Lapsella 1v3kk on 4 harrastusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harrastava perhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noh, itse aloitin harrastamisen 3vuotiaana ja sm-tasolla olin jo 15vuotiaana....lapsi voi harrastaa minkä ikäisenä vain, mutta pitääkö kaikki aika mennä harrastamiseen?

AP Onhan se hyvä että lapsella on aktiviteettejä. Mua kans alkoi kiinnostaa toi bailatino että mitä ja miten pikkunen taapero siel tekee?? tammikuuntilda varmaan tarkoitti sitä etteivät ole lapsen vaan vanhempien harrastuksia että vanhemmathan sen vauvan sinne vie eikä vauva sitä pyydä mut toisaalta ton ikänen lapsi tai pienempikään tuskin tulee sanoo: "äiti vie mut vauvauintiin" :D

Itte kyllä omalle lapselleni varmaan jonkun yhde harrastuksen ottaisin ettei sekoita liikaa pienokaista. Mutta minkäs minä voi tietää kun odotan esikoista vasta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tytti:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipide vain:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja alfa:
Alkuperäinen kirjoittaja tammikuun tilda:
Eiköhän tuon ikäisen harrastukset ole vanhempien eikä lapsen harrastuksia. Lapsi on niissä vaan mukana.

Samoin ajattelen minä. Mutta mikäs siinä, jos lapsi ei näytä jatkuvasta hyppäämisestä kärsivän.. Hmm. Sairasteluja on varmaankin enemmän, kun noin paljon liikutte?
Yhden ainoan kerran ollut meidän lapsi kipeenä. Eli ei oo tartuntoja tullut harrastuksista.
Vauvauinti, taaperojumppa, muskari ja bailatino.
Ja mitään vauvauintia en todellakaan laske äidin harrastukseksi.
Taaperojumpassakin on miltei kaikki suunnattu lapselle ei aikuiseklle!
Jne... eli kyllä ne lapselle on :)
Kyllä vauvaunti on mun mielestä vanhempien harrastus,johon ne vauvaa vie.Vai onko vauvalta jossain vaiheessa kysytty et harrastaako hän mieluummin vauvauntia vai koripalloa muiden ikäistensä kanssa?
Vanhempien päättämiä harrastuksia sekä vauvalle ettäs itten näille vanhemmille...ajanvietettä vauvalle..
Onko harrastus vasta sitten lapsen kun lapsi osaa itse mennä yksinään harrastukseen??
Vai sitten vasta kun lapsi täyttää 18v.
Hei halooooooo....
Taitaa moni olla vaan kateellisia kun omalla paikkakunnalla ei ole mitään tekemistä/harrastuksia kun naapureiden kyttääminen ja juoruuminen tai sitten ei ole vanhemmilla rahaa käydä tuollaisissa, ei nimittäin ole halpaa lystiä.
Kateellisen panettelua.

Niinkö sanoin?

Eiköhän tuon ikäisen harrastukset ole vanhempien eikä lapsen harrastuksia. Lapsi on niissä vaan mukana.

Samoin ajattelen minä. Mutta mikäs siinä, jos lapsi ei näytä jatkuvasta hyppäämisestä kärsivän.. Hmm. Sairasteluja on varmaankin enemmän, kun noin paljon liikutte?
Yhden ainoan kerran ollut meidän lapsi kipeenä. Eli ei oo tartuntoja tullut harrastuksista.
Kyllä vauvaunti on mun mielestä vanhempien harrastus,johon ne vauvaa vie.Vai onko vauvalta jossain vaiheessa kysytty et harrastaako hän mieluummin vauvauntia vai koripalloa muiden ikäistensä kanssa?
Vanhempien päättämiä harrastuksia sekä vauvalle ettäs itten näille vanhemmille...ajanvietettä vauvalle..
Onko harrastus vasta sitten lapsen kun lapsi osaa itse mennä yksinään harrastukseen??
Hei halooooooo....
Taitaa moni olla vaan kateellisia kun omalla paikkakunnalla ei ole mitään tekemistä/harrastuksia kun naapureiden kyttääminen ja juoruuminen tai sitten ei ole vanhemmilla rahaa käydä tuollaisissa, ei nimittäin ole halpaa lystiä.
Kateellisen panettelua.

Joillain kateellisilla on useampi alle kouluikäinen lapsi, joita kaikkia kun kuskaisi neljään harrastukseen, niin eipä tarviis muuta tehdäkään. Onneks meidän lapsilla on kuitenkin toisensa, niin etteivät ole vain äitinsä armoilla aktiviteettien keksimisen suhteen.

jos se meneminen ei näytä lasta vaivaavan niin eihän siinä mitään...muutenkin vierastan hiukan tällaista ajattelua, että on juttuja vain lapsille ja juttuja vain aikuisille. ja etteikö lasta voisi ottaa mukaan moniin menoihin, siinähän se lapsi vähitellen oppii ku seurailee aikuisten touhuja (enkä nyt tietenkään tarkota mitään baarireissuja vaan normaaleja elämän menoja kuten vaikka tanssiharrastus).

kuitenkin lapsen ehoilla siinä mielessä pittää mennä, että lapsi ei saa jäädä vaille hoitoa ja huolenpitoa, eikä menoilla saa ressata lasta.

Lainattu tanssiurheiluliiton sivuilta:

"
BailatinoMama & Vaavi
BailatinoMama&vaavi on äidin ja vauvan yhteinen tanssillinen liikuntamuoto. Tunnin aikana kohtaavat latinalainen musiikki, liike ja kommunikaatio, jotka yhdistävät äitiä ja vauvaa, luovat myönteistä ja iloista ilmapiiriä sekä auttavat äitiä kuntoutumaan synnytyksen jälkeen.

Tunnin aikana tutustutaan moniin eri tansseihin, niin tutumpiin kuin hieman vieraampiinkin rytmeihin. Tunnilla tanssitaan esimerkiksi sambaa, salsaa, tangoa ja reggeatonia.

Tunti sisältää tanssimisen lisäksi lihashuoltoa sekä venyttelyä. Monipuolisuutensa vuoksi BailatinoMama&vaavi tarjoaa positiivisia elämyksiä ja yhteisiä kokemuksia vauvalle ja äidille.

BailatinoMama&Vaavi jakautuu kahteen eri tasoiseen ryhmään vauvan iän perusteella. Molempien ryhmien tuntirakenne on samankaltainen, mutta 3-6 kk-ryhmä on sekä äidille että vauvalle hieman kevyempi sekä helpompi fyysisesti. 6-12-kk ryhmässä lapsen kasvun ja kehityksen myötä tunnin vauhti ja teho lisääntyvät äidin näin valitessa. "

Selvää pääsinlihaa siis. Livenä olis kyl mielenkiintoista nähdä kuinka vauvat vetää salsaa...
Eka kerta kun tästä kuulin.

Mutta siis ettei ihan aiheesta mennä ohi niin hienoa että on aktiviteettei mutten kyllä ihan noin paljoo laittais ettäjäis vapaa aikaakin. :)

Eipä tarvii kateellisena panetella, kun voin luetella et meidän 2v ja 4v harrastaa mäenlaskua, luistelua ja hiihtoa. Ja ihan keskenään käyvät harrastamassa omassa pihassa niin saan keskittyä senkin ajan kotitöihin ja vauvan hoitoon. Esikoinen käy lisäksi seurakunnan kerhossa kerran viikossa, itse käyn sillä aikaa kaupassa. Kavereita nähdään viikottain, ja se riittää meille. Kamalaa juosta kellon kanssa kun on useampi pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Alkuperäinen kirjoittaja päivien viemää:
Ap selitätkö tuon bailatino,miten 1v 3kk harrastaa tuota ?
en mä vielä osaa kun se alkaa vasta kohta :)

Minkäikäisille se on tarkotettu?

yks tuttu veti tuollasta äitivauva- bailatinoryhmää ja siellä muun muassa tanssittiin lapsi sylissä ja jumpattiin yhessä vauvan kanssa (vauva oli "punttina") jne.

Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:
jos se meneminen ei näytä lasta vaivaavan niin eihän siinä mitään...muutenkin vierastan hiukan tällaista ajattelua, että on juttuja vain lapsille ja juttuja vain aikuisille. ja etteikö lasta voisi ottaa mukaan moniin menoihin, siinähän se lapsi vähitellen oppii ku seurailee aikuisten touhuja (enkä nyt tietenkään tarkota mitään baarireissuja vaan normaaleja elämän menoja kuten vaikka tanssiharrastus).

kuitenkin lapsen ehoilla siinä mielessä pittää mennä, että lapsi ei saa jäädä vaille hoitoa ja huolenpitoa, eikä menoilla saa ressata lasta.

Mun reeneihin ei voi sylivauvaa viedä, vaikka mielellään ottaisinkin mukaan....muuten vauva varmasti mukana joka paikassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu:

Mun reeneihin ei voi sylivauvaa viedä, vaikka mielellään ottaisinkin mukaan....muuten vauva varmasti mukana joka paikassa...

jooh toki pittää aina vähän miettiä ja jos se harrastaminen ei onnistukaan ku vauva on läsnä tai vauva kärsii siellä niin eihän sen niinkään piä mennä...aattelin vaan yleisesti sellaista kulttuuria, jossa lapset pitää viijä aina hoitoon, jos aikuisilla joku meno

Voin 10v kokemuksella kertoa.1v3kk ei ole mitään bailatinoa.
Se alkaa vasta 3-4v.
Lapsenne oltava teidän selkärepussa ,muuten tuo ei onnistuu.
Yksin lapsenne ei tuossa ole,se kyllä ihan varma.
Joku 1v 3kk ei edes kävele.
Nyt iha oikeesti kyseessä aikuisen bailatino jossa lapsi selässä rinkassa tai sylissä

Alkuperäinen kirjoittaja Tai...:

Hei halooooooo....
Kateellisen panettelua.

Joillain kateellisilla on useampi alle kouluikäinen lapsi, joita kaikkia kun kuskaisi neljään harrastukseen, niin eipä tarviis muuta tehdäkään. Onneks meidän lapsilla on kuitenkin toisensa, niin etteivät ole vain äitinsä armoilla aktiviteettien keksimisen suhteen.
Vähän ikävästi sanottu. Me kun ei voida lisää lapsia saada kun tämä yksi. Kyllä meillä olis jo ainakin tuloillaan toinen jos olisi mahdollista :(
Vaikka en nyt tiedä oliko tää teksti meille tarkoitettu.

1-3vuotiaille.

3v sopii bailatinoon,ei alle.Miten ihmeessä ne sopeutuu ohjaukseen.

Nyt ap oot pihalla kuin lumiukko jos et tiiä mitä teijän bailatinossa on sisällä

jooh toki pittää aina vähän miettiä ja jos se harrastaminen ei onnistukaan ku vauva on läsnä tai vauva kärsii siellä niin eihän sen niinkään piä mennä...aattelin vaan yleisesti sellaista kulttuuria, jossa lapset pitää viijä aina hoitoon, jos aikuisilla joku meno

Nuo isommat tuolla mukana onkin ja toinen harrastaa myös...mutta sylivauvalle meteli on aivan liian kova vaikka kuulosuojaimet olisi korvilla.

Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:

"
BailatinoMama & Vaavi
BailatinoMama&vaavi on äidin ja vauvan yhteinen tanssillinen liikuntamuoto. Tunnin aikana kohtaavat latinalainen musiikki, liike ja kommunikaatio, jotka yhdistävät äitiä ja vauvaa, luovat myönteistä ja iloista ilmapiiriä sekä auttavat äitiä kuntoutumaan synnytyksen jälkeen.

Tunnin aikana tutustutaan moniin eri tansseihin, niin tutumpiin kuin hieman vieraampiinkin rytmeihin. Tunnilla tanssitaan esimerkiksi sambaa, salsaa, tangoa ja reggeatonia.

Tunti sisältää tanssimisen lisäksi lihashuoltoa sekä venyttelyä. Monipuolisuutensa vuoksi BailatinoMama&vaavi tarjoaa positiivisia elämyksiä ja yhteisiä kokemuksia vauvalle ja äidille.

BailatinoMama&Vaavi jakautuu kahteen eri tasoiseen ryhmään vauvan iän perusteella. Molempien ryhmien tuntirakenne on samankaltainen, mutta 3-6 kk-ryhmä on sekä äidille että vauvalle hieman kevyempi sekä helpompi fyysisesti. 6-12-kk ryhmässä lapsen kasvun ja kehityksen myötä tunnin vauhti ja teho lisääntyvät äidin näin valitessa. "

Selvää pääsinlihaa siis. Livenä olis kyl mielenkiintoista nähdä kuinka vauvat vetää salsaa...

Mutta siis ettei ihan aiheesta mennä ohi niin hienoa että on aktiviteettei mutten kyllä ihan noin paljoo laittais ettäjäis vapaa aikaakin. :)
Kyse on nyt taaperosta eikä vauvasta, meidän ryhmä on 1-3vuotiaille!!

Meillä nuo kävivät pienestä asti vauvauinnissa ja jumpassa sekä parissa kerhossa vanhempien kanssa. Aika monen muun palstalaisen tavoin lasken nuo vauvojen/taaperoiden harrastukset vanhempien harrastuksiksi joihin otetaan vauva mukaan "välineeksi". Lapsen oman harrastuksen laskisin alkamaan ...varmaan siitä kun lapsi itse osaa pyytää sellaista.

Enkä tarkoita että näissä vanhempien keksimissä harrastuksissa olisi mitään vikaa, päinvastoin. Vanhempi tapaa niissä muita ihmisiä ja viihtyy, mikä tietysti heijastuu vauvaan/taaperoon. Ja kyllähän ne pienetkin noissa viihtyvät, voivat olla ihan hyödyllisiäkin juttuja. Mutta kuitenkin näkisin että tuossa vaiheessa mennään vanhempien halun mukaan, noin pieni ei vielä itse osaa kaivata harrastusta vaikka siinä viihtyisikin. Eikä todella kannata kenenkään tuntea stressiä siitä ettei taaperolla ole harrastusta.

1-3vuotiaille.

Nyt ap oot pihalla kuin lumiukko jos et tiiä mitä teijän bailatinossa on sisällä

No baby butterflyhan just laittoi esittelyn että mamabailatino alkaa 3kk:sta.

1-3vuotiaille.

en tiedäkään, vastahan se alkaa, mutta jos ryhmä on 1-3 vuotiaille niin silloin se sopii 1v3kk ikäiselle!
Ja jos se ei oo kivaa, me lopetetaan se.

Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:

"
BailatinoMama & Vaavi

Kyse on nyt taaperosta eikä vauvasta, meidän ryhmä on 1-3vuotiaille!!

Vältät minun kyssäreitä.Kerro minkälaisesta bailatinnosta teillä on kyse?

Ja mitä tuo sisältää?

Miten 1v3kk toimii tuossa tai miten ymmärtää ohjausta tai tanssii ja ....

Oikeesti tämä uskomatonta.

Missään ei järjestetä alle 3v bailatinoa

Yhteistyössä