Lapsen hiusten lähtö :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aurinkoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aurinkoinen

Vieras
mulla on 9-vuotias tyttö jolta on alkanut lähteä hiuksia päästä.Hiuksia on lähtenyt päälaelta, oikea puoli päästä on jo melkein kalju kaikkialta ja nyt huomasin hiusten lähteneen myös vasemmalta puolen takaraivoakin!!!! Kaikki alkoi siitä, kun huomasin tytön repivän hiuksia kaksin käsin. Se tapahtui toukokuussa. Nyt päälaelle on kasvanut kiva tupsu hiuksia, mutta ei muualle. Tyttö on pitänyt huivia koko ajan päässä eli sen ei olis mahdollista repiä enempää hiuksia... En enää tiedä, mitä tehdä...
Koko kesä on mennyt vahtiessa ettei revi tukkaansa. Pää on kuin kalju rotta ja se vaikutta jo tytön itsetuntoonkin, luonnollisesti. Koulussa pitää huivia etteivät ala kiusaan. Yleislääkäri oli sitä mieltä että "Kyllä se takas kasvaa, ajan kanssa"... Tää koko homma on jo alkanut vaikuttaa koko perheeseen...
Mitä ihmettä mä teen vai pitääkö mun alkaa odottaan sitä ihmettä..

Alkuperäinen kirjoittaja yksinäinen -80:
hmm... aika outo juttu. Kerran yhdellä pojalla oli vastaavanlainen juttu, syyksi todettiin lopulta stressi... hänellä oli vaikeuksia kotioloissa.

Koulussa on kyllä ollut stressiä, un on joutunut lukemisesta ainoana yttönä tukiopetukseen. Ja varmasti tuo hiusten "puuttuminenkin" aiheuttaa stressiä.. Parhaame yritetään stressin lievttämisessä, mieheni ja mä. lääkärillä on käyty jo kerran, täytyy mennä toistamiseen.

Kannattaa mennä kunnon lääkärille, noi tk lääkärit arvaavat että tyttö repii hiuksiaan. Minä veisin varmasti joko lastenlääkärille tai sitten jollekin joka tietää noi psykologiset asiat hyvin.

Minä varmaan menisin uudestaan myös lääkäriin. Hiusten lähtö lienee aika harvinaista muuten kuin tosiaankin stressi- tai muiden oireiden takia tuon ikäisellä. Toivottavasti tyttö saa apua ja pääsee murheestaan eroon. :hug:

Yhteistyössä