Lapsellista, tiedän, mutta silti ! (Parisuhde asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Murh

Vieras
Ollaan miehen kanssa tapailtu 3 viikkoa ja mua niin keittää ! Ollaan edetty tosi nopsaan ja aluksi se tuntui hyvältä muttei enää. Mies on kaikin puolin ihana jne mutta hänen menneisyydessään on asioita jotk heijastuvat liian paljon meidän suhteeseen. Hänen exä oli ihan hirviö (en nyt kovin paljon tarkemmin kerro) ja exän teot heijastuvat todella paljon meihin. Esim exä huijasi rahaa mieheltä -> mies tarkka rahoistaan -> minä maksan yksin jos esim tilataan pizzaa ! Exä teki seksuaalista väkivaltaa miehelle -> mies ei halua seksiä kanssani kuin ehkä kerran viikossa jos sitäkään. Exä teki henkistä väkivaltaa miehelle -> kaikki kauniit asiat mitä sanon on yhtä tyhjän kanssa koska mies ei usko niitä. Exän takia mies ei usko avioliittoon -> mies halusin kihloihin muttei naimisiin koskaan. Exä petti -> mies taisi haluta sormuksen sormeeni jottei kukaan muu mies edes juttelisi minulle. Alkaa hermot mennä. Nytkin meillä oli pientä kinaa ja mies ei edes tajunnut pyytää anteeksi vaikka riita ihan oikeasti oli hänen syytä, ei minun.

Eikö suhteen ensimmäiset kuukaudet ole niitä parhaita ? Mitä suhteesta voi tulla kun alku on tälläinen ? Tuntuu että kaikki ihastus on kadonnut kohta miehen käytöksen takia... :(

3 viikkoa?

Miksi edes jatkaisit suhdetta (tapailua mielestäni), jos menee noin huonosti?
Minä en ainakaan jatkaisi, jos on noin paljon ongelmia ja vielä eri osa-alueilla. Ja aika oleellisilla osa-alueilla vieläpä (talous, seksi, luottamus, kommunikaatio) ja heti suhteen alkumetreillä. Juoksisin ja lujaa.

• Tykkää
Reactions: Zarppa
Ehkä miehellä on vielä työstämistä tossa edellisessä suhteessaan.
Jättäisin miehen työstämään, ja etsisin itse vähän valmiimpaa seuraa. Tosiaan kuten tuossa vieras sanoo, talous, seksi, luottamus ja kommunikaatio on ne olennaisimmat alueet parisuhteessa, enpä ottais tuota ongelmapakkausta huollettavakseni.

Melko epätodennäköistä, että eksä muuten mikään hirviö olisi ollut. Vaikuttaa enemmän siltä, että kypsymätön (ja mahdollisesti vielä jotain ikävämpää) mies pelaa jotain ihme tunnepelejä.

Oudolta kuulostaa. Seksuaalisesta väkivallasta pitäisi tehdä poliisille ilmoitus, etenkin jos se heijastuu seuraaviin suhteisiin niin kallonkutistajalle kannattais mennä käsittelemään asiaa, ja vaatia exä tilille, myös rahan huijauksista tietty. Joku tässä kyllä haiskahtaa, olisipa kiva nähdä se exä ja kuulla hänen versionsa asioista.

JOS asiat exästä ovat totta (epäilen), miehen pitäisi kuitenkin ymmärtää että te olette erilliset olennot etkä sinä ole siis samanlainen kuin exänsä. Ja ihmettelen, miten mies ei ole osannut pitää puoliaan hirviöexää vastaan jos nyt kuitenkin on tarkka asioistaan. Luulisi päinvastoin että jos on ennen ollut täysin toisen vietävissä, niin nytkin helposti painostuksen alla suostuisi seksiin, maksamaan ravintolalaskun jne, miten moinen täyskäännös on voinutkaan tapahtua?

Niin kuin jo kirjoitti joku niin kuulostaa siltä että miehellä viiraa. Tuollaisesta suhteesta pitäisi ensin toipua ennen kuin alkaa muita virityksiä tekemään. Joko mies ei ole toipunut tai sitten hän tosiaan on itse sekopää ja suurin osa hänen exästään kertomistaan jutuista on täyttä paskaa.
Joka tapauksessa, juokse.....

Itse olin exästä kärsineenä hieman hankala myös jonkin aikaa. Suhteen alkuvaihe kyllä meni paremmin kuin ap:n kolmiviikkoi....Heeeeetkonen, kihloihin kolmen viikon jälkeen? Joo, ei.

Niin, siis, itse kestin exän lievää henkistä pahoinpitelyä kun ajattelin sen olevan jokin kärsivä suol.. sielu joka puhkeaa kukkaansa kun vaan maltillisesti odottelen ja käännän sitä henkistä poskea. Lopulta oli pakko todeta ettei sieltä perhosta ollut tulossa, joten suhde loppui. Nykyinen sai kuitenkin kärsiä jossain vaiheessa: mulla oli helposti nousevat puolustusmuurit, ja korvat ojossa kuuntelemaan että millä tavalla se yritti loukata. Kesti jonkin aikaa ennen kuin vaistot palasi normitasolle, kun tunnetasollakin tajusin ettei tämä ihminen yritäkään satuttaa.

Ei kuitenkaan ollut noissa mittasuhteissa kuin ap sun nykyisesi traumailu. Mies tarvitsisi varmaankin enemmän aikaa exästään toipumiseen itsekseen? Ehkä sun ei tarvitse olla maksumiehenä exän tekoihin?

Yhteistyössä