Lapsella kova ikävä hoidossa, joka purkautuu itkuisuutena ruokailussa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukka 72
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kukka 72

Vieras
Hei, minulla on reilu 2v tyttö joka on ollut hoidossa pph:lla jo vuoden. Kaikki mennyt hyvin mutta nyt hoitaja kertoo että lapsi on muuten reipas ja touhukas mutta kun tulee ruokailun aika niin lapsi alkaa itkeä ja syömisestä ei tule mitään. Loppujen lopuksi lapsi kuitenkin syö mutta aina ensin hänellä on tämä ihme itkukohtaus. Puhuu myös kuulemma usein hoidossa että "hänet haetaan kotiin", että "äiti hakeen minut" jne.

Tiedän että lapsella on hyvä olla hoidossa. Hoitotäti on mukava. Miten voisin helpottaa lapseni ikävää hoitopäivän ajaksi. Onko tämä vain joku vaihe?Voiko kukaan auttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja kukka 72:
Hei, minulla on reilu 2v tyttö joka on ollut hoidossa pph:lla jo vuoden. Kaikki mennyt hyvin mutta nyt hoitaja kertoo että lapsi on muuten reipas ja touhukas mutta kun tulee ruokailun aika niin lapsi alkaa itkeä ja syömisestä ei tule mitään. Loppujen lopuksi lapsi kuitenkin syö mutta aina ensin hänellä on tämä ihme itkukohtaus. Puhuu myös kuulemma usein hoidossa että "hänet haetaan kotiin", että "äiti hakeen minut" jne.

Tiedän että lapsella on hyvä olla hoidossa. Hoitotäti on mukava. Miten voisin helpottaa lapseni ikävää hoitopäivän ajaksi. Onko tämä vain joku vaihe?Voiko kukaan auttaa?

minä annoin tytölle mukaan pesemättömän t-paitani ja valokuvan missä olimme hänen kanssaan. se helpotti kummasti.

Meidän pk:ssa jokaisella lapsella on oma kartongista tehty "koti" seinällä. Siihen on liimattu kuvia vanhemmista, lemmikeistä ja ehkä muista itse valituista läheisistä. Niitä lapset välillä katselevat päivän mittaan. Minä annan ison peukun tälle idealle <3

Luulisin, että on joku vaihe. Sitä en tiedä miksi purkautuu aina sitten syödessä, jotenkin ruokailu tuo sinut sitten ilmeisesti mieleen:) Meidän neiti on kanssa hoidossa pphoitajalla ja siellä on 3vuotias poika, joka hoki josain vaiheessa päivän mittaan "että isi tulee ja hakee minut, isi tulee pian ja hakee..." Hoitotäti sanoi, että hänellä on ollut joku muukin lapsi joka on hokenut tuollaista samaa ja sanoi, että se on joku vaihe. Lapsellasi on ehkä enemmän sitten ikävä tai jotain, koska itkee sitten vielä. Kai tuo isin/äidin hakemaan tulon hokeminen on lapsen uskottelua itselleen, että joku tulee tosiaan hakemaan...liittyiskö se sitten ikävään kanssa. Nyt tuo poika ei enää sellaista hoe, siitä on muutama kk aikaa kun on sen lopettanut..

Yhteistyössä