lapsen huotajuus ja ero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Miten menee lapsen huoltajuusasiat, jos erotaan ihan suht sovussa ja äiti muuttaa lapsen kanssa muualle. Ja sovitaan, koska lapsi viettää aikaa isänsä kanssa. Sotkeentuuko tähän silloin joku "kolmas osapuoli"?? Miten tää homma nyt menee?

[QUOTE="vieras";28510251]No ei siihen ketään kolmatta osapuolta tarvita, jos saatte keskenään asian sovittua.[/QUOTE]

ainakin elatusmaksuista voi joutua mennä sopimaan. En ole varma. Muistan että joku olisi tänne sanonut että hän ei olisi halunnut miehen maksavan elatusmaksua mutta sossut sitä mieltä että pitää maksaa vaikka viikko viikko huoltajuus. Ja jos haluaa yh korotuksia lapsilisään tms. Muita tarvittaessa niin kai pitää käydä. En kyllä tiedä.

voitte keskenänne sopia, mut käykää lastenvalvojan luona kuitenkin tekemässä viralliset paperit.

vaikka kuinka sovussa pystytte nyt asiat sopimaan, ikinä ei tiedä mikä tilanne on vuoden tai viiden vuoden päästä.

• Tykkää
Reactions: famipala
[QUOTE="vieras";28510266]ainakin elatusmaksuista voi joutua mennä sopimaan. En ole varma. Muistan että joku olisi tänne sanonut että hän ei olisi halunnut miehen maksavan elatusmaksua mutta sossut sitä mieltä että pitää maksaa vaikka viikko viikko huoltajuus. Ja jos haluaa yh korotuksia lapsilisään tms. Muita tarvittaessa niin kai pitää käydä. En kyllä tiedä.[/QUOTE]

Ei tarvitse käydä edes elareista sopimassa, jos saa keskenään sovittua. Olen itsekin eronnut, ja tosiaan silloin olin yhteydessä samasta asiasta sosiaalitoimeen ja sieltä ohjeistus ettei tarvitse tulla jos saa sovittua keskenään. Ja ei tarvinnut mitään paperia kun haki lapsilisään yh korotusta.

[QUOTE="vieras";28510285]Ei tarvitse käydä edes elareista sopimassa, jos saa keskenään sovittua. Olen itsekin eronnut, ja tosiaan silloin olin yhteydessä samasta asiasta sosiaalitoimeen ja sieltä ohjeistus ettei tarvitse tulla jos saa sovittua keskenään. Ja ei tarvinnut mitään paperia kun haki lapsilisään yh korotusta.[/QUOTE]

aivan, eri osoitteet riittää

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28510278:
voitte keskenänne sopia, mut käykää lastenvalvojan luona kuitenkin tekemässä viralliset paperit.

vaikka kuinka sovussa pystytte nyt asiat sopimaan, ikinä ei tiedä mikä tilanne on vuoden tai viiden vuoden päästä.

näin mekin tehtiin vaikka sovussa ja hyvissä väleissä erotiinkin

Yhteistyössä