Lappu päiväkodin ovessa.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eims Baum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eims Baum

Aktiivinen jäsen
07.09.2008
1 317
0
36
Huomasin tuossa viikonloppuna että erään pk:n ovessa oli lappu jossa hoitajat toivoivat vaipoiksi tavallisia, ei housuvaippoja. Mietiskelin aluksi että minkä ihmeen takia, koska luulisi housuvaippojen pukemisen olevan paaaaaljon helpompaa liikkuvaisille 1-2 vuotiaille kuin teippivaipan. Lisäksi housuvaippa pysyy paljon paremmin menossa. Sitten keksin että ehkäpä sen vuoksi että monella on sukkahousut tai pitkät kalsarit ja ne pitäisi ottaa pois jos laittaa housuvaippaa, teippivaipan voi pukea muutenkin. Eli ajansäästön vuoksi. Mutta sitten tajusin että kyllähän ne lapset kai potalla istuu ja pitäähän ne housut silloinkin riisua, ainakin itse otan aina omaltani sukkikset pois koska muuten ei saa jaloilla kunnolla tukea....

joten onko kellään ehdotuksia miksi housuvaipat eivät kävisi päiväkodissa?

Tiedän miksi.. kun housuvaippoja käyttäessään joutuu riisumaan hoitajat kaikki vaatteet pois sukkahousuja myöden.Tiedän tämä on älytöntä.Itseäni ei kyseinen asia hairitse.

Alkuperäinen kirjoittaja Eims Baum:
Huomasin tuossa viikonloppuna että erään pk:n ovessa oli lappu jossa hoitajat toivoivat vaipoiksi tavallisia, ei housuvaippoja. Mietiskelin aluksi että minkä ihmeen takia, koska luulisi housuvaippojen pukemisen olevan paaaaaljon helpompaa liikkuvaisille 1-2 vuotiaille kuin teippivaipan. Lisäksi housuvaippa pysyy paljon paremmin menossa. Sitten keksin että ehkäpä sen vuoksi että monella on sukkahousut tai pitkät kalsarit ja ne pitäisi ottaa pois jos laittaa housuvaippaa, teippivaipan voi pukea muutenkin. Eli ajansäästön vuoksi. Mutta sitten tajusin että kyllähän ne lapset kai potalla istuu ja pitäähän ne housut silloinkin riisua, ainakin itse otan aina omaltani sukkikset pois koska muuten ei saa jaloilla kunnolla tukea....

Meillä perustelivat sitä sillä, ettei tarvi housuja riisua kun vaippaa vaihdetaan.. Ja lähes aina kun lasta haen päiväkodista ja lapsia istuu potalla, niin kyllä niillä on sukkikset vaan laskettu nilkkoihin, eli ei niitä oteta aina pois..

Ei monestikaan riisuta housuja potalle mennessä ja teippivaippa on nopea pujottaa päälle. Miun mielestä siinä ei oo sanottavaa eroa onko housut vaiko teipit.

Tummennettuna se syy, mikä ainakin meille sanottiin. Eikä housuja oteta pois kun istutaan potalla, harjoitellaan olemaan kuten isommatkin - et kai itsekään riisu housujasi pöntöllä ollessasi? :)

Ihan sen takia suositaan teippivaippoja, ettei tarvi aina riisua kaikkia housuja pois, talvella varsinkin on tosi vaivalloista siinä kun on monta muutakin lasta jolta pitää vaipat vaihtaa.

Huomattavasti helpompaa vaihtaminen kun teippivaipat. Ja kun siinä monta lasta vaipoissa niin ei tarvitse aina aloittaa pukemista alusta.
Voin sanoa että joskus kolmen kanssa (vain ) on rumbaa pyörittäneenä menny kivasti aikaa kun riisut kaikki pois ja sitten puetaan taas kaikki takasin. Esim aamulla ennen ulos menoa ja samoin ennen päikkäreitä sellaset kerrat kun itse aina katson että vaippa vaihdettava ehdottomasti plus ne kerrat kun muuten vaippa märkä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huithapeli:
Ihan sen takia suositaan teippivaippoja, ettei tarvi aina riisua kaikkia housuja pois, talvella varsinkin on tosi vaivalloista siinä kun on monta muutakin lasta jolta pitää vaipat vaihtaa.

näin just. ITse en tykkää housuvaipoista juuri tämän takia.

Meillä ainakin pk:ssa toivottiin tavallisia vaippoja sen takia että kun rymässä voi olla 18 lasta joille vaippa (vuoropäiväkodissa) jossa kaikki ei tietenkääns samaan aikaan paikalla. Niin meillä hoitajilla helponpaa kun oli normi teipit me kun ollaan opittu erilaisia tyylejä vaihtaa vaippoja. Työn etuus sanotaanko näin.

Jos kaikki vaatteet pitää aina riisua ja pukea päälle niin aikaa menee aikas paljon enemmän kuin teippivaipoilla.. Ulkoiluunkin olisi mukava kerkiä kaikkien lasten kanssa.

Joo ja tietty sukkikset riisutaan kun potalla käydään. Mutta ei kaikki lapset sitäkään harrasta.

Minä olen pph ja todennut nuo tavalliset vaipat kätevemmiksi juurikin näiden pottailevien lasten kanssa. Potalle istuttaessa housut vaan kunnolla alas, vaippa pois, roskiin jos märkä, vaippa päälle seisaaltaan, sukkikset ja housut ylös, ja eikun menoksi. Ei rasita tädin selkää kun saa itse olla polvillaan ja lapsi itse seisoo.. Housuvaipassa joutuu riisumaan kaikki ja sit pukemaaan uudestaan, menee aikaakin paljon enemmän.. Sit taas nää vuosikkaat kiemurtelijat jotka ei vielä seiso, ehdottomasti housuvaipat kätevempiä. Silloin tälläiset pikkuasiatkin alkaa tuntua merkityksekkäiltä kun niitä joutuu tekemään monen monta kertaa päivässä =)

Alkuperäinen kirjoittaja Täti Monica:
Minä olen pph ja todennut nuo tavalliset vaipat kätevemmiksi juurikin näiden pottailevien lasten kanssa. Potalle istuttaessa housut vaan kunnolla alas, vaippa pois, roskiin jos märkä, vaippa päälle seisaaltaan, sukkikset ja housut ylös, ja eikun menoksi. Ei rasita tädin selkää kun saa itse olla polvillaan ja lapsi itse seisoo.. Housuvaipassa joutuu riisumaan kaikki ja sit pukemaaan uudestaan, menee aikaakin paljon enemmän.. Sit taas nää vuosikkaat kiemurtelijat jotka ei vielä seiso, ehdottomasti housuvaipat kätevempiä. Silloin tälläiset pikkuasiatkin alkaa tuntua merkityksekkäiltä kun niitä joutuu tekemään monen monta kertaa päivässä =)

Pph minäkin ja suosin ehdottomasti housuvaippoja! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Täti Monica:

Mä puetutan lapsilla itsellään ne vaatteet (siis toki autan ja oion vaatteita ). Tulee samalla harjoitusta siihenkin!

meille kanssa tarhassa sanottiin ettei saisi olla housuvaippoja mutta saatiin poikkeuslupa pitää niitä tarhassa kun poika kärsi pahasta atopiasta ja teippivaipat ärsytti tosi pahasti ihoa (aina iho rikki sivuista vaikka kuinka huolellisesti koitti vaipan laittaa päälle niin housuvaipoistakaan ei käynyt kun muumi ja libero jotka ei vaippa-aluetta ärsyttänyt. pahin oli dayly vaippa en tiedä mikä siinä oli mutta kaameet ihottumat sen kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
meille kanssa tarhassa sanottiin ettei saisi olla housuvaippoja mutta saatiin poikkeuslupa pitää niitä tarhassa kun poika kärsi pahasta atopiasta ja teippivaipat ärsytti tosi pahasti ihoa (aina iho rikki sivuista vaikka kuinka huolellisesti koitti vaipan laittaa päälle niin housuvaipoistakaan ei käynyt kun muumi ja libero jotka ei vaippa-aluetta ärsyttänyt. pahin oli dayly vaippa en tiedä mikä siinä oli mutta kaameet ihottumat sen kanssa

no ohhoh, kyllä meillä saa päiväkodissa ihan kumpia vaan käyttää, ei ole määrätty että täytyy teippivaippoja käyttää :/

Kun tyttö oli vielä "kokopäivävaipoissa", pyydettiin teippivaippoja juuri sen vuoksi, että se vaippa on talvellakin helpompi vaihtaa, kun ei tarvitse koko ulkovaatekertaa riisua (ja ymmärrän tämän todella hyvin). Nyt kun meillä käytetään vaippaa enää päikkäreillä ja öisin, niin saa olla housuvaippakin.

Tähän ketjuun on pakko todeta et tein löydön Tallinnassa käydessäni... huggiesin housuvaipat... niin on sivuis semmoset ne repäsyt et sen saa uudelleen suljettua. Aivan loistavat!

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Miksi potalla käydessä pitäisi riisua housut kokonaan pois :whistle:

Minäkin yritän 2vee tytölle sanoa sitä mutta hänpä riisuu sitte ne ite, jos ei riisuta nii tule ehuuto ja pottailu jää, enpä jaksa housujen takia huudattaa:D

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Tiedän miksi.. kun housuvaippoja käyttäessään joutuu riisumaan hoitajat kaikki vaatteet pois sukkahousuja myöden.Tiedän tämä on älytöntä.Itseäni ei kyseinen asia hairitse.

Juuri tämä on se syy!

*muoks* tosin hoitaja ei vaatteita(an) riisu, vaan lapsen vaatteet ;)

Yhteistyössä