Lapsella on aina ollut kyynärtaipeissa ihottumaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuh

Vieras
..sitä on sitten rasvailtu, yleensä hydrocortisonikuurilla on lähtenyt. Nyt vissiin jotenkin vastustustuskyky on kasvaut hydrolle, talvesta asti on päivittäin rasvailtu ja aina vaan mennyt pahemmaksi.

Tässä on nyt viimeisten kahden kuukauden aikana kokeiltu kaikki mahdolliset rasvat, bepanthen, vaseliini, tököttinivea jne. Mikään ei ole auttanut. Ja siis lekurit aina vaan sanoneet, että joo rasvailkaa..

Arvatkaas mikä lopulta auttoi? Meille tuli vauva ja vauvan mukana zinkkivoidetta. Kaksi yötä on laitettu kamala kerros zinkkivoidetta ja tytön taipeet ovat kuin uudet. Veriset raapimisjäljet ovat melkein poissa. Ja kun toi tulee öisin väliin, ni yleensä heräillään ku raapii, ei ole kertaakaan herätty siihen, että raapis.

En mä ikinä oo osannu vauvan kanssa tota tököttiä käyttää, mutta löytypäs illekin tarkoitus. :D Kiitos ZINKKIVOIDE!!!

Kiitos vinkistä, pitääpä kokeilla :) Mun tytöllä on ihottumaa kyynärtaipeissa, kaulassa ja polvitaipeissa.. Kortisoni auttaa hetkellisesti mut eipä sitäkäää voi aina käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taiveihottumaa helpottaa myös lapsen vaatteiden ylimääräinen huuhtelu pesukoneessa ja hajustettujen pesuaineiden poisjättäminen, mukaanlukien huuhteluaineen.

Mulla tuli myös mieleen tää sillä jokin sen ihottuman aiheuttaa . Jos sinkkioide auttaa niin ilmeisesti aiheuttaja on ihokontakti johonkin?
Kokeileppa vaihtaa pyykinpesuainetta, puhdistaa pyykkikone jättää huuhteluaine pois jne.

Ei hajusteet sitä ihottumaa aiheuta vaan itse pesuaine, tai siis sen jäämät vaatteiden kuiduissa. Siks mä pesenkin omani ja yhden lapsen pyykit vajaalla annostuksella, ilman huuhteluainetta ja ylimääräisellä huuhtelulla.

Meillä taiveihottuma, jota kesti useamman vuoden, lähti pois kun rupesin käyttämään Euroshopperin pyykkipulveria.

kiitos vinkistä, meidänkin tytöllä on kyynärtaipeet ihan verellä eikä parane millään muulla kuin kortisonivoiteella ja sitä kun ei saa jatkuvaan käyttää.. :( mulla onkin sinkkivoidetta kotona, pitää testata!

Hitto mähän oon lukihäiriöinen, ei kai se mitään Zinkkivoidetta oo Suomeksi vaan sinkkivoidetta.

Mutta siis joo, meillä ei käytetä mitään vahvoja myrkkyjä pesuaineina, tasaseen ostellaan erisania, lvtä jne. ei ole se auttanut.

Viva Zinkkivoide!!!

Yhteistyössä