Lapsen 7v. kaveri haluaa aina tulla meille vain pelaamaan ei muuta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nina

Vieras
Lapsellani 7v. eräs kaveri joka on käynyt meillä mutta olen huomannut että poika haluaa vain pelata pleikkaa,ei leikkiä yms.ulkona.Tämä poika soittelee meidän pojalle ja tulee ovelle kysymään pääseekö pelaamaan,kerran oli tuomassa ihan vierita isoja poikiakin.Ja jos rupeaa pelaamaan niin vaikea saada lopettetuksi,kerran lähti itkun kanssa.Olen sanonut että pitää tehdä muutakin ulkoilla ja leikkiä mutta ei tunnu menevän perille.Oma poikanikin on sanonut asiasta.Jos poikani ehdottaa että mennään puistoon tms."ei jaksa","mitä väliä".Puheet on aina peleissä.Olen nyt siis ihan kieltänyt meille tulemisen jos vaan pelataan.
Pojan kotikieli ei ole Suomi ja tuntuu että vaikeuksia välillä ymmärtää kaikkea.Oma äiti ei taida panostaa poikaan.Tämä poika on tulossa samalle luokalle.Miten toimia?

En osaa neuvoa, mutta kyllä tuo minusta ihan uskottavalta kuulostaa. Voin kyllä kuvitella tilanteen. Pleikkapelaaminen voi olla niin houkuttelevaa, varsinkin jos itsellä ei ole konetta. Hankala tilanne, pitäiskö vaan laittaa koko pleikka vähäksi aikaa jäähylle.

Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Läheltä olen mutta, ihan keskustelua haluan herättää...

Yksinkertaista, älä päästä poikaa teille, ehdota että menevät leikkimään ulos. Ehkä poika ei saa pelata kotona, ja on siksi pelaamisesta niin innostunut?

Kyllä Porvoosta hurjempaakin kirjoitellaan ;)

Meidän pojalla on yksi kaveri,
joka pyytää poikaa heille vain siksi, että saa ( lisä ) luvan pelata pleikkaa kun kaverikin on pelaamassa.
Ei kumminkaan anna meidän pojan pelata vaan ainoastaan katosa kun pelaa itse.

Arvata saattaa ettei meidän poika oo kovin innokas kylämies kun ei oo muutenkaan kovin innostunut pelaamaan noita sisäpelejä. Ainakaan kesällä.
Kotona meillä ei pleikkaa ole ja tää kaveri olettaa siksi ( kai ) että poika olis innokas tulija.

Minulla on se linja ihan kaikkien lasten kavereidern suhteen, ettei tietokoneella tms pelata eikä telkkaria katsota kun kavereita on kylässä. Silloin leikitään ja ulkoillaan. Samaa linjaa aion pitää ala-asteen loppupuolelle ainakin. Meillä tykkää silti kaverit käydä.::)
Eli sinuna kieltäisin pleikat sun muut kokonaan kun kaverit (tai ainakin tuo yksi kaveri) on kylässä, ainakin joksikin aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sipi:
En osaa neuvoa, mutta kyllä tuo minusta ihan uskottavalta kuulostaa. Voin kyllä kuvitella tilanteen. Pleikkapelaaminen voi olla niin houkuttelevaa, varsinkin jos itsellä ei ole konetta. Hankala tilanne, pitäiskö vaan laittaa koko pleikka vähäksi aikaa jäähylle.

Meidän tarvitse itse sitä pleikkaa laittaa jäähylle koska omalla pojalla on säännöt milloin peltaan ja kysyy luvan.Tällä kaverillakin on oma pleikka.Mutta siis ajatus on se että kun tätä toista poikaa ei kiinnostaa mitään muuta tehdä,poikakin joskus sanonut että "huono kaveri kun ei muuta tee".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla on se linja ihan kaikkien lasten kavereidern suhteen, ettei tietokoneella tms pelata eikä telkkaria katsota kun kavereita on kylässä. Silloin leikitään ja ulkoillaan. Samaa linjaa aion pitää ala-asteen loppupuolelle ainakin. Meillä tykkää silti kaverit käydä.::)
Eli sinuna kieltäisin pleikat sun muut kokonaan kun kaverit (tai ainakin tuo yksi kaveri) on kylässä, ainakin joksikin aikaa.

Näin meilläkin näiden muiden lasten kanssa toimii ihan hyvin mutta nyt on tullut ihan "riesa" tästä yhdestä ja kun ei mene jakeluun.

mä addiktoiduin kaverin nintendoon joskus ala-asteikäsenä enkä halunnu tehä niillä mitään muut kun pelata. sain nintendon kaverilta pariks viikoks lainaan ja kun peli oli pelattu läpi niin koko juttu jäi. mut aika monta tuntia pelasin sen parin viikon aikana :P näihin nykypeleihin ei vaan taida noin nopsaan kyllästyä..

mä vaan ottaisin pelikoneen pois lapsilta silloin kun tuo kaveri tulee kylään. jos lapsesi todellinen kaveri on niin jää leikkimään ja jos taas käyttää lastasi hyväkseen päästäkseen vaan pelaamaan niin sellasta kaveria mä en edes haluaisi omalle lapselleni. eli ihan yksinkertaisesti kavereiden aikana pelikielto.

Alkuperäinen kirjoittaja NIna:
Alkuperäinen kirjoittaja sipi:

Meidän tarvitse itse sitä pleikkaa laittaa jäähylle koska omalla pojalla on säännöt milloin peltaan ja kysyy luvan.Tällä kaverillakin on oma pleikka.Mutta siis ajatus on se että kun tätä toista poikaa ei kiinnostaa mitään muuta tehdä,poikakin joskus sanonut että "huono kaveri kun ei muuta tee".

no eikö ne samat säännöt voi päteä myös kun kaveri on kylässä. Älä anna pelata ja tee se jo selväksi etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
mä vaan ottaisin pelikoneen pois lapsilta silloin kun tuo kaveri tulee kylään. jos lapsesi todellinen kaveri on niin jää leikkimään ja jos taas käyttää lastasi hyväkseen päästäkseen vaan pelaamaan niin sellasta kaveria mä en edes haluaisi omalle lapselleni. eli ihan yksinkertaisesti kavereiden aikana pelikielto.

Olen täysin samaa mieltä.Todellinen kaveri ei ole tälläinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö sille vieraalle lapselle riitä syyksi, että äiti (sinä) sanot ettei nyt saa pelata? Väitä vaikka sitten että pleikka on rikki.[/quote]

Mitäs järkeä tossa valehtelussa sitten on?

Vanhemmat määrää koska heillä kotona pelataan, sääntö koskee myös kylässä olevaa kaveria. Piste.

Yhteistyössä