a p";24351607]Kyllä kone oli liikkeessä avattu kun kiintolevyn vaihtoivat.[/QUOTE]

Joo, mut koneeseen kun vaihtaa kiintolevyn niin harvemmin tarvii näppiksen liittimiin koskea ollenkaan, ellei se kovo oo siellä näppiksen alla..peruskoneissa harvemmin on.
Mutta toki toi kuulostaa siltä, että liikkeessä se ongelma on tullut ja yleensä ainakin (siellä missä mä olin töissä ainakin oli) on tapana ilmottaa asiakkaalle mikäli jotain muutakin ongelmaa havaitaan.. asiakas sitten ihan ite saa päättää korjataanko ongelma vai ei..

ootko kokeillu olla huoltajan työnjohtajaan/pomoon yhteydessä? Soita kuluttajasuojaan ja kysy mitä voit tehdä.
 
Joo, mut koneeseen kun vaihtaa kiintolevyn niin harvemmin tarvii näppiksen liittimiin koskea ollenkaan, ellei se kovo oo siellä näppiksen alla..peruskoneissa harvemmin on.
Mutta toki toi kuulostaa siltä, että liikkeessä se ongelma on tullut ja yleensä ainakin (siellä missä mä olin töissä ainakin oli) on tapana ilmottaa asiakkaalle mikäli jotain muutakin ongelmaa havaitaan.. asiakas sitten ihan ite saa päättää korjataanko ongelma vai ei..

ootko kokeillu olla huoltajan työnjohtajaan/pomoon yhteydessä? Soita kuluttajasuojaan ja kysy mitä voit tehdä.

Laitoin liikkeen pomolle sähköpostia ja soittopyynnön juuri tänään, toivottavasti ovat yhteistyöhaluisia.

Onhan tietenkin mahdollista sekin että vika on tullut vaan sattumalta heti kun hain koneen liikkeestä. Mutta ei sitä oikeastaan pysty kukaan todistamaan puoleen eikä toiseen.

Katsotaan mitä sanovat.

Todennäköisesti hankin kyllä uuden koneen, olihan se jo melkein kaksi vuotta vanha. Harmi kun vaan tuli se kiintolevy vaihdatettua, en olisi vaihtanut jos olisin tiennyt että näppis hajoaa heti kun olen sen huollossa käyttänyt. :-/ No kun ei tuota ennustajanvikaa ole, niin en sitä arvannut. :-D
 
[QUOTE="neiti";24351645]osta erillinen näppis läppäriin, jos et viitti korjauksesta maksaa. tosin noi korjaukset tulee usein kalliimmaks kun uuden läppärin osto, eihän ne maksa nykyään kun pari sataa.[/QUOTE]

Kyllä läppärit maksavat huomattavasti paljon enemmän kuin pari sataa neiti hyvä
 
[QUOTE="a p";24351689]Laitoin liikkeen pomolle sähköpostia ja soittopyynnön juuri tänään, toivottavasti ovat yhteistyöhaluisia.

Onhan tietenkin mahdollista sekin että vika on tullut vaan sattumalta heti kun hain koneen liikkeestä. Mutta ei sitä oikeastaan pysty kukaan todistamaan puoleen eikä toiseen.

Katsotaan mitä sanovat.

Todennäköisesti hankin kyllä uuden koneen, olihan se jo melkein kaksi vuotta vanha. Harmi kun vaan tuli se kiintolevy vaihdatettua, en olisi vaihtanut jos olisin tiennyt että näppis hajoaa heti kun olen sen huollossa käyttänyt. :-/ No kun ei tuota ennustajanvikaa ole, niin en sitä arvannut. :-D[/QUOTE]

No kaks vuotta vanha kone ei sinällään edes ole vanha.. Toimiva vekotin.. kannattaa kysyä josko ne tulis edes jonkin verran vastaan siinä korjauksessa.. esim. maksat ite näppiksen ja työt ilmasiks.. ellei sitten tosiaan ole kyse siitä, että siellä on liitin vaan vähän huonosti kiinni.
Itellekkin kävi joskus niin, että kun olin läppärin avannu niin laitoin vähän huonosti näppiksen/hiiren liittimen kiinni tai unohdin kokonaan laittaa sen kiinni.. Se ei oo homma eikä mikään kun sen kattoo ja tarvittaessa laittaa kiinni, n. 10-15min.
Ja joo, on sitäkin sattunu, että vaihtaa asiakkaan koneeseen esim. emolevyn ja viikon päästä siitä onkin jo kiintolevy rikki..ja aiemmin mitään kiintolevyvikaan viittaavaa koneessa ei ole ollu..
 
[QUOTE="tööt";24351706]Kyllä läppärit maksavat huomattavasti paljon enemmän kuin pari sataa neiti hyvä[/QUOTE]

Olen katsellut paljon läppärien hintoja lähiaikoina. Halvimman miniläppärin saa hintaan 199 monesta liikkeestä. Halvimmat 15,6 tuuman näytöllä varustettu on useassa liikkeessä 399-499 e.

Tuo edellinen maksoi 499 e, eli ei siihen kannata enää yhtään laitaa rahaa jos itse joutuu korjauksen maksamaan. Voi olla että läppärini siis päätyy varakoneeksi erillisen näppiksen kanssa, ja ostan uuden, varmaankaan en ehkä ihan halvinta osta.
 
[QUOTE="a p";24351731]Olen katsellut paljon läppärien hintoja lähiaikoina. Halvimman miniläppärin saa hintaan 199 monesta liikkeestä. Halvimmat 15,6 tuuman näytöllä varustettu on useassa liikkeessä 399-499 e.

Tuo edellinen maksoi 499 e, eli ei siihen kannata enää yhtään laitaa rahaa jos itse joutuu korjauksen maksamaan. Voi olla että läppärini siis päätyy varakoneeksi erillisen näppiksen kanssa, ja ostan uuden, varmaankaan en ehkä ihan halvinta osta.[/QUOTE]

Olen varsin tietoinen, että miniläppäreitä saa tuohon hintaan. Minä oletan sinun haluavan kunnollisen läppärin.
 
No kaks vuotta vanha kone ei sinällään edes ole vanha.. Toimiva vekotin.. kannattaa kysyä josko ne tulis edes jonkin verran vastaan siinä korjauksessa.. esim. maksat ite näppiksen ja työt ilmasiks.. ellei sitten tosiaan ole kyse siitä, että siellä on liitin vaan vähän huonosti kiinni.
Itellekkin kävi joskus niin, että kun olin läppärin avannu niin laitoin vähän huonosti näppiksen/hiiren liittimen kiinni tai unohdin kokonaan laittaa sen kiinni.. Se ei oo homma eikä mikään kun sen kattoo ja tarvittaessa laittaa kiinni, n. 10-15min.
Ja joo, on sitäkin sattunu, että vaihtaa asiakkaan koneeseen esim. emolevyn ja viikon päästä siitä onkin jo kiintolevy rikki..ja aiemmin mitään kiintolevyvikaan viittaavaa koneessa ei ole ollu..

Joo täytyy jonkinlaista kompromissiratkaisua ehdottaa, kokonaan en kyllä mielellään maksaisi, kun tuntiveloitus on aika suuri. JOs nyt sitten tosiaan enää edes vien sinne, en varmaan jos eivät ainakin vastaan tule kuluissa. Kyllähän se menee tosiaan varakoneena erillisen näppiksen kanssa.

Joo ihan hyvin tuo on voinut huonoa tuuriakin olla, en voi sitä todistaa millään.
 
[QUOTE="tööt";24351749]Olen varsin tietoinen, että miniläppäreitä saa tuohon hintaan. Minä oletan sinun haluavan kunnollisen läppärin.[/QUOTE]

Sori lainaukset meni vähän hassusti, olin tarkoittanut tuon vastaukseni nimimerkille "neiti" joka kirjoitti että läppäreitä saa parilla sadalla.
 
[QUOTE="a p";24351760]Joo täytyy jonkinlaista kompromissiratkaisua ehdottaa, kokonaan en kyllä mielellään maksaisi, kun tuntiveloitus on aika suuri. JOs nyt sitten tosiaan enää edes vien sinne, en varmaan jos eivät ainakin vastaan tule kuluissa. Kyllähän se menee tosiaan varakoneena erillisen näppiksen kanssa.

Joo ihan hyvin tuo on voinut huonoa tuuriakin olla, en voi sitä todistaa millään.[/QUOTE]

Periaatteessa jos se huoltofirma ei vastaan tule noissa hinnoissa millään tavalla niin voithan halutessasi itekkin kokeilla tarkistaa sen kaapeli.. Siellä läppärin pohjassa on ruuvit mitkä pitää sitä näppistä kiinni, ne ruuvaa irti ja sit näpis irti.. Joissain näppiksissä joutuu vähän venkslaa talttapääruuvarin kanssa että sen saa irti. Ja heti sen alla sit näät mihin se lattakaapeli menee ja kokeilet laittaa sen kunnolla sinne.. Toki jos vähänkin epäilyttää alkaa ite ruuvaileen sitä konetta auki, niin suosittelen, että pyytää jotain sellaista tekeen sen joka mahdollisesti tietää miten homma tehään..
 
[QUOTE="vieras";24351808]Valmistajan sivuilta voi myös etsiä mallin mukaan ohjeita näppiksen irrotukseen ja kiinnitykseen.[/QUOTE]

Juu, jaa youtubesta saattaa löytää viedoita miten se tapahtuu.. :)

Mutta missään nimessä tätä ei kannata tehdä ennekun on selvittäny asian huoltofiman kanssa!!! Jos meet nyt sörkkiin sinne niin se korjaustakuu päättyy!!!!
 

Yhteistyössä