Lapsen hankkiminen ilman vauvakuumetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tobeornottobe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älkää. Mulla alkoi "kello tikittää" lähellä30v ja sit tehtiin hätäpäissä pari muksua vaikka varsinkaan mä en niitä lainkaan kuumeillut. Puhe siitä et lapset tuo elämään jotain kaivattua sisältöä on potaskaa. Ettei elämästä tiedä mitään ilman lapsia, sekin on paskapuhetta. Ettei edes tiedä rakastaneensa jos ei ole lapsia. Sekin väärin. Mua valitettavasti kaduttaa valintani, mut sen kanssa nyt elän.

Mä en tajua miten joku voi katua omia lapsiaan? :o

Ap:lle: en usko että tulisit katumaan lapsia. Ja elämäsääs ilman lapsia ei ollut siäsltöä näin jälkeenpäin ajateltuna. kliseitä, mutta totta.

aargh mitä virheitä.

siis: Ja elämässä ilman lapsia ei ollut sisältöä näin jälkeenpäin ajateltuna

Mitä kukanenkin vauvakuumeena pitää. Minulle vauvakuume tarkoittaa sitä, että olen aina haaveillut useammasta lapsesta ja todellakiepästi halunnut jokaisen heistä. Se ei kuitenkaan tarkoita että lapsia olisi tekemällä tehty (ovulaationtarkkailuita tai muitakaan vastaavia ei ole harrastettu) eikä asiasta muutenkaan ole höyrytty. Itse en tekisi ainuttakaan lasta jos en niitä todella haluaisi. Olen samaa mieltä aiemman kirjoittajan kanssa, että järkisyihin vedoten lapsia ei voi tehdä, kyllä sen pitää olla tunne ja halu.

Alkuperäinen kirjoittaja tobeornottobe:
Tilanne on nyt se että ikää alkaa olla sen verran että lasta on joko yritettävä nyt tai sitten ei ollenkaan. Mitään hirvittävää vauvakuumetta ei ole eikä ole koskaan ollut. Meillä menee miehen kanssa tosi hyvin ja ollaan onnellisia kahdestaan. Aina välillä tuntuu että olishan se kiva jos olis sitä jälkikasvuakin..ja sitten taas toisaalta kun kuuntelee lapsiperheiden juttuja ajattelee että kannattaako hyvää parisuhdetta "pilata" lapsella..

Omat ajatukset on kyllä todella sekaisin. Jos ei edes yritetä lasta nyt, kaduttaako sitten joskus myöhemmin.

Kellään samanlaisia tuntemuksia ollut?

Ei lapsi/lapset elämää pilaa. Lapset täydentää sitä, voi olla että kadut joskus myöhemmin sitä jos ette tee niitä tai sitte et kadu. Mutta kannattaako niitä väkisin tehä, jos susta kerta vielä tuntuu että ne pilaa elämän?? Lapsen kuuluu olla toivottu ja rakastettu, ei mitenkään kylmästi ajateltuna että nyt olis korkee aika ruveta niitä tekee, kun ikääki jo tän ja tän verran. Mieti hyvä ihminen vielä tota lapsi asiaa.

No en kyl tekis lasta, jos en olis ihan varma et sellaisen haluun. Hirvee duuni näissä on ja monesta kivasta (kuten yöunista) joutuu luopumaan määrittelemättömän pitkäks ajaks. Luultavasti tuntuu oikeelta kun oma lapsi on sylissä, mut ei aina.

Miten niin söpöys ei ole hyvä syy? Ei meidän huligaaneista ole mitään muutakaan iloa kuin se, että osaavat olla söpöjä ja huvittaviakin pikku koltttosiaan tehdessään. Rakastan pienokaisiani toki kovasti, mut pinna palaa myös.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älkää. Mulla alkoi "kello tikittää" lähellä30v ja sit tehtiin hätäpäissä pari muksua vaikka varsinkaan mä en niitä lainkaan kuumeillut. Puhe siitä et lapset tuo elämään jotain kaivattua sisältöä on potaskaa. Ettei elämästä tiedä mitään ilman lapsia, sekin on paskapuhetta. Ettei edes tiedä rakastaneensa jos ei ole lapsia. Sekin väärin. Mua valitettavasti kaduttaa valintani, mut sen kanssa nyt elän.

Mä en tajua miten joku voi katua omia lapsiaan? :o

Ap:lle: en usko että tulisit katumaan lapsia. Ja elämäsääs ilman lapsia ei ollut siäsltöä näin jälkeenpäin ajateltuna. kliseitä, mutta totta.

aargh mitä virheitä.

siis: Ja elämässä ilman lapsia ei ollut sisältöä näin jälkeenpäin ajateltuna

Ei se kaikilla ihan noinkaan mene. Kyllä mun elämässä oli sisältöä ihan jälkeen päinkin ajateltuna.

Mä en erityisemmin ole kiinnostunut vauvoista, synnytyksestä tai raskaana olosta. Jos olisi mahdollista, niin delegoisin ne miehelle. Haluaisin kyllä mahdollisesti isomman lapsen, mutta ikävä kyllä siihen taitaa kuulua sadistinen synnytys ja hirveä vauva-aika.

Eniten ahdistaa se, miten tulen jaksamaan vauvan kanssa, kun se ei edes puhu, itkee pienimmästäkin ja koko ajan oltava lähellä; ahdistava ajatus. En ole ikinä ollut kotona viihtyvää tyyppiä. Onneksi mies on. Me mietittiinkin, että luultavasti jos vauva hankitaan, niin hänet ruokitaan korvikkeella ja mies olisi ikään kuin päävastuussa vauvasta. Mun ei tarvitsisi luuhata kotona vuotta. Joo, musta tulee sitten varmaan huono äiti, mutta ei minusta ole vuodeksi kotiin.

Enemmän mua kiinnostaa isompi lapsi ja teini, kun he jo osaavat puhua, toimia itsenäisesti ja lapsen oma persoona ja ajattelu tulee esiin.

Tunne ja halu ovat taas täysin eri asia kuin naurettava vauvakuumeilu. Vauvakuumeilu sopii ehkä jollekin lukiota käyvälle teinille, joka ei vielä tiedä elämän realiteeteista mitään.

Yhteistyössä