Lapsen hankkiminen yksin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27676121]Tämä taas vahvistaa käsitystä, ettei sun lapsuus ja lähipiiri ole ihan normaalit.[/QUOTE]

Ei ongelma ole siinä, että ihmiset olisivat tehneet minulle jotain ja sen vuoksi olisin halunnut olla ilman aikuisia kotona. Minä vain pidin siitä, että sai olla kotona usein ilman aikuisia.

Oikeestihan sä et voisi palkata sitä hoitajaa, koska ei sun rahat kuulemma edes nyt riitä mihinkään. Vapaa-aikaakaan ei ole yhtään edes nyt, kun kaikki päivät menee matkustaessa töihin ja takas.

mä en vois ikinä hankkia lasta yksin... sen verran omatunto soimais...

enkä nyt tarkota sitä, että huomaa olevansa raskaan ehkäsystä huolimatta viime viikon poikakaverille, vaan sitä, että tieten tahtoen hankkis sen lapsen tyyliin "ei sun tarvi maksaa edes elareita"... lapsi tarvitsee myös isän ja siihen olisi pyrittävä

Kertoisitko vielä, että miten aiot saada voimakkaan tarpeesi yksinäisyydestä tyydytettyä, jos sinulla on lapsi? Lapsihan kulkee sitten aina mukana eivätkä läheskään kaikki pienetkään lapset nuku kovin paljon.

Mutta kun sä et voi käydä yksin edes siellä kaupassa etkä liikkumassa jos sulla on pieni lapsi. Tai sitten pitää olla joku lapsenhoitaja, ja siltikään et voi lähteä hetken mielenjohteesta kauppaan..

Kyllä minun äitini (yksinhuoltaja) ainakin kävi kaupoissa. Pienen lapsen kanssa voi liikkua vaunuilla, rattailla, lapsi voi olla pyöränistuimessa. Nykyään on kaupoissakin myös lapsille enemmän kaikkia autokärryjä ym. Silloin aiemmin oli vain ne normaalit kärryt, joissa yhdelle lapselle istuinpaikka.

Jos on yh jolla pieni lapsi, se yh ei taas saa koskaan olla yksin kotona, ellei järjestä lapselle hoitoa. Itse ainakin tykkään olla yksin kotona ;)

Näinkin se on. Siinä menee aika monta pitkää vuotta ennen kuin saa alkaa nauttia tuosta omasta ajasta.

Parisuhteessa taas isä voi lähteä hyvinkin pienten lasten kanssa omille reissuille niin että äiti saa jäädä yksin nauttimaan kodin rauhasta - ja siitäkin että saa tehdä kotihommia ilman että on lapsia jaloissa. Ja vastaavasti isä voi hoitaa lapsia kotona äidin käydessä omilla menoillaan. Jossain vaiheessa se kauppareissu yksin tehtynä tuntuu jo "omalta ajalta".

Toki oma lapsi on eri asia kuin ns vieras ihminen, mutta erakkoluonteisen ja omaa aikaa kaipaavan kannattaa ottaa tämäkin huomioon jos suunnittelee lasten hankkimista yksin.

[QUOTE="Yksinäinen susi";27676176]Kertoisitko vielä, että miten aiot saada voimakkaan tarpeesi yksinäisyydestä tyydytettyä, jos sinulla on lapsi? Lapsihan kulkee sitten aina mukana eivätkä läheskään kaikki pienetkään lapset nuku kovin paljon.[/QUOTE]

Niinpä. Kahden vanhemman perheessä sitä omaa aikaa voi saada hetken vaikka joka päivä jos toinen on lapsen kanssa.

Mun mielestä on ihanan helppoa olla lapsen kanssa kahdestaan, kun ei ole ketään sotkemassa mun kuvioita, en ole ilmoitusvelvollinen kenellekään, ei tarvitse ottaa ketään toista aikuista huomioon.
Ahdistun ajatuksestakin, että meillä tassuttelisi joku muukin kuin minä ja lapseni, meidän ruokapöydässä mussuttelisi joku kolmas syömässä luultavasti minun tekemiäni ruokia, aamulla herätessäni haisisi mies, illalla lapsen nukahdettua en voisi tehdä omia juttuja vaan pitäisi ehkä antaa huomiota taas jollekin, sohvalla makaisi joku muukin mun lisäksi, joku esittäisi mielipiteen mun katsomasta leffasta, hönkisi ärsyttävästi kun luen kirjaa tai kirjoitan, kyselisi mitä syön, mitä teen, mitä luen, mitä kirjoitan jne.
Lista on loputon (ja tiedän, monen mielestä lapsellisen huvittava). :D

MUTTA silti mä "paheksun" lapsen "hommaamista" yksin, sillä minun mielestäni jokaisella lapsella on oikeus molempiin vanhempiin.
Aina se ei toteudu, mutta on mielestäni lasta kohtaan väärin ajautua suunnitelmallisesti siihen tilanteeseen.
Adoptio on tietysti eri asia, kun siinä jo olemassa oleva lapsi on hyljätty ja vailla kasvattajaa/kasvattajia.

Ja tuohon vielä, että lapselle on hyvä olla yksin...no ei varmasti ole!
Lapsi haluaa jatkuvasti olla yksin ehkä silloin, kun vanhemman seura jostain syystä ahdistaa (hieno tilanne?), mutta ei lapset kyllä yleisesti yksinolosta nauti vaan moni jopa pelkää sitä tai kokee turvattomuutta.
Murrosikäinen monesti jo kaipaa runsastakin yksinoloa, mutta ei mikään LAPSI.

Kyllä minun äitini (yksinhuoltaja) ainakin kävi kaupoissa. Pienen lapsen kanssa voi liikkua vaunuilla, rattailla, lapsi voi olla pyöränistuimessa. Nykyään on kaupoissakin myös lapsille enemmän kaikkia autokärryjä ym. Silloin aiemmin oli vain ne normaalit kärryt, joissa yhdelle lapselle istuinpaikka.

Mut mä sanoinkin että et voi käydä YKSIN kaupassa, koska sulla on se lapsi mukana koko ajan.

[QUOTE="Yksinäinen susi";27676176]Kertoisitko vielä, että miten aiot saada voimakkaan tarpeesi yksinäisyydestä tyydytettyä, jos sinulla on lapsi? Lapsihan kulkee sitten aina mukana eivätkä läheskään kaikki pienetkään lapset nuku kovin paljon.[/QUOTE]

Siis minulla tämä tarve on sellainen, että haluan olla se "päättävä elin". Eli siis jos olisin lapsen kanssa kaksin, niin minä olisin se perheen kuningatar. Sitä siis tarkoitin, lapsenakin aina pidin siitä, kun ei ollut aikuisia kotona niin sain itse silloin päättää asioista ja tehdä mitä halusin.

Mut mä sanoinkin että et voi käydä YKSIN kaupassa, koska sulla on se lapsi mukana koko ajan.

Jos lapsi on hoidossa, niin silloin voi käydä yksin kotimatkalla kaupassa. Tai jos kauppa lähellä, niin lapsen voi jättää hetkeksi nukkumaan kotiin. Lisäksi jos työntää nukkuvaa vauvaa vaunuissa, niin se on tavallaan myös yksinoloa minulle. Tietenkin jos lapsi herää, niin silloin on eri asia. Mutta lapsen voisin aina välillä viedä hoitoon jos haluaisi ihan kokonaan tehdä yksin jotain.

Siis minulla tämä tarve on sellainen, että haluan olla se "päättävä elin". Eli siis jos olisin lapsen kanssa kaksin, niin minä olisin se perheen kuningatar. Sitä siis tarkoitin, lapsenakin aina pidin siitä, kun ei ollut aikuisia kotona niin sain itse silloin päättää asioista ja tehdä mitä halusin.

Jaa. Mä olen vaan prinsessa, mutta ei nuo muut sitä täällä tajua.:D

Sen lapsenkin kannattaa joskus antaa päättää jostakin, mitä vanhempi, sitä enemmän.

Nuo ovat sitten asioita, joille ei mitään voi. Silti minusta tuntuu siltä, että lapsen saamisessa yksin on enemmän hyviä kuin huonoja puolia.

Minä odotan lasta yksin ja minulla on jo lapsia. Ajattelet kaiken itsesi kannalta. Joo, onhan se "kiva" kun saa kaikesta päättää itse, mutta ajatteletko asiaa yhtään lapsen kannalta?! Minä ainakin koko ajan mietin, miten kurja ettei lapsillani ole läsnäolevaa isää, etteivät he saa kokea sitä ja joutuvat luottamaan ja turvautumaan ainoastaan minuun! Kyllä he ovat onnellisia ja tyytyväisiä, mutta olisin toivonut, että he olisivat saaneet enemmän kuin "vain minut". Kaikissa viesteissäsi kyllä aina huomaa, että välität vain itsestäsi vain sinun mielipiteesi ja halusi ovat tärkeitä, joten ehkä parempikin, että et edes hanki sitä lasta riesaksesi, vaikka rahaahan se toisi sinulle hirmuisen määrän ja saisit paremman asunnon!

Näytät myös ajattelevan, että sinun kasvattamana lapsestasi tulee sinun kopio. Minä inhoan äitiäni ja olen hänen täysi vastakohta, ennen kaikkea inhosin sitä kun hän lapsena jätti minut aina yksin ja oletti, että osaan kaiken yksin.

Mun mielestä on ihanan helppoa olla lapsen kanssa kahdestaan, kun ei ole ketään sotkemassa mun kuvioita, en ole ilmoitusvelvollinen kenellekään, ei tarvitse ottaa ketään toista aikuista huomioon.
Ahdistun ajatuksestakin, että meillä tassuttelisi joku muukin kuin minä ja lapseni, meidän ruokapöydässä mussuttelisi joku kolmas syömässä luultavasti minun tekemiäni ruokia, aamulla herätessäni haisisi mies, illalla lapsen nukahdettua en voisi tehdä omia juttuja vaan pitäisi ehkä antaa huomiota taas jollekin, sohvalla makaisi joku muukin mun lisäksi, joku esittäisi mielipiteen mun katsomasta leffasta, hönkisi ärsyttävästi kun luen kirjaa tai kirjoitan, kyselisi mitä syön, mitä teen, mitä luen, mitä kirjoitan jne.

MUTTA silti mä "paheksun" lapsen "hommaamista" yksin, sillä minun mielestäni jokaisella lapsella on oikeus molempiin vanhempiin.
Aina se ei toteudu, mutta on mielestäni lasta kohtaan väärin ajautua suunnitelmallisesti siihen tilanteeseen.
Adoptio on tietysti eri asia, kun siinä jo olemassa oleva lapsi on hyljätty ja vailla kasvattajaa/kasvattajia.

Lapsi haluaa jatkuvasti olla yksin ehkä silloin, kun vanhemman seura jostain syystä ahdistaa (hieno tilanne?), mutta ei lapset kyllä yleisesti yksinolosta nauti vaan moni jopa pelkää sitä tai kokee turvattomuutta.

Samat sanat, alusta loppuun. ;)

Jos lapsi on hoidossa, niin silloin voi käydä yksin kotimatkalla kaupassa. Tai jos kauppa lähellä, niin lapsen voi jättää hetkeksi nukkumaan kotiin. Lisäksi jos työntää nukkuvaa vauvaa vaunuissa, niin se on tavallaan myös yksinoloa minulle. Tietenkin jos lapsi herää, niin silloin on eri asia. Mutta lapsen voisin aina välillä viedä hoitoon jos haluaisi ihan kokonaan tehdä yksin jotain.

No en kyllä jättäisi lasta yksin kotiin nukkumaan, ellei kauppa ole ihan alakerrassa ja kävisin hakemassa vain maidon sieltä!

Ja vauvan kanssa on ehkä yksinoloa, entäs koko ajan pälpättävä kolmevuotias?

Sinä olitkin kirjoittanut tuohon ensimmäiseen kappaleen asioita, joita itse olen tarkoittanut, en vain ole osannut ilmaista niitä.

Itse olen tosin eri mieltä tuosta toisesta kappaleesta. Kenellä on oikeus määritellä kuka saa hankkia lapsen ja millaiseen elämäntianteeseen? Moni hankkii (ja tarkoituksella tämä sanavalinta, koska lapset hankitaan tavalla tai toisella, enemmän tai vähemmän avustettuna) lapsia, vaikka suvussa on periytyviä sairauksia, lapsi saatetaan hankkia vasta vanhemmalla iällä jne. Moni lesbo- ja homopari hankkii lapsia, jotkut luovuttavat munasolujaan tai siittiöitään ja näistä syntyvät lapset eivät koskaan tiedä biologista vanhempaansa, vasta 18-vuotiaana ja silloinkin jos itse sen selvittävät. Aina eivät kaikki vanhemmat edes välttämättä kerro, että lapsi on lahjasiittiöllä tai -munasolulla alulle saatu eikä lapsi välttämättä osaa tätä itse edes epäillä. Minun lapselle siis ainakin kerrotaisiin isän nimi, näytettäisiin kuva ja muutenkin koko hänen elämäntarinansa kerrottaisiin lapselle.

Minä ainakin nautin yksinolosa ja kirjoitin jo, että mikäli lapsi ei nauttisi, niin asiaan etsittäisiin silloin ratkaisu, tavalla tai toisella. Eikä tuo lapsen yksinolo ollut tämän asian päämotiivi, ennemmin nuo ensimmäisessä kappaleessasi mainitut asiat.

Jos näin, miksi olet edes haaveillut elämästä arabimiehesi kanssa Arabiemiraateissa muurien ympäröimässä talossa yhden tyttö ja poikalapsen kanssa? Tästä ei ole edes kauaa kun tällaisia kirjoittelit! Löysikö prinssisi oikean naisen/vaimon itselleen?

Miksi haluat lapsen ja millaisen elämän tarjoaisit hänelle?

Olen aina haaveillut omasta lapsesta/lapsista. Muuten en ole kovin lapsirakas, en osaa olla oikein vieraiden lasten kanssa. Lapselle tarjottaisiin miellyttävä ja ihmisarvoinen elämä. Adoptio ulkomailta olisi ensisijainen vaihtoehto, mutta se on tehty niin hankalaksi ja aikaavieväksi asiaksi, ettei siihen ole minun kohdallani realistisia mahdollisuuksia.

Öhöm...minkäs ikäisen lapsen ajattelit jättää yksin kotiin nukkumaan?

Sen lapsenkin kannattaa joskus antaa päättää jostakin, mitä vanhempi, sitä enemmän.

Siis tietenkin lapsenkin antaisin päättää asioista, mutta tietysti minä vanhempana olisin se perheen henkilö, joka tekee lopulliset päätökset. Sitä siis tarkoitin. Mutta toki lapsellakin sananvaltaa olisi ja uskon, että minun kohdallani ehkä jopa tavallista enemmän. En missään nimessä haluaisi olla mikään kauhea tiukkapipoäiti enkä missään tapauksessa sellainen olisikaan. Vapaamielinen ja joustava olisin lapsen kanssa.

Yhteistyössä