L
Lopussa oleva äiti
Vieras
Ero tuli, vaikeiden mutkien kautta ja nyt voimat ovat lopussa. Suhteessa oli paljon vialla ja se nakersi minua naisena sekä ihmisenä. Jäin pienen lapsemme kanssa yksin ja olen kantanut hänestä vastuun kokonaan. Oli paljon vaikeita asioita kuten että lapsen isä kohteli minua todella huonosti ja kiristi taloudellisesti. Olen saamassa elämään uusia asioita ja sain haluamani opiskelupaikan. Edessä olisi muutto toiselle paikkakunnalle ja pelkään että voimavarani loppuvat kesken. Haudon öisin itsetuhoisia ajatuksia eikä ihmisten seura tai ystävyys enää kiinnosta minua. Lapsen isä jäi kiinni rikoksesta ja joutuu todennäköisesti vankilaan. Hän ei pysty tukemaan elämistämme ja tuloni tippuvat opiskelijana todella pieniksi. Rikos tuli todella yllättäen puun takaa enkä osannut aavistaa sitä kun hyväksyin opiskelupaikan.
Pelkään etten jaksa opiskella sekä hoitaa lastamme täysin yksin. Olen jo nyt ihan lopussa enkä jaksa seurustella lapsen kanssa. Opiskelu takaisi meille paremman elämän mutta en usko jaksavani yksinhuoltajuutta sekä opiskelua yhdessä. Olenko huono äiti jos otan yhteyttä sosiaalitoimeen ja ehdotan että lapsi annettaisiin sijaisperheeseen? Entä saanko lastani enää takaisin jos tilanteeni paranee? Rakentaisin opiskelujen kautta vakaan kodin lapselle mutta juuri nyt voimani ovat lopussa. Onko teillä kokemusta sijaisperheistä ja aiheuttaako se lapselle lisää traumoja?
Pelkään etten jaksa opiskella sekä hoitaa lastamme täysin yksin. Olen jo nyt ihan lopussa enkä jaksa seurustella lapsen kanssa. Opiskelu takaisi meille paremman elämän mutta en usko jaksavani yksinhuoltajuutta sekä opiskelua yhdessä. Olenko huono äiti jos otan yhteyttä sosiaalitoimeen ja ehdotan että lapsi annettaisiin sijaisperheeseen? Entä saanko lastani enää takaisin jos tilanteeni paranee? Rakentaisin opiskelujen kautta vakaan kodin lapselle mutta juuri nyt voimani ovat lopussa. Onko teillä kokemusta sijaisperheistä ja aiheuttaako se lapselle lisää traumoja?