lapsen eskari pitäisi alkaa huomenna ja meidän perheessä(luulen)enterorokkoa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osaisikojokuneuvoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osaisikojokuneuvoa?

Vieras
..eilen oli kuumetta ja tänään ei.sisaruksella on kuume ja näppylöitä paljon.voinko minä viedä lapsen kouluun huomenna vai tarttuuko koko luokkaan vai miten kauan pitäisi odottaa... koitin googlettaa muttan löytänyt vastausta..

Onko eskarilaisessa siis ollut kuume?

Meillä esikoululainen aloitti eskarin ihan normaalisti, koska on täysin terve. Pikkusisko potee enterorokkoa, kuume alkoi keskiviikkona, näpyt tuli viikonloppuna. Kävimme viemässä pikkusiskon kanssa isomman esikouluun..

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Se tarttuu viikon verran, noin omasta kokemuksesta...

Viikon verran mistä? Kuumeen alkamisesta? Meille sanottiin, että hoitoon saa lapsen viedä, kun näpyt ovat olleet yhden päivän kokonaan poissa. Mietin, että tässä meneekin sitten aikas pitkään kotosalla..

Mutta eihäs sisarusten tarvitse olla kotona, jos yksi sairastaa..?

Alkuperäinen kirjoittaja Miina:

Viikon verran mistä? Kuumeen alkamisesta? Meille sanottiin, että hoitoon saa lapsen viedä, kun näpyt ovat olleet yhden päivän kokonaan poissa. Mietin, että tässä meneekin sitten aikas pitkään kotosalla..

Viikon verran taudin alkamisesta, sorry epäselvä vastaus. Mutta tuossa linkissä sanottiin että kun kuumeeton ja terveen oloinen, niin voi viedä hoitoon.

Viikon verran taudin alkamisesta, sorry epäselvä vastaus. Mutta tuossa linkissä sanottiin että kun kuumeeton ja terveen oloinen, niin voi viedä hoitoon.

Kyllä, jos itse eskarilainen on sairas. Mutta nyt oli kyse, että sisarus on sairas. Ei silloin eskarilaisen tarvitse jäädä kotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraaja:

Kyllä, jos itse eskarilainen on sairas. Mutta nyt oli kyse, että sisarus on sairas. Ei silloin eskarilaisen tarvitse jäädä kotiin...

Aivan, mulla on tänään nuppi niin sekaisin että ei paranisi mihinkään kai vastailla. :D En mä varmuuden vuoksi jättäisi pois, vaikka onhan se mahdollista että tarttuu sitten. Pesisin lapsen kädet huolella hoitoon viedessä.

Entero on niin herkästi tarttuva ja saattaa tartuttaa jo itämisaikana, että yksi kuumeeton päivä riittää. Sen leviämistä kun ei pysty estämään millään tavoin, kun kyse on todella herkästi tarttuvasta viruksesta! Sama se on melkein kaikkien virustautien kohdalla, paitsi vesirokon. Siinä täytyy odottaa, että näppylät ei ole enää vesikelloilla, vaan rupivaiheessa!

Yhteistyössä