M
"mamma"
Vieras
Minusta sinun kannattaisi nyt keskittyä ihan satasella siihen esikoisen syömiseen. Eli kaikki muu on toisarvoista sen vaikka 15 min (varmaan riittää ellei jopa 10 min alkuun) aikana kun esikoisella on ruoka edessä. Nyt ihan oikeasti vahdit sitä kuin haukka. Heti ensimmäisestä yrityksestä sotkea puutut peliin ja katkaiset huonon käytöksen ottamalla haarukka kädestä tai siirtämällä maitolasi pois tai lautanen syrjään. Ja torut kun tekee väärin ja kehut kun syö hienosti. Jos ei halua syödä niin pois pöydästä. Ja tosiaan pienenpieniä annoksia, ei ole niin paljon sotkettavaakaan, ja lisää ruokaa voi aina antaa kun edelliset on syöty. Ja ruoka-ajoista pidetään kiinni, ei ylimääräisiä välipaloja kun tulee nälkä heti ruuan jälkeen.
Meillä lapsi ei ole koskaan sotkenut. Itse inhoan sitä sotkujen siivoamista kun se on niin turhaa työtä. Minun tavoitteeni oli heti alusta että opettelee syömään nätisti. Minulla nyt on vaan yksi lapsi ja ymmärrän että kolmen kanssa on vähän eri asia mutta koska tämä on selvästi teillä ongelma niin kannattaa nyt kunnolla puuttua siihen. Se vie oman aikansa mutta siihen kannattaa satsata. Sitten kun lapsi oppii käyttäytymään hyvin ja HALUAA käyytäytyä hyvin ruokapöydässä on kaikilla paljon helpompaa.
Kovasti jaksuja sinne.
Meillä lapsi ei ole koskaan sotkenut. Itse inhoan sitä sotkujen siivoamista kun se on niin turhaa työtä. Minun tavoitteeni oli heti alusta että opettelee syömään nätisti. Minulla nyt on vaan yksi lapsi ja ymmärrän että kolmen kanssa on vähän eri asia mutta koska tämä on selvästi teillä ongelma niin kannattaa nyt kunnolla puuttua siihen. Se vie oman aikansa mutta siihen kannattaa satsata. Sitten kun lapsi oppii käyttäytymään hyvin ja HALUAA käyytäytyä hyvin ruokapöydässä on kaikilla paljon helpompaa.
Kovasti jaksuja sinne.