Lapsella tumma kieli?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pusse"

Vieras
Viime viikolla lapsi oli hoidossa pari tuntia mun siskolla, sieltä kotiin tullessa huomasin että pojalla on tumma kieli. Ajattelin että ovat antaneet jotain karkkia tai vastaavaa vaikka ollaan nimenomaan kielletty.

Noh, tänä aamuna huomasin että pojan kieli on taas/edelleen tumma! Ja nyt pystyn olemaan täysin varma ettei poika ole lähipäivinä syönyt mitään kieltä mustaksi värjäävää.
Mietittiin miehen kanssa sekin vaihtoehto että ois jotain kynää pitänyt suussa, mutta ei tuo poika kyllä yleensä mitään kyniä imeskele.

Pojalla on ollut jatkuva yskä helmikuusta lähtien, yskän puuskat oli keväällä välillä niin kovia että poika oksensi. Kolme kertaa ollaan siitä lääkärissä käyty (samalla lääkärillä) ja viimeisimmällä kerralla kesäkuussa poika sai kuurin mykoplasman hoitoon, kun lääkäri epäili tulehdusta.
Yskä harveni siksi ajaksi kun poika sai lääkettä, mutta jatkui sen jälkeen, vaikkakin vähän lievempänä kuin ennen lääkettä.

Nyt aloin miettimään liittyykö tuo yskä ja tummunut kieli jotenkin toisiinsa... Lääkäriin mennään vielä, mutta jos jollain ois jotain tietoa jo aiheesta. Mies pelotteli mua jo tänään lukemalla netistä jotain lasten sydänvioista että niihin liittyy mm. jatkuvaa yskää ja sinertävä kieli. Mun mielestä se tosin taitaa olla enempi musta kuin sinertävä...

Yhteistyössä