Lapsellani oli hirveä päivä tänään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ymmärsin kyllä että "pientä miestä" yökötti, ei eds oksettanut jne kaikki sielä ap:n omassa pääkopassa.

Minulle yököitti = oksettaa. Oksentaa tarkoittaa puolestaan sitä, että se yrjö ihan oikeasti lentää.

Aika jännä ketju. Äiti osaa asettua pienen ihmisen asemaan, tajuaa, että aika hirveitä juttuja varmaankin sattui lapsen mielestä. Lokaa tulee niskaan. Kummaa sakkia. Oletteko alitajuisesti kateellisia siitä, että on aikuinen ja äiti ja osaa noin hyvin asettua lapsen asemaan? En muuten osaa tätä selittää.

Ja muuten; itsekin saatan reagoida spontaanisti ja huuhdahdella joskus tilanteissa, joissa ei ehkä kannattaisi. Olisin saattanut itsekin huudahtaa, että nyt oksettaa! (jolla siis tarkoitaan, että yököttää). Koska se oksennushan saattaa ihan oikeasti lentää ja silloin on parasta varoa.

jaa. sori nyt kun en viitsi alkaa säälitellä tuollaista lellipentua.

Omalla lapsella iho paloi mutta ei ollut hirveä päivä. ja tuossa ap:n pennun päivässä en nähnyt mitäään hirveää, sen sijaan äidin tapa kertoa kuin jotain suurtaa draamaa että "poikaa yökötti ja sitten hän käveli ja pälä päläpälä " ja niin pois päin - naurettavaa pelleilyä!!! Mikä ihmeen draamakuningas siellä kasvaa, maailman napa ja ihmiskunnan ja luomakunnan valioyksilö. Yök.

Huomaa kyllä ikävän suhtautumisesi ap:n kirjoitukseen....kirjoitat omasta lapsesta, mutta ap:n pennusta.Kyllä ap:n kohdalla on myös kyse lapsesta!

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Voi poika parkaa :( onneksi on myötätuntoisen kuuloinen äiti :) Joskus vaan kaikki ikävä kasaantuu samalle päivälle, itsellekin käy niin välillä ja tuntuu ettei olisi kannattanut edes nousta sängystä. Toivotaan että huomenna on parempi päivä pojalla!

Hammaskipu on aivan HIRVEÄÄ!! Ei ikävää eikä kurjaa, vaan pahimmillaan helvetillistä. Myös vatsakipu oi olla hirveää, ei kurjaa tai ikävää. Tulkintakysymyksiä. Sr jolla hammasta on särkenyt todella, tietää kivun hirveyden.

Miksi en saisi kirjoittaa? On täällä aika paljon turhempiakin aloituksia!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anteeksi nyt vielä kerran,en ole yhtään aloitusta tänne ennen tehnyt.

Kiitos tosi paljon teille jotka haukutte lastani lellipennuksi. Kyseessä sattuu olemaan erityislapsi ja KYLLÄ,PÄIVÄ OLI MEILLE TODELLA RASKAS! En tiedä teistä,mutta itse en tykkää katsoa vierestä kun lapsi kramppaa ja meinaa tukehtua. helvetillinen vatsakipu voi myös kieliä vaikka umpparista.teillehän nämä ovat vissiin arkipäivää, lapsiparat.Meillä kaikkiin sairauksiin ja lasten henkiseen hyvinvointiin satsataan vähän enemmän.

Ehkäpä sulla vaan ei ole ollut hammas tai vatsa niin kipeänä? Eihän se tarkoita, että jollain toisella ei noin voisi olla. Ihmiset menee jopa päivystykseen hirveän hammassäryn tai vatsakivun takia. Onneksi. Joskus kyseessä on esim umppari tai paha tulehdus suussa...

Saako näitä harmaiden kirjouitksia härötettyä,voisivat kotvasen olla bannissa ja miettiä sillä välin millä tavoin seuraavan kerran haukkuvat 6-vuotiasta lasta.

[QUOTE="aapee";26450259]Miksi en saisi kirjoittaa? On täällä aika paljon turhempiakin aloituksia!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Anteeksi nyt vielä kerran,en ole yhtään aloitusta tänne ennen tehnyt.

Kiitos tosi paljon teille jotka haukutte lastani lellipennuksi. Kyseessä sattuu olemaan erityislapsi ja KYLLÄ,PÄIVÄ OLI MEILLE TODELLA RASKAS! En tiedä teistä,mutta itse en tykkää katsoa vierestä kun lapsi kramppaa ja meinaa tukehtua. helvetillinen vatsakipu voi myös kieliä vaikka umpparista.teillehän nämä ovat vissiin arkipäivää, lapsiparat.Meillä kaikkiin sairauksiin ja lasten henkiseen hyvinvointiin satsataan vähän enemmän.[/QUOTE]

kuten hyvin arvasin.

[QUOTE="aapee";26450286]Saako näitä harmaiden kirjouitksia härötettyä,voisivat kotvasen olla bannissa ja miettiä sillä välin millä tavoin seuraavan kerran haukkuvat 6-vuotiasta lasta.[/QUOTE]

Kaikki harmaat, sinut mukaanlukien, voisi laittaa kotvaseksi jos toiseksikin banniin.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26450298:
Minusta erityislapsen kanssa kyllä tarvitsee olla erityisen rauhallinen.

Minun mielestäni tuntuu ylireagoinnilta, jos ensimmäinen oletus on että lapsi tukehtuu, kun hän saa normaalin oksennusrefleksin tai että ensimmäinen oletus on vähintään umpparivika, kun lapsella on vatsakipuja.
Pakko kyllä peesata.

Vaikkakin olen sitä mieltä, että turhastakin saa joskus valittaa, jos päivä on ollut ihan perseestä. Enkä tykkää hammaskivusta, tai mahakivusta. Enkä edes suuhygienistikäynneistä ollenkaan.

Mutta jotenkin tää menee nyt jo hysterian ja luulotautisuuden puolelle.

Olet empaattinen äiti, mutta täällä sitä ei näytetä sietävän! Itsekin sanoisin, että olipa minulla hirveä päivä, jos ensin yökkäisin hammaslääkärissä, sitten sattuisi hampaaseen niin perrrekeleesti ja lopulta vielä maha tulisi aivan sairaan kipeäksi. Minusta siinä on jo tarpeeksi hirveyksiä yhdelle päivälle jopa aikuiselle, puhumattakaan lapsesta. Kyllä, minustakin lapsellesi sattui hirveitä asioita päivän aikana, onhan hän vasta 6-vuotias pieni mies.

Kiitos näistä sanoista <3 lapsi on normaalia herkempi, ja syytän jotenkin itseäni siitä että kerroin lapselle etukäteen että ´ei ole hammaslääkäri,perusjuttu vaan jossa katsotaan onko tarvetta oikomiskoneeseen´. Mulla oli siis väärää tietoa,ja lapsi näytti aika pettyneeltä kun tajusi että suu tuleekin täyteen tavaraa.
lapsi siis erityislapsi jolle joutuu asiat selittämään vähän erilailla.On enemmänkin 4-vuotiaan tasolla.
Tuo yökkäys oli aivan kamalaa,en tajua miten se jäi ´päälle´?

AP, anna olla. Turha typerysten kanssa keskustella. Olen täysin samoilla linjoilla kanssasi. Jos muiden mielestä lapsen mahakipu tai hammassärky ei ole hirveää, niin so what. Me voimme silti ajatella, että olipa hirveä päivä. Toivottavasti jaksat olla yhtä empaattinen jatkossakin!

onko hän myös ylipainoinen? kun hän pääsi vessaan, nin sittenkö se mahakipu helpotti? Oliko hän syönyt paljon karamellia ja makeisia? Hyvä että hän pääsi vessaan viimein. Mitä hän sitten teki?Tekikö hän tänään muutakin, kuin söi ja osteli uusia leluja? kerrotko vielä enemmän yksityiskohtia siltä väliltä?

tuota, mun oma lapsi oli hampaiden pinnoituksessa. ihan yksin. aika vasta. en tiennyt että siellä voi tällaista draamaa kirjoittaa.

Niin, esimerkiksi meikäläisellä oli niin kurja työpv tänään - pitkästä aikaa- että liki itkun pollautin kotiin ajaessa maakunnista, ja menin peiton alle tunniksi nukkumaan. Ja mistään maata mullistavasta ei edes ollut kyse. Hirveä päivä kuitenkin - minulle.

Ihan oikeasti ala-arvoisia kommentteja on tähän ketjuun tullut. Kyse kuitenkin on 6-vuotiaasta lapsesta.

Huuto oli väärä sana, korotin vaan änntäni että lapsi kuulee. Mulla oli nuorimmainen sylissä.
Tepajd;loukkasinko tässä jotakuta vai miksi pitäisi minut bannata? Tämä on tosiaan ensimmäinen kerta kun tänne kirjoitan, vaikka asia nyt olikin näin vähäpätöinen.

Enkä nyt ymmärrä sitäkään että miksi lapsi muka ei kasvaisi meidän perheessä normaaliksi? Jos yhden kerran kirjoitan että meillä oli kauhea päivä,olen yhtäkkiä huono äiti? Joskus on pakko purkautua.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26450374:
Saa valittaa, minunkin mielestäni. Mutta jos tekee mieli valittaa vaikka sitten siitä, että maito on mennyt pahaksi, ei tarvitse erikseen koittaa tekemällä tehdä siitä karmeaa tragediaa. Jota se ei ole. Silti saa ottaa päähän.
Juuh. Maito meni pahaksi - ja siihen olisi voinut vaikka kuolla, tai saada siitä pahan ruokamyrkytyksen ja joutua sairaalaan, jos olisi juonut sitä. Ei kukaan juonut, mutta olisi voinut juoda...jne.

Yhteistyössä