Lapsen haiskahtava alapää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Olen kiinnittänyt huomiota, että tyttöni vajaa 3v. alapää haisee välillä aika pahalle ja pelkkä vesipesu ei tunnu siihen tehoavan. Käytättekö te alapääpesuihin lapsille jotain muutakin kun vettä? Vai pitäisköhän tällaisen vaivan takia käydä ihan lääkärissä? Niin ja tyttö ei käytä vaippaa kun öisin ja alapään pesemme aamuin illoin ja kakan jälkeen.

Natusan tai Ainu pesuneste ei ole saippuaa, voi hyvin käyttää.

(Minä huono äiti olen aina pessyt kakkapyllyn Ainu pesunesteellä, eikä ole ikinä ollut pojalla yhtään ihottumaa tai näppyä vaippa-alueella)

Meillä oli n. puol vuotta sitten sama ongelma. Lääkärissä käytiin ja otettiin näytteet mutta mitään ei löytynyt. Vähän sen jälkeen niin en enää huommanut että olis haissu. Saippuuaa käytettin vaan suihkun yhteydessä ja alapää pestiin joka päivä ilman saippuaa.

NO voihan siis ulkopuolelta mut varsinkin tytön aläpään pesuun ei ainakaan noitten sin oikeen häpyhuulien väliä sais pestä ainakaan saippualla noist ainun jutuist en sit tiiä.

Mä olen pessyt ihan vastasyntyneestä lapsien peput jollain pesunesteellä(ainu, LV jne.) Ja ikinä ei ole niistä mitään iho ongelmia tms. tullut. Puoli vuotiaan kakkakin haisee jo niin ettei se haju pepusta lähde ilman pesuainetta...

Ja oman alapään pesen aina saippualla. Musta vesipesu on aivan turha... Vaikka muuten puhdistuu niin hajut ei kyl pelkällä vedellä lähde!

Meillä oli kaksivuotiaalla samaa ongelmaa. Saippualla en alapäätä pese, kuten ei aikuiseltakaan pitäisi pestä. Vaiva on mennyt yleensä noin viikossa ohi, mutta kyllä harkitsin viimeksi ostavani esimerkiksi Lactalia apteekista. Sehän on maitohappobakteerivalmiste, joka palauttaa luonnollisen bakteeritasapainon (ellei kyseessä ole kunnon tulehdus tms.). Ei varmasti ole lapselle haitaksi sipaista sitä voidetta hiukan ulkoisesti, jos siitä vaikka olisi jotain apua. Emättimeen ei toki pidä mennä sitä voidetta pursottamaan kuten aikuisille neuvotaan. Pitäisikin ostaa sitä kaappiin valmiiksi, voi itsekin käyttää jos tuntuu että alkaa hiiva vaivata.

nimenomaan PESUNESTEILLÄ (sebamed,natusan...)eikä sinne sisälle saa tunkee,paras on kun tyttö istuu kylvyssä niin likoo hyvin.eikä tuu sitä kirvelyä,mutta ei siis missän nimessä saippuaa!!!

Yhteistyössä