Lapsella kesällä synttärit. Onko outoa jos pitää kaverisynttärit kun koulu taas alkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lxöfäg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lxöfäg

Vieras
Synttärit siis nyt kesäkuun lopulla, eikä ikinä oo ketään päässyt kesäloman ekana vkl saati sitten kesällä.

Jospa lapsi veis kutsut kun koulu alkaa, oisko outoa pitää ne vasta elokuussa?

Mitä laitan kutsuun? Tai eihän ne kaverit oikeastaan tiedä että koska ne synttärit on olleet

Lapsi 11v

Ei ole ollenkaan nykyaikaista pitää synttäreitä, varsinkaan kaverisynttäreitä kun siinä vaan opetetaan lapsille että materia on tärkeää, pitää pyrkiä niukkuuteen ja köyhyyden etsimiseen.

Mun mielestä olisi hassua pitää synttärit vasta elokuussa, melkein 2kk myöhemmin. Lapsien mittakaavassa ja ajantajussa tuo on toooooosi pitkä aika. Eihän ne sitten enää synttärit olisi. Mulla on synttärit heinäkuussa ja aina on lapsena kaverit paikalle saatu. Tosin vanhemmilta se vaati viitseliäisyyttä ;) Esim usein vietettiin synttärit mökillä uiden ja saunoen, ja äiti haki kaverit 20 km:n päästä ja vei takaisin kotiinsa.

Yksi vaihtoehto, jos ette saa kavereita tulemaan, on se, että teette synttäripäivästä muulla tavalla juhlavan ja spesiaalin. Esim. käytte silloin lintsillä, heurekassa tms paikassa, laivalla, syömässä jne. Ja synttärisankari saa valita kohteen.

Joko toukokuun lopussa tai elokuussa kun koulut/pk:t on alkaneet. Silleen mun lasten kesällä syntyneet ystävät juhlii.

Mutta 11-vuotiaan kohdalla tekisin ehkä niin, että veisin hänet ja pari hyvää ystävää elokuviin, kylpylään, tms. En mä enää mitään varsinaisia kaverisynttäreitä varmaan pitäisi :)

Yhteistyössä